Tijdens het bezoek aan GSPowerflush merkte Gery op dat mijn koelvin niet werkte. Dit was mij tot dan niet opgevallen omdat ik de auto toen nog maar enkele dagen rijdend had. Een paar dagen geleden een andere koelvin meegenomen van de sloop en deze vandaag gemonteerd. Natuurlijk wist ik dat er geen zekerheid zou zijn dat het probleem daarna opgelost zou zijn en dat was het dus ook niet.
Vanavond wat systematischer op het forum gezocht en wel meldingen gevonden maar geen oplossingen.
Wel gelezen dat de vin ogenblikkelijk moet aanslaan als de airco aan wordt gezet en dat gebeurt dus niet. Hij wordt dus niet aan geschakeld door de airco en ook niet door de koelvloeistoftemperatuursensor.
Ik begrijp dat er altijd 12 volt staat op het Bosch kastje bij de ventilator. Deze wordt aangesloten met de grote connector op het koelvinframe en daarnaast wordt het draaien op de gewenste snelheid geregeld door het enkele draadje via de kleine connector.
Dit signaal wordt waarschijnlijk geleverd door een pulse modulator.
Waar zit die techniek ergens? Is dit een seperate module? Kan die vervangen worden?
Wie kan daar iets meer over zeggen? Wie heeft dit al een keer meegemaakt en opgelost?
Vanavond wat systematischer op het forum gezocht en wel meldingen gevonden maar geen oplossingen.
Wel gelezen dat de vin ogenblikkelijk moet aanslaan als de airco aan wordt gezet en dat gebeurt dus niet. Hij wordt dus niet aan geschakeld door de airco en ook niet door de koelvloeistoftemperatuursensor.
Ik begrijp dat er altijd 12 volt staat op het Bosch kastje bij de ventilator. Deze wordt aangesloten met de grote connector op het koelvinframe en daarnaast wordt het draaien op de gewenste snelheid geregeld door het enkele draadje via de kleine connector.
Dit signaal wordt waarschijnlijk geleverd door een pulse modulator.
Waar zit die techniek ergens? Is dit een seperate module? Kan die vervangen worden?
Wie kan daar iets meer over zeggen? Wie heeft dit al een keer meegemaakt en opgelost?