Mechanische verschillen 2.4 motoren

 
 
 
 
 
wdk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 64
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Mechanische verschillen 2.4 motoren

 · 
Posted: 22.11.2019 - 15:52  ·  #1
Wat is er inwendig verschillend aan de 2.4 motoren?
kan bijvoorbeeld een krukas en/of drijfstang van een non turbo in een turbo?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mechanische verschillen 2.4 motoren

 · 
Posted: 22.11.2019 - 16:17  ·  #2
Krukas is bruikbaar mits dezelfde slag, drijfstangen nooit terug of over plaatsen, die zijn allemaal zwak. Een setje H-profiel drijfstangen kost niet veel, en is veel degelijker.

ik ben zelf de leverancier in Nederland en heb altijd wel een paar sets op voorraad, dus als iemand een set wil kan ik wel een leuke prijs voor je maken, evt incl lagers e.d.

Zuigers zijn helemaal anders, ivm compressieverhouding.

Bouwjaar afhankelijk zijn er ook grote verschillen in o.a. de route van de koelvloeistof e.d. door het blok naar de kop.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Mechanische verschillen 2.4 motoren

 · 
Posted: 22.11.2019 - 16:52  ·  #3
Drijfstangen van een 2.4 motor zwak? Hoe komt het dan dat juist deze blokken zo lang meegaan zonder revisie?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mechanische verschillen 2.4 motoren

 · 
Posted: 22.11.2019 - 17:33  ·  #4
Alle drijfstangen in volvo blokken zijn zwak (op een V70N/S60 R en 2.4 T5 na, die zijn iets dikker), maar dat is relatief t.o.v. de enorme betrouwbaarheid die we gewend zijn.

Daarbij ken ik niemand in mijn omgeving die niet een paar pk'tjes meer wil, dus dan is het direct een absolute noodzaak, ze komen er al vaak krom uit door een simpele "chiptune".

Volvo heeft ook een hoop blokken geleverd met de verkeerde lagerschalen (soms zijn ze gewoon de Sputter lagers vergeten boven te monteren). Dus gewoon alles (al dan niet preventief) aanpakken als je de boel toch open maakt.

Gister had er er ook weer 1, per ongeluk geen Sputter lager boven gemonteerd door Volvo, dat lager was door alle lagen heen versleten, dus maar goed dat ik deze week preventief de boel versterk met de H-profiel drijfstangen en de correcte lagers, anders was het over een maand einde verhaal voor die motor..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0