Bij een preventieve controle kwam ik er achter dat bij de voetjes van de LPi-injectoren een vacuumlek zat.
Tijdens rijden of starten was overigens niets te merken.
Deze vacuumlekkage heb ik verholpen.
Vreemd genoeg heb ik nu, als de auto een aantal uren heeft stilgestaan, dat hij pas bij de 2e keer starten aanslaat. Net of ie zich verslikt in de brandstof.
Mijn theorie is nu, dat mogelijk een van de gas-injectoren lekt tijdens stilstand. Het gas hoopt zich nu op in het inlaatspruitstuk. Voorheen kon dat weg via het vacuumlek, nu dus niet meer.
Weet niet of mijn theorie klopt. Maar als dat zo is, hoe kan ik controleren of de gas-injectoren (Vialle, dus vloeibare inspuiting) lekken?
Tijdens rijden of starten was overigens niets te merken.
Deze vacuumlekkage heb ik verholpen.
Vreemd genoeg heb ik nu, als de auto een aantal uren heeft stilgestaan, dat hij pas bij de 2e keer starten aanslaat. Net of ie zich verslikt in de brandstof.
Mijn theorie is nu, dat mogelijk een van de gas-injectoren lekt tijdens stilstand. Het gas hoopt zich nu op in het inlaatspruitstuk. Voorheen kon dat weg via het vacuumlek, nu dus niet meer.
Weet niet of mijn theorie klopt. Maar als dat zo is, hoe kan ik controleren of de gas-injectoren (Vialle, dus vloeibare inspuiting) lekken?