van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 
 
 
 
 
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 20:32  ·  #1
Goedenavond forumleden,

ik heb een beetje advies nodig.
De huidige ( bruin/rode) V70 140 Pk heeft geen echte manco,s en rijd heerlijk, echter de kleur vinden we niet zo mooi, en heeft een deuk. Afgelopen 2 jaar zijn nieuwe uitlaat accu schijven/remmen rubbers kogels ed gedaan, maar de 585K is niet niks. ( 84-FV-H F) LPG automaat 5 bak)

Ik kan (in polsbroek) een mooie grijze V70 1998 170pk kopen, 454K ( LPG automaat 4 bak) met gereviseerde cil kop, en veel nieuwe zaken banden en APK. ( TJ-ZH-3 4 ). Verkoper geeft aan dat ook automaat in het verleden gereviseerd zal zijn.

Omdat de "nieuwe" 170 pk heeft denk ik dat ie (nog) meer gebruikt, en door de automaat 4 bak ( zag ik later pas) ook meer geluid maakt? Er moet oa vanwege de revisie kop ( rek. gezien) 2500 euro bij betaald worden.

Vanwege de kleur en de "verse" motor wil ik het doen, maar wat zijn de minpunten? idd het verbruik en geluid of nog andere nadelen? Of gewoon te duur mss.

Ik hoor het graag, (mag ook via pb)
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 20:46  ·  #2
Als ik eerlijk ben,
Als je huidige goed rijd, zou ik persoonlijk niet 4 jaar ouder gaan inruilen, en dan nog bij betalen ook.

De bak zal in het verleden gereviseerd zijn, dat is het zelfde als ik heb geen idee van of de bak gereviseerd is geweest.

De kop is net gereviseerd, dat is Een plus.
Maar alles wat er om zit, is ook weer 4 jaar ouder.

De blokken zijn bijna onverwoestbaar. Mits goed onderhouden.
Maar er zit meer aan een auto dan alleen het blok.

Het verschil tussen 140/170 pk zal je niet zo gaan zien aan je brandstof verbruik.
Een versnelling verschil ga je wel eerder zien.
Maar verbruik is dan ook weer afhankelijk van je rechter voet.

En als ik kijk naar v70 modellen met lpg, tot en met 1999. Dan is €2500.- (de r modellen daar gelaten) een beetje de hoge vraag prijs op het moment.
Dus dat bij betalen, zou het wel een heel speciale moeten zijn.

(Is gewoon wat ik denk he, uiteindelijk gaat het 100% over je eigen gevoel)
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 44
Berichten: 2053
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 20:57  ·  #3
2500 euro (na inruil van je huidige V70?) voor een V70 1998 met 454K ? Man ik doe het bijna in mn broek van het lachen.
Daar krijg je nog geen 1000 euro meer voor. Ook al is de kop gereviseerd, dat maakt het nog geen nieuwe motor. En mag hopen dat met zo’n km stand de bak geflushed is. Dat is eerder normaal dan bijzonder.

Of ik lees het helemaal verkeerd hoor. Zou t lekker niet doen. Als je een andere koopt dat toch liever nieuwer. Zo een classic is veel ouderwetser dan een N.
Niks ten nadele van de classic, heb wr zelf ook een gehad. Maar t is gewoon een 850 en die zijn grotendeels wel uit straatbeeld verdwenen.
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 21:14  ·  #4
Quote door joriz

2500 euro (na inruil van je huidige V70?) voor een V70 1998 met 454K ? Man ik doe het bijna in mn broek van het lachen.
Daar krijg je nog geen 1000 euro meer voor. Ook al is de kop gereviseerd, dat maakt het nog geen nieuwe motor. En mag hopen dat met zo’n km stand de bak geflushed is. Dat is eerder normaal dan bijzonder.

Of ik lees het helemaal verkeerd hoor. Zou t lekker niet doen. Als je een andere koopt dat toch liever nieuwer. Zo een classic is veel ouderwetser dan een N.
Niks ten nadele van de classic, heb wr zelf ook een gehad. Maar t is gewoon een 850 en die zijn grotendeels wel uit straatbeeld verdwenen.


Mijn huidige van 2000 is ook een classic :-) vind de strakke bak gewoon mooier dan een N.
Maar ik zoek al een poosje, een complete, nette V70( stoelverwarming trekhaak climat automaat op G3) kan ik niet vinden voor 1000, en ook niet voor 2000.

@ikbat, van 1998 naar 2000 is 2 jaar...

