Beste forumleden,
Op het 'to do' lijstje van de xc70 (MY2003, 2.5T handgeschakeld) stond een pakking bij de versnellingsbak. Volgens de garage geen punt van apk afkeur maar wel zo slim om een keer aan te pakken.
Nou haal ik de plastic beschermkap eraf en ben aan het zoeken naar welke pakking dan lek is. Zie ik tot mijn grote schrik een gat (!!!) in de bak. Ik zie letterlijk een tandwiel zitten!
De versnellingsbak schakelt prima. Een beetje stroef, dus ik had al nieuwe olie klaarliggen om eens te spoelen. Er zit dus (uiteraard) geen druppel olie in die bak, en die blijft er ook niet in zitten. Ik heb geen idee wanneer dit gebeurd is en hoe lang er dus mee gereden is. Nogmaals, hij schakelt nog altijd prima, stinkt niet, geen geluiden.. niks!
Nou hoop ik dat dit gat te dichten is met spul wat ik ook eens voor een aluminium radiateur heb gebruikt. Een soort pasta die echt keihard wordt (lijkt wel steen uiteindelijk, zo hard) en tegen hoge temeraturen kan.
Nou heb ik wat vragen:
Iemand dit eerder gezien?
Iemand tips over het geheel?
Staat er druk op een versnellingsbak? Dus, als ik het gemaakt krijg, moet ik dan met hoge druk rekening houden?
Ik ga er vanuit dat een versnellingsbak minder warm wordt dan een radiateur, maar is dat zo?
Heeft een V70/XC70 geen sensor in de versnellingsbak voor te laag oliepeil?
Ik hoop in ieder geval dat het op te lossen is..
Op de foto de situatie nu. Gat zit naast de middelste van de drie bouten.
Alvast bedankt voