Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 
 
 
 
 
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 11.12.2014 - 19:21  ·  #1
Zoals al in mijn voorstel topic vermeld ben ik op zoek naar een fijne Volvo V70 classic 2.5 10V.

Aanstaande zaterdag ga ik alvast eens langs bij Thijs Schoenmaker in Boxtel en bij Van der Horst in Veghel.

Ik ben erg benieuwd of er forumleden zijn met goede (of slechte, want dan hoor ik dat ook graag) ervaringen bij deze dealers, die beiden gespecialiseerd zijn in Volvo occasions.

Ik ga voor woonwerkverkeer een jaar op en neer rijden naar Den Bosch vanuit Nijmegen. Wat dat betreft zou Van der Horst in Veghel zeker voor het eerste jaar ook een perfecte lokatie zijn voor het onderhoud. Boxmeer is wat dat betreft wat minder interessant, maar als mensen daar hele goede ervaringen mee hebben zou ik dat zeker ook overwegen. Anders moet ik op zoek naar een goede garage in de omgeving van Nijmegen en ook daarvoor hoop ik hier wat input te krijgen.

Concreet:

  • Wat is jullie ervaring met bovengenoemde garages?
  • Wat zou een goede garage zijn in de buurt van Nijmegen voor het onderhoud van mijn toekomstige V70 van voor 2000?
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 11:12  ·  #2
Ik heb inmiddels een shortlist van 5 auto's. Vindt iemand het leuk om me op basis van de advertenties al wat advies te geven? Stuur me dan een pm, dan stuur ik je het lijstje.

Maakt het qua onderhoudskosten nog veel uit of ik een automaat of een handgeschakelde aanschaf? En mijn vorige vragen blijven natuurlijk ook actief, zie boven!
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 11:55  ·  #3
Zet het lijstje hier in, mocht je dat willen. :)
Meer mensen die het lezen, meer reacties. :yes:
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 13:02  ·  #4
Ik krijg helaas de BBcode voor tabellen niet aan de praat, dan maar even zo:

Volvo V70 2.5, bj 1998-10 273000km vraagprijs 2650, automaat, nieuwe APK en distributieriem bij aflevering, Thijs Schoenmakers, Boxmeer linkje

Volvo V70 2.5 bj 1998-4 243443km, vraagprijs 2650, handgeschakeld, APK tot 17-5-2015 Van der Horst Volvo's, Veghel linkje

Volvo V70 2.5 Luxury-Line bj 1997-4 263583 km, vraagprijs 2950, automaat, APK bij aflevering, Van der Horst Volvo's, Veghel linkje

Volvo V70 2.5 Excl Comfort bj 1998-9 307951km, vraagprijs 4500, handgeschakeld, nieuwe APK en distributieriem bij aflevering, Willem Peddemors Auto`s, Huissen linkje

Volvo V70 2.5 Comfort-Line, bouwjaar 1997 196069km, vraagprijs 2950 (4950 incl G3 LPG), handgeschakeld, APK tot 15-11-2015, VanOs4cars, Langbroek linkje

Ik heb een tijd lang op LPG gereden met een Renault Megane en daar altijd heel tevreden mee geweest, totdat ik een keer een lekke band had, maar geen reservewiel door de gastank. Sindsdien ben ik eigenlijk huiverig om weer LPG te gaan rijden, want altijd een wiel in je bagageruimte is ook niet wat ik wil. Daar ga ik dus eigenlijk niet voor tenzij jullie mij kunnen overtuigen.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 14:39  ·  #5
Alleen voor de kleur al:
Volvo V70 2.5, bj 1998-10 273000km vraagprijs 2650, automaat, nieuwe APK en distributieriem bij aflevering, Thijs Schoenmakers, Boxmeer linkje
APK en nieuwe distributieriem. Je houdt € 300,- in je knip t.o.v. de andere auto's om je wielophanging eventueel nog op te knappen. KM-stand is nauwelijks relevant.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 16:19  ·  #6
Als ik het goed begrijp ga je een jaar lang ca. 100km. per dag rijden. Zit je m.i. als gauw op een 20K in dat jaar. Waarom een V70 en waarom van voor 2000? Ben je ZZP'er en wil je lage bijtelling en ruimte om spullen te vervoeren? Wil je er echt maar een jaar mee rijden? Dan zou ik voor een zo laag mogelijke aanschafprijs gaan en gewoon oprijden....
Met 20K per jaar zou ik zeker voor LPG gaan, maar dan wel een auto met LPG installatie reeds ingebouwd.
Scheelt je netto per maand een 100-125,-euro. En anders een diesel.
En de kans op een lekke band? Ik rijd al jaren >40K per jaar en heb voor zover ik me kan herinneren slechts 2 of 3 keer een lekke band gehad. Statistisch is het geloof ik 1 keer per 7 jaar gemiddeld.