Maar mss hebben jullie wel gelijk en is het te duur. Maar vind betalen voor een mooie goede V70 zonder werk op zich niet zo erg.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 21:31  ·  #5
Tja, ik vind toch ook een ongebruikelijke ruil. Je kunt voor het bedrag wat er bij moet ook je eigen auto op orde maken. En of alles nu 4 ton of 5 ton gedraaid heeft dat maakt dan ook niet zoveel meer uit. En met vier versnellingen over de snelweg, ik zou t niet willen! Te veel herrie.
ArthurS
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zutphen
Leeftijd: 47
Berichten: 71
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 22:21  ·  #6
Als het probleem de 140 vs 170 pk is zou je ook je eigen wagen in Elst kunnen laten tunen tot 170/180 (of wat er dan over is na al die jaren). Heb zelf de 170 versie en daar viel weinig extra's meer uit te peuren. Zonder keiharde cijfers is het verbruik niet veel meer met onze oude 140-versie. Mijn vrouw heeft een V70 T5 met 190pk en daar kun je het extra verbruik ten opzichte van de niet geblazen versie van mezelf echt wel merken. En dan rijdt mijn vrouw rustiger dan ondergetekende...
Daarnaast is het wellicht mogelijk een net interieur (of alleen de voorstoelen) te scoren met stoelverwarming. Doe er dan gelijk elektrische verstelling bij. Die worden voor de Classic echt wel aangeboden op MP of via de onderdelen/sloopbedrijven. Vraagt alleen een toevoeging bij de middenconsole voor de schakelaars en uiteraard de bedrading maar was bij mij althans redelijk 'plug and play'.
Bovenstaande geldt ook voor een trekhaak. Ik heb hem er toen nieuw op laten zetten maar had achteraf (zie MP) net zo goed een tweedehands exemplaar kunnen kopen en die laten monteren (of zelf doen uiteraard).

Al met al heb je dan voor een paar honderd euro (ligt er even aan of je de garagist vriendelijk moet aankijken of alles zelf doet) een wagen die meer aan je eisen voldoet. Succes met de overwegingen!

Quote

Maar t is gewoon een 850 en die zijn grotendeels wel uit straatbeeld verdwenen.

Dan neem ik aan dat je echt doelt op de 850 en niet op de Classic? Die zie ik toch met regelmaat rijden!
Maar ja, rij je in een rode Mini (hypothetisch dan :P ), zie je ook overal etc....
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 22:54  ·  #7
Dank voor jullie reactie,s
Of een auto oud, of nog ouder is maakt me echt niet zoveel uit.
170 of 140pk ook niet.

Ik wil een andere classic ( luxe complete V70) omdat ie m.i. gewoon mooier is, goede kleur, klaar om nog 1.5 K te doen en in betere staat.
Wat ik niet wil dat het verbruik veel hoger is, dat de motor meer lawaai maakt, de vering stugger, of dat ik nog van alles aan moet (laten) doen.
Vandaar mijn vraag :-)
Kan dus zijn dat een 98 er blok minder goed is, of de 4 bak automaat gevoeliger/lawaaiiger door andere eind overbrenging dan mn huidige 5bak automaat.
Quote door Noras



Vanwege de kleur en de "verse" motor wil ik het doen, maar wat zijn de minpunten? idd het verbruik en geluid of nog andere nadelen? Of gewoon te duur mss.

https://voertuig.net/kenteken/84FVHF

https://voertuig.net/kenteken/TJZH34


trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 653
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 12.12.2019 - 23:47  ·  #8
- Nee de automaat 4 bak is in de basis beter dan de 5-bak die daarna kwam.
- De 850 2.5 10v met automaat waar ik wel is in rijd is niet rumoeriger. Durf zelfs te stellen dat een 850 beter/directer stuurt.
- Blokken zijn beter of zelfde. Met name de 2.5 zijn bij normaal onderhoud heel degelijk (met hydraulische gestelde kleppen).
- Auto is wel ouder, daar horen andere mankementen bij.

Verder is het je eigen keus.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 13.12.2019 - 06:46  ·  #9
De waarde van een auto is niet de som der delen.....

Je krijgt spijt van deze ruil! De V70 van 2000 is gewoon een beter rijdende auto
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 13.12.2019 - 08:43  ·  #10
Bijzonder om te lezen dat het aankoopbedrag volgens sommige veel te hoog is...
...ik zie bijvoorbeeld niet eens een afbeelding :-/
Wanneer een '98 V70 erg netjes is en de staat van onderhoud is in orde en gedocumenteerd is dat helemaal geen vreemd bedrag
Bij 500.000 km is mijn V70 ('99) getaxeerd op een bedrag van €10.000,= bijvoorbeeld, oké is geen verkoopprijs maar dan nog..

