S80 2.0t - Op wat te letten?

Het aanbod is schaars, echter is het zeer belangrijk dat ik <2000cc blijf!

 
 
 
 
 
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gent
Leeftijd: 24
Berichten: 121
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

S80 2.0t - Op wat te letten?

 · 
Posted: 13.01.2018 - 11:57  ·  #1
Dag heren,

Ik heb onlangs een zwaar ongeluk gehad met mijn BMW 120d en ik heb de schrik flink te pakken. Aangezien mijn budget mini is (lees 2000 euro aanschaf) heb ik 'relatief' weinig keuze voor een Volvo.

Ik heb tijdens mijn zoektochten op mobile.de / Autoscout.de enkele S80's gevonden. Mijn voorkeur is resoluut de 2.0t motor met 180pk. Waarom precies deze? Wel de Belgische wetgeving naait iedereen keihard met een grotere motor dan 2000cc. Aangezien ik (nog steeds, het blijft maar duren!) student ben en volledig platzak is een lage running cost ideaal.

Het aanbod 2.4i motoren is enorm bij de oudere V70's en S80's maar die dus niet.

Het blok is de B5204T5 5-in-lijn, en dat is net zo fijn :D

Ik ben benieuwd, carterontluchting tip met het plastiek zakje op de olievuldop heb ik ook reeds doorgenomen in andere topics hier.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 49
Berichten: 5875
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: S80 2.0t - Op wat te letten?

 · 
Posted: 13.01.2018 - 21:29  ·  #2
Volgens mij zijn er geen specifieke zaken omtrent deze motorisering. Er is een merkbaar verschil tussen de 2.4 en 2.0 in rijbeleving, maar verder niets bijzonders. Dus gewoon de standaard zaken checken voor aankoop. (Maar volgens mij is het in belgie beter geregeld met gebruikte wagens kopen, omdat de carpass er bij moet zitten.)
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gent
Leeftijd: 24
Berichten: 121
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: S80 2.0t - Op wat te letten?

 · 
Posted: 13.01.2018 - 22:27  ·  #3
Quote door Walterj

Volgens mij zijn er geen specifieke zaken omtrent deze motorisering. Er is een merkbaar verschil tussen de 2.4 en 2.0 in rijbeleving, maar verder niets bijzonders. Dus gewoon de standaard zaken checken voor aankoop. (Maar volgens mij is het in belgie beter geregeld met gebruikte wagens kopen, omdat de carpass er bij moet zitten.)

Bedankt voor je reply Walter!

Ik zou mijn wagen aanschaffen in Duitsland. In België is het aanbod enorm schaars voor mijn budget (2000 euro max aanschaf).
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 50
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 808
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: S80 2.0t - Op wat te letten?

 · 
Posted: 14.01.2018 - 22:11  ·  #4
Suc6 met je zoektocht hoor. Persoonlijk ben ik erg blij met de 2 liter turbo. Lekker vlot, veel vermogen bij lage toerentallen. (De mijne heeft dan wel een powertune gekregen, dus 230+ pk..)

Maar je budget lijkt me erg laag, ik hoop echt voor je dat er een parel tussen zit, maar het gros in die prijsklasse zijn wel van het type waar je financieel op leeg kunt lopen..

Zelf hou ik, van mijn budget, minimaal 1000 euro achter voor reparaties als ik een auto koop.

En ik zou zelf nu voor een kleine goedkope auto gaan en doorsparen voor een andere prijsklasse maar dat laat ik geheel aan jou over. 8-)

Op dit forum en het andere kan je wel auto aankoop checklist downloaden, of van autoweek, etc.
Dan ben je redelijk voorbereid.
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gent
Leeftijd: 24
Berichten: 121
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: S80 2.0t - Op wat te letten?

 · 
Posted: 16.01.2018 - 19:32  ·  #5
Bedankt voor je feedback Flevodirk! Zoals je aangaf is het misschien té rooskleurig nieuws.
Ik vind vele 2.4i's voor dat budget maar zoals eerder aangegeven, 2.0t all the way.

Nu 'mijn' specifieke S80 verkocht is die ik wou aanschaffen heb ik mijn zoekspanner breder gezet en ga ik gebruikmaken van een handige regeling om minder belastingen te betalen. Ik rijd 97% van de tijd alleen en de overige 3% samen met mijn vriendin dus ik hoef geen volledig interieur.
Zo spaar ik snel 1000 euro belastingen dat ik in onderhoud kan steken.

Mijn wrak is nog niet weg, dus ik blijf zoeken. Echter zijn alle V70's goed classic of type 1 - ik ga hem toch ombouwen naar lichte vracht. Aankoopadvies hiervoor is ruim te vinden. Dit topic mag gerust weg moderatoren :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0