2.5T: Op hoeveel graden ontsteking en juiste hoeveelheid vacuum?

 
 
 
 
 
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 539
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

2.5T: Op hoeveel graden ontsteking en juiste hoeveelheid vacuum?

 · 
Posted: 28.12.2018 - 12:12  ·  #1
Gisteren nog iets aan mijn LPG systeem laten afstellen ivm heel sporadisch afslaan van de motor als ik vanuit hogere toeren naar stationair ga en dan als hij op de laagste toeren zit even kort gas bij geef. Op benzine is dit probleem niet.

Ik ben bij Verdampere geweest.

Stationair liep hij iets te arm en op toeren iets te rijk. Dus dat is aangepast.
Ook de slangen van de injectoren zijn aangepast (waren te lang, ongelijk en te groot): ingekort, kleiner slangvolume en minder lengteverschil. Zodat er weer sneller LPG kan worden ingespoten.

't Probleem lijkt beter, maar nog niet geheel weg. Ik kon 'm iig niet meer af laten slaan nu, maar nog wel even een korte dip in toeren krijgen.

Maar er vielen nog 2 dingen op met uitlezen:
-stationair zat de ontsteking op -4 graden. Dit zou volgens Kees eerder -10 graden moeten zijn.
-hij had stationair minder vacuum dan te verwachten. 361 mbar ipv 300.

Kloppen deze laatste 2 beweringen?
Zoja, waar kan dat aan liggen? Kleppen? Distributie 1 tand verkeerd?

XC70, 2003, automaat. Auto is bijna 400.000km, motor is 150.000km oud en nog maar recent op LPG.
Ik denk geen vermogen te missen (heb 'm nog niet lang en kom van een kia rio). Ik kan 'm rustig zijden zonder problemen. Met 2500 toeren rijdt hij 120km/u. De alpen heeft hij prima gereden met volle auto. En met gas intrappen versnelt hij ook prima.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0