We zitten net over 180.000 km heen en er is een grote beurt aanstaande van onze S60 2.4 uit 2001. Ik wil die zoveel mogelijk zelf uitvoeren en heb tijdens black friday al aardig wat onderdelen met korting kunnen scoren.
Zaken die ik wil uitvoeren:
Dit zou t moeten zijn toch?
Ik zit eraan te denken de beurt uit te voeren bij de doe het zelf garage in hoogezand. Want ik heb zelf geen garage aan huis en een brug is ook wel handig met olie verwisselen etc. Daarnaast kun je daar wat advies krijgen. Ik wil graag dat hij met mij het onderstel naloopt op versleten rubbers etc.
Zaken die ik wil uitvoeren:
- Olie verwisselen; Kroon emperol 5W40 5L
- Nieuw oliefilter; Bosch filter
- Nieuw brandstoffilter; Bosch filter
- Nieuw interieur filter; Bosch carbon filter
- Remschijven en blokken waren nog goed
- Distributieriem en waterpomp zijn met 140k vervangen
- Bougies verwisselen; staat niet wanneer dat gebeurd is dus lijkt me slim. Is aan de bougies te zien of je ze beter kunt vervangen? Of gewoon doen?
Welke bougies zal ik gebruiken? Volgens Haynes manual moeten er Bosch FGR 7 DQE 0 in met een electrode afstand van 1.2 mm. Ik kan deze bougies al lastig vinden en daar waar ik ze vindt staat bij de info 1.0mm electrode afstand. Maakt dit veel uit? Of kun je zelf de afstand bijstellen?
Op het vfrforum zweerden de meeste mensen bij iridium bougies (heb ook een Honda VFR750). Is dat voor de volvo ook nuttig? Ze zijn namelijk flink duurder.. - Remvloeistof; Staat niet in het service boekje genoteerd wanneer dit voor het laatst gebeurd is. Ik moet nog even kijken of deze nog mooi goudgeel is.
- Koelvloeistof; Staat ook niet in het service boekje. Maar moet dit niet vervangen zijn met de waterpomp?
Dit zou t moeten zijn toch?
Ik zit eraan te denken de beurt uit te voeren bij de doe het zelf garage in hoogezand. Want ik heb zelf geen garage aan huis en een brug is ook wel handig met olie verwisselen etc. Daarnaast kun je daar wat advies krijgen. Ik wil graag dat hij met mij het onderstel naloopt op versleten rubbers etc.