Hallo,
Een tijd geleden heb ik van mijn 2001 V70 de voor en achter sub-frames vervangen na het alle rubber bussen.
Mijn vraag gaat specifiek over het voor subframe. Is er een manier dat je het subframe monteert, op een manier dat het subframe zo goed als recht uitgelijnd onder het chassis is gemonteerd? Bij het wisselen van het achter subframe stond in VIDA dat je een soort van bus moest maken/gebruiken om de ruimte in de bussen ten opzichte van de boute op te vullen.
Of moet je dat bij het voor subframe ook op z'n manier doen? Na het wisselen van het subframe heb ik de wagen laten uitlijnen. Maar ik ben daar niet zo tevreden over. Ik begreep dat ze het uiterste hebben moeten opzoeken om de wagen recht te krijgen. Daar waar ik liever had gehad dat ze het subframe hadden bijgesteld, en dan hadden uitgelijnd. Ik merk gewoon dat de huidige set-up te veel vraagt van vooral de linker voorveer. Die hoor ik zo kraken bij bochten met een lage snelheid en het op en afrijden van verkeersdrempels. Daar waar de schokdemper taatslager, lager, fuseekogel allemaal nieuw zijn (nog geen 10.000km) en van LEMFÖRDER.
Graag wacht ik jullie reacties af.
Een tijd geleden heb ik van mijn 2001 V70 de voor en achter sub-frames vervangen na het alle rubber bussen.
Mijn vraag gaat specifiek over het voor subframe. Is er een manier dat je het subframe monteert, op een manier dat het subframe zo goed als recht uitgelijnd onder het chassis is gemonteerd? Bij het wisselen van het achter subframe stond in VIDA dat je een soort van bus moest maken/gebruiken om de ruimte in de bussen ten opzichte van de boute op te vullen.
Of moet je dat bij het voor subframe ook op z'n manier doen? Na het wisselen van het subframe heb ik de wagen laten uitlijnen. Maar ik ben daar niet zo tevreden over. Ik begreep dat ze het uiterste hebben moeten opzoeken om de wagen recht te krijgen. Daar waar ik liever had gehad dat ze het subframe hadden bijgesteld, en dan hadden uitgelijnd. Ik merk gewoon dat de huidige set-up te veel vraagt van vooral de linker voorveer. Die hoor ik zo kraken bij bochten met een lage snelheid en het op en afrijden van verkeersdrempels. Daar waar de schokdemper taatslager, lager, fuseekogel allemaal nieuw zijn (nog geen 10.000km) en van LEMFÖRDER.
Graag wacht ik jullie reacties af.