B5244T3 2.4 LPG Prins koelvloeistoflek - motorblok vervangen?

Hoe moeilijk is het blok vervangen voor een ander blok dat niet LPG is?

 
 
 
 
 
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 33
Berichten: 1425
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: B5244T3 2.4 LPG Prins koelvloeistoflek - motorblok vervangen?

 · 
Posted: 27.11.2020 - 23:19  ·  #16
Ze komen van over de oceaan bij:

https://www.deeworks.ca/product-category/volvo/

Maar je weet pas welke dikte je nodig hebt als de kop er af is (ze moeten er met weerstand iets stroef in gaan, maar niet overdrijven en te dik nemen), dus dat kost nogal wat tijd als je daar op moet wachten.. Ik heb er zonet toen ik de foto maakte weer een paar in de maten besteld die ik niet veel meer had, dus eventueel als je straks gaat wisselen en je weet precies welke dikte je nodig hebt dat ik de 4 benodigde voor je kan opsturen? Ik heb straks van alle maten er weer 10+.


En nee, die voelermaatjes zijn niet optimaal, die kunnen ook verzakken en dat doet het effect (deels) teniet.. Je komt echt van alles tegen, tot en met reciprozaagjes aan toe laatst bij een blok :wall:
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 33
Berichten: 121
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: B5244T3 2.4 LPG Prins koelvloeistoflek - motorblok vervangen?

 · 
Posted: 28.11.2020 - 07:27  ·  #17
Je snapt niet dat mensen er maar van alles tussen drukken, lijkt mij dat als je de moeite neemt om het te doen, je het ook goed doet.
Die van deeworks was ik al tegen gekomen, ik had gehoopt dat ze dichter bij huis te bestellen waren, maar als jij er 4 kunt missen zou dat helemaal mooi zijn, zodra het zover is stuur ik je een pb.
Alvast bedankt.
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 58
Berichten: 524
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: B5244T3 2.4 LPG Prins koelvloeistoflek - motorblok vervangen?

 · 
Posted: 29.11.2020 - 10:39  ·  #18
Quote door V70R^2

De 3e generatie is wat er bijv in de ford e.d. kwam, die zijn nog beter, maar ook die zie je met een aanzienlijk vermogen allemaal sneuvelen, echter de V70NN 2.5T met weinig vermogen lijkt het (nochthans) wel te overleven. Al is tijd/km-stand natuurlijk ook een factor, en die wagens zijn amper 10 jaar oud.


Kun je dan concluderen dat de 2.5T vanaf 2010 "beter" zijn dan daarvoor?
(...handig te weten tijdens het zoeken naar een V70NN)
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 360
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: B5244T3 2.4 LPG Prins koelvloeistoflek - motorblok vervangen?

 · 
Posted: 29.11.2020 - 11:47  ·  #19
2008 s-max afgelopen jaar ook kapot gelopen in Duitsland, tijdens file rijden. Hele plas onder de auto. Had pas 215k gelopen, maar kan ook exemplarisch zijn geweest. Op Ford forum heb ik wel is gelezen dat ergens na 11-2008, een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 33
Berichten: 1425
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: B5244T3 2.4 LPG Prins koelvloeistoflek - motorblok vervangen?

 · 
Posted: 29.11.2020 - 11:49  ·  #20
Het is zo dat de motor natuurlijk al een 20 jaar doorontwikkeling heeft doorgemaakt, efficiëntere koeling, beter traject, en ongetwijfeld aanzienlijke vooruitgangen in de legering van het blok en andere materialen.

Echter is voor mij persoonlijk de ervaring te gering om te kunnen bewering dat ze niet zullen scheuren (ik ken überhaupt maar 3 mensen met een NN 2.5T), maar dat de kans hier op véél geringer is durf ik wel te stellen.

Stiekem speel ik ook met het idee er een V70NN bij te kopen, de 2.5t en handgeschakeld, het is toch wel een erg mooie wagen :)


p.s.
al staan ze wel bij dit bedrijf in het lijstje, dergelijke ingrepen zijn niet uitsluitend voor performance gerichte builds lijkt mij.
http://satistech.com/offer/closing-volvo-engine-blocks/
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Leeftijd: 54
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 36873
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: B5244T3 2.4 LPG Prins koelvloeistoflek - motorblok vervangen?

 · 
Posted: 29.11.2020 - 12:55  ·  #21
Quote door henry classic v70

Kun je dan concluderen dat de 2.5T vanaf 2010 "beter" zijn dan daarvoor?
(...handig te weten tijdens het zoeken naar een V70NN)


Gewaagde uitspraak.
Ik ken ook gevallen van jongere 2.5T modellen met gescheurde cylinder wanden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0