Geartronic

 
 
 
 
 
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 15:56  ·  #31
Tis niet zo dat wat hier geschreven wordt altijd de leidraad is pvl
Heb zelf iets meer gesleuteld en ook ervaren.
Dus er leiden meer wegen naar rome.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 4222
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 15:58  ·  #32
Ik zou ook geen drain & fill doen.
Gewoon een powerflush.

Maar als iemand het zelf wil ervaren raad ik ze de drain & kill van harte aan.

Ik doe iets goed, of ik doe het niet.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 16:49  ·  #33
Ok en jij hebt ook veel ervaring of ook van horen zeggen?
Ik hou ook niet van half werk namelijk .
Beetje hypocriet om te zeggen dat alleen powerflush goed is..
Krijg hier beetje commerciële smaakje van.
Niet dat het niet werkt...
Maar tis gewoon niet zo dat alles is zoals men hier zegt. .
Maargoed eindeloze discussie. ..
Ieder zijn mening 😀
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 2640
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 17:26  ·  #34
Bij drain and fill blijft er een niet onaanzienlijke hoeveelheid Atf in de leidingen en de koppelomvormer zitten. Bij een powerflush wordt alle vloeistof doorgespoeld en vervangen. Dat is een groot verschil ten opzichte van drain and fill. Vergelijk het altijd met het verversen van de motorolie. Als je dan niet het oude filter meevervangt, mengt de verse olie zich gelijk met de oude vervuilde olie die in het filter is achtergebleven. En dat wil je niet. Zoals je weet zorgt de sterk reinigende werking van de ATF voor het loskomen van de vuildeeltjes die in het systeem zitten. Dit is niet wenselijk. Natuurlijk wordt het uiteindelijk beter als je meerdere keren drain and fill achter elkaar zou uitvoeren. Maar ik vraag me af hoeveel mensen (zeker die dit uitbesteden) dat meerdere keren zouden doen. Met een powerflush ben je in een keer klaar.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 18:19  ·  #35
Daar heb je een goed punt pvl
Daar ben ik het mee eens.
Ik doe meestal d en f en dan spoelen 12 liter.
Werkt goed.
Wel dikke plus opmerking!
K1aas
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 19:43  ·  #36
Hoi allemaal, wij zijn nu met V70 D5 (163pk) met geartronic in Frankrijk (Drôme) met caravan van 1500kg. Kleine 10000km geleden powerflush gedaan bij Gery. Hele heenreis handmatig geschakeld en niet hoger dan de vier. Toeren tussen 2500-3000. Toch al met al keer of vijf/zes vastslaan bak in vier en melding 'service vereist'. Eigenlijk vindt ik de geartronic een bagger product. De auto mag 1800kg trekken maar de koeling is niet goed, je moet handmatig schakelen en dan nog storingen. Met andere automerken/automaten altijd in D gereden. Ook met caravan heuveltjes op. Nu zelfs zonder caravan de Mt. Ventoux beklommen incl. handmatig schakelen maar toch nog vast slaan bak. Waardeloos. Volgend zomer is deze Volvo niet meer mijn eigendom denk ik. Enorm teleurgesteld in het product Volvo.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 4222
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 20:11  ·  #37
Ik heb alles in de automaat gereden zonder aanhanger erachter, ook in Frankrijk door de bergjes.
Ruim 3 ton op de teller en geen krimp gegeven.

Misschien zit er al een probleem in de bak?
Zou het sowieso met Gery bespreken.
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Leeftijd: 54
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 37606
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 21:07  ·  #38
Quote door scania164

Krijg hier beetje commerciële smaakje van.


Dat mag, want het zijn ook geen filantropische instellingen.
Ze zijn toegelaten als sponsor, omdat ze veel mensen een hoop ellende hebben bespaard en nog steeds besparen.
En nee, het zijn geen wonder doktoren.
Iets wat reeds aan slijtage onderhevig is kun je hiermee niet terug draaien.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 22:36  ·  #39
Nou mooi toch!
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 50
Berichten: 1147
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 26.08.2017 - 22:52  ·  #40
Quote door K1aas

Hoi allemaal, wij zijn nu met V70 D5 (163pk) met geartronic in Frankrijk (Drôme) met caravan van 1500kg. Kleine 10000km geleden powerflush gedaan bij Gery. Hele heenreis handmatig geschakeld en niet hoger dan de vier. Toeren tussen 2500-3000. Toch al met al keer of vijf/zes vastslaan bak in vier en melding 'service vereist'. Eigenlijk vindt ik de geartronic een bagger product. De auto mag 1800kg trekken maar de koeling is niet goed, je moet handmatig schakelen en dan nog storingen. Met andere automerken/automaten altijd in D gereden. Ook met caravan heuveltjes op. Nu zelfs zonder caravan de Mt. Ventoux beklommen incl. handmatig schakelen maar toch nog vast slaan bak. Waardeloos. Volgend zomer is deze Volvo niet meer mijn eigendom denk ik. Enorm teleurgesteld in het product Volvo.


