In o.a. Frankrijk is rijden op E85 een stuk goedkoper dan op normale benzine. E85 is zelfs nog flink goedkoper dan LPG in Frankrijk.
Een standaard benzine motor kan op E85 rijden, mits de motoronderdelen van aluminium, magnesium en rubber die met E85 in aanraking komen, vervangen worden door andere materialen, zoals RVS.
Nu vraag ik mij af, welke onderdelen zijn dat in onze Volvo's die dan vervangen zouden moeten worden?
De zuigerbussen zijn van staal, kleppen idem. De kop is wel van aluminium, maar in hoeverre krijgt E85 de kans om die aan te tasten?
Een standaard benzine motor kan op E85 rijden, mits de motoronderdelen van aluminium, magnesium en rubber die met E85 in aanraking komen, vervangen worden door andere materialen, zoals RVS.
Nu vraag ik mij af, welke onderdelen zijn dat in onze Volvo's die dan vervangen zouden moeten worden?
De zuigerbussen zijn van staal, kleppen idem. De kop is wel van aluminium, maar in hoeverre krijgt E85 de kans om die aan te tasten?