...en vindt maar eens een mooie en nette V70 van die leeftijd waar alles inzit wat de koper wenst
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 921
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 13.12.2019 - 09:21  ·  #11
Ik zie een vergelijking tussen 2 gelijke wagens, 1 voldoet kwa kleur aan de wens, de ander heeft naast een mindere kleur (waarom toen gekocht?) en een deuk. Om heel eerlijk te zijn zou ik geen 2500 over hebben voor een andere kleur en geen deuk. Als ik een andere kleur zou willen zou ik eerder de deuk laten verwijderen en daarna wrappen/spuiten. (zie je van de kleur ook niets meer) Dan kan de rest van die 2500 gereserveerd worden om evt een keer zelf een koprevisie uit te (laten) voeren zodra dat nodig zou zijn.

Met dergelijke acties is het nooit de vraag 'is het het waard' maar 'heb je het er voor over'. (Want een 20+ wagen is zelden meer waard dan de oud ijzer prijs, handelstechnisch gezien, hoe goed ie ook is)

Ik ben van een '86 740 station naar een S80 overgestapt, noodgedwongen. Zou ik nu terug stappen naar een classic/9 of zelfs 7 serie... nah, niet voor dagelijks woon-werk verkeer, dit rijd zo veel rustiger. (en de S80 was de helft in aanschaf van een 7/9 serie toen ik per direct een auto nodig had, scheelde ook, want dit bespaarde me 30,= per dag aan brandstof) Maar daar zit 18 jaar tussen, niet 2. (en ik heb nog ergens 780s gestald staan als ik lol wil hebben)
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 13.12.2019 - 09:33  ·  #12
Quote door henry classic v70

Bijzonder om te lezen dat het aankoopbedrag volgens sommige veel te hoog is...
...ik zie bijvoorbeeld niet eens een afbeelding :-/
Wanneer een '98 V70 erg netjes is en de staat van onderhoud is in orde en gedocumenteerd is dat helemaal geen vreemd bedrag
Bij 500.000 km is mijn V70 ('99) getaxeerd op een bedrag van €10.000,= bijvoorbeeld, oké is geen verkoopprijs maar dan nog..

...en vindt maar eens een mooie en nette V70 van die leeftijd waar alles inzit wat de koper wenst


Als de km stand een kwart is van de opgegeven stand wil ik met je mee gaan. In mijn ogen is het gewoon een oude Volvo met een lage dagkoers waarde.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 921
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 13.12.2019 - 09:40  ·  #13
Quote door Maarten-Jan
Als de km stand een kwart is van de opgegeven stand wil ik met je mee gaan. In mijn ogen is het gewoon een oude Volvo met een lage dagkoers waarde.

Hier sluit ik me bij aan, bij < 150k km kan het het waard zijn, er boven is het redelijk 'wat de gek er voor geeft'.
Dat Volvo rijders die grens op 3 ton leggen zegt redelijk weinig in dit geval, ze zijn beide de 4.5 ton al voorbij.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 538
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 13.12.2019 - 10:11  ·  #14
Kan je niet die 2500 doen in je huidige auto?

Stoelverwarming
Uitdelen
Wrap
Tunen naar 180pk
Automaat Flush

Dan is t ook wel weer op... Maar aan een andere auto is ook altijd wat. Zeker een oude met hoge km stand.

Heb je Foto's?
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: van V70 2000 585K naar V70 1998 454K

 · 
Posted: 13.12.2019 - 12:07  ·  #15
Ik heb 5 jaar een luxe v70 2.4 20v uit '99 op lpg gehad. 170+pk handgeschakeld. Daar heb ik de teller mee op 720.000 km gezet. Toen was ik uitgekeken op de auto en had geen zin om nog te investeren in onderhoud. Bij controle van het blok was de compressie oke en ook de klepspeling was keurig. Kortom ik had daar nog wel minstens 100.000 km mee kunnen rijden. Oftewel ik durf wel te stellen dat 8 ton voor dat type blokken geen probleem is.

Nu rij ik in een 850 T5 met 4 bak automaat. Die draait op de snelweg net zoveel toeren als mijn v70 uit 99 dus daar hoef je het niet om te laten. Maakt echt niet meer lawaai.

Polsbroek? Is dat bij een bedrijf die allemaal volvo' s doet. (Veel 7/9serie en v70) ??
 
Selected quotes for multi-quoting:   0