Waar heb jij gestaan, ik Dieulefit, Minont Ventoux doe ik ook met de hand i.v.m.de koeling.
De lange bult naar Lion in de 4 Airco uit en met 100 naar boven, dus het kan prima ook 1400 kilo aan de haak, en motor en pk gelijk, 500+ op de klok.
K1aas
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 29.08.2017 - 22:16  ·  #41
Quote door BIGW

Quote door K1aas

Hoi allemaal, wij zijn nu met V70 D5 (163pk) met geartronic in Frankrijk (Drôme) met caravan van 1500kg. Kleine 10000km geleden powerflush gedaan bij Gery. Hele heenreis handmatig geschakeld en niet hoger dan de vier. Toeren tussen 2500-3000. Toch al met al keer of vijf/zes vastslaan bak in vier en melding 'service vereist'. Eigenlijk vindt ik de geartronic een bagger product. De auto mag 1800kg trekken maar de koeling is niet goed, je moet handmatig schakelen en dan nog storingen. Met andere automerken/automaten altijd in D gereden. Ook met caravan heuveltjes op. Nu zelfs zonder caravan de Mt. Ventoux beklommen incl. handmatig schakelen maar toch nog vast slaan bak. Waardeloos. Volgend zomer is deze Volvo niet meer mijn eigendom denk ik. Enorm teleurgesteld in het product Volvo.


Waar heb jij gestaan, ik Dieulefit, Minont Ventoux doe ik ook met de hand i.v.m.de koeling.
De lange bult naar Lion in de 4 Airco uit en met 100 naar boven, dus het kan prima ook 1400 kilo aan de haak, en motor en pk gelijk, 500+ op de klok.


We stonden op camping in Grillon. Mooi plekje. Nu eerste onderweg camping vlak voor Lyon. Hele tijd handmatig geschakeld en hoog in toeren. Bak heeft zeker vijf keer vast gezeten. Afstandje van net geen 200km. Morgenvroeg idd de Lyon bult op. Bak is dan hoop ik nog wat kouder en buitentemp ook. Dikke drama!
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 54
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2772
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 29.08.2017 - 22:22  ·  #42
Succes morgen maar ik vrees dat je bak in no time op temperatuur zal zijn.

Merk je misschien ook iets anders aan de bak?
Bijvoorbeeld als je een beetje gas bij geeft dat je toerenteller direct reageert zonder dat je snelheid verandert?
Dan zou dat betekenen dat je koppelomvormer wat slipt waardoor te veel warmte wordt gegenereerd.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 50
Berichten: 1147
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 30.08.2017 - 09:11  ·  #43
Ik ben benieuwd naar ervaringen van vandaag, hopelijk nog wel met een smile kunnen genieten van de omgeving??
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 2991
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 30.08.2017 - 14:30  ·  #44
Wellicht niet zozeer je probleem, maar om de motor extra te koelen kun je heuvelop de airco uitzetten, de verwarming vol aan en de ventilator hoog, en dan natuurlijk even de raampjes hopen. Dat koelt echt flink meer. Als je de heuvel over bent nog even een minuutje of zo laten staan om de overtollige hitte weg te krijgen, en dan weer terug naar normaal. Door het flappensysteem voor de luchtverdeling stopt de hete lucht vrijwel meteen als je de verwarming weer laag zet en kun je rap weer een aangename temperatuur krijgen in de cabine. Dit zal wellicht niet al teveel helpen voor de automaat trouwens, maar alle beetjes helpen wellicht.
Wel een beetje triest dat dit nodig is, maar er lijkt toch wel iets meer aan de hand met jouw bak aangezien anderen deze problemen niet hebben.
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 27
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Geartronic

 · 
Posted: 30.08.2017 - 17:08  ·  #45
Quote door Bolbo

Wellicht niet zozeer je probleem, maar om de motor extra te koelen kun je heuvelop de airco uitzetten, de verwarming vol aan en de ventilator hoog, en dan natuurlijk even de raampjes hopen. Dat koelt echt flink meer. Als je de heuvel over bent nog even een minuutje of zo laten staan om de overtollige hitte weg te krijgen, en dan weer terug naar normaal. Door het flappensysteem voor de luchtverdeling stopt de hete lucht vrijwel meteen als je de verwarming weer laag zet en kun je rap weer een aangename temperatuur krijgen in de cabine. Dit zal wellicht niet al teveel helpen voor de automaat trouwens, maar alle beetjes helpen wellicht.
Wel een beetje triest dat dit nodig is, maar er lijkt toch wel iets meer aan de hand met jouw bak aangezien anderen deze problemen niet hebben.


Inderdaad!
En vergeet 1 van de belangrijkste niet, hou de motor op toeren. Je hoeft je niet te schamen met 3000 toeren.
En schakel wat hoger in de toeren op zodat er meer oliedruk in de bak komt.

Groetjes Martijn
 
Selected quotes for multi-quoting:   0