Zelf koop ik een auto altijd zonder garantie, zonder afleverbeurten, etc. Heb je namelijk ook geen gezeik. Zelf goed opletten bij wat je koopt en neem anders iemand mee voor een second opinion. Alternatief is dat je de auto laat keuren door een Volvo dealer. Kost je ongeveer 100 euro.
Even snel op Marktplaats kijken leert mij dat je voor 1500-1750 euro een prima V70 classic op de kop kunt tikken.
De door jou opgegeven bedrijven ken ik niet, maar met de vraagprijzen steek je die 1000,- verschil lekker in onderhoud, of je houdt ze in de zak voor later.
Onderhoud kun je ook laten doen bij onze sponsor Volvoservice in Uden.

Voor de rest ben ik het eens met Folke; lekker een olive green kopen, vind ik een schitterende kleur voor een classic.
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 17:59  ·  #7
Hoi
Wees verstandig en koop inderdaad een model tot 99..
Deze kunnen beter tegen lpg...gezien de hydraulische klepstoters.


Mvg Chris
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 20:02  ·  #8
Kijk hier ns..
http://www.volvo850forum.nl/in…ic=57857.0

Dan weet je in ieder geval wat je tegen gaat komen, want ik heb alle kwalen gehad die er zijn, van een v70 tot 2000.

Das verder niet zo'n probleem, maar de D5 deed het eigenlijk beter, wat onderhoud betreft.
topic.php?t=4752

Mijn broer reed ook met een 10 klepper op lpg. Een 850, had geen gezeik..
Goedkoper is inderdaad om een auto met reeds ingebouwd systeem te kopen, maar dan moet je wel de hele onderhoudshistorie kennen.

Van der Horst vind ik duur, in vergelijking met de markt, maar anderzijds als de auto PERFEKT is, is het de moeite om over na te denken.
Ik koop altijd mn auto's met complete historie, in de juiste versie. Dat is achteraf altijd slimmer, bij evt verkoop.

Succes met je speurtocht, doe op je gemak, hou je ogen en oren open, een goede v70 vind je niet alleen bij een goede handelaar. Overigens is Hennes in Nijmegen ook thuis in Volvo's.

topic.php?t=9623
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 21:03  ·  #9
Deze is ook best leuk.....

http://www.marktplaats.nl/a/au…ousPage=lr
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 21:34  ·  #10
De vraag van die auto is: wanneer is het gas ingebouwd, heeft ie een klepsmeersysteem, en hoe staat het met de kleppen. Deze blokken zijn qua kleppen wat gevoeliger voor lpg..
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 21:52  ·  #11
Het is niet dat ik per se een pre-2000 versie wil, maar ik had wel begrepen dat de 2.5 versies daarvan zo goed als onverwoestbaar zijn en dan met name de 10 klepper. En dat die ook goed tegen lpg kan. Ik zal me ook nog even inlezen in de latere modellen maar mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de 10 klepper die als bonus ook nog heerlijk klinkt.

Ook ga ik goed opletten op de aanwezigheid van kleppen-smeersystemen bij de lpg-varianten.

Morgen middag ga ik voor het eerst wat auto's bekijken! Ik heb er al helemaal zin in!

Die auto op marktplaats ziet er wel zeer netjes uit aan de buitenkant! Ik waardeer jullie input zeer.
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 21:55  ·  #12
10 kleppers zijn inderdaad de beste keuze.. Of de 2.3t5.
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 22:47  ·  #13
En gaat dat dan om de 2.3 T5 van de eerste generatie of ook nog van de tweede generatie? Een turbo lijkt me wel een extra onderhoudspostje? Maar goed, je noemt hem natuurlijk niet in 1 adem met de 2.5 10V...
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 23:06  ·  #14
De t5's tót 2000. Die hebben hydraulische klepstoters. De N modellen na 2000 zijn ook minder geschikt, zoals de 2.4's

Turbo' s kunnen het goed hebben, mits goed onderhoud gehad. Gebruik de juiste olie, dat scheelt. Na een tonnetje of 4 moet de turbo wel ns vervangen worden, olieretourleiding gaat nog wel ns(€100€), maar verder niet echt grotere problemen dan n 10v..
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 29
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 12.12.2014 - 23:10  ·  #15
Quote door folke3

Alleen voor de kleur al:
Volvo V70 2.5, bj 1998-10 273000km vraagprijs 2650, automaat, nieuwe APK en distributieriem bij aflevering, Thijs Schoenmakers, Boxmeer linkje
APK en nieuwe distributieriem. Je houdt € 300,- in je knip t.o.v. de andere auto's om je wielophanging eventueel nog op te knappen. KM-stand is nauwelijks relevant.


Die ziet er inderdaad goed uit. Let wel, op de foto zien ze er altijd heel mooi uit. In werkelijkheid is dat toch anders helaas. Tip; bekijk er VEEL, na een paar kun je een hok wel van een goede auto onderscheiden.

Succes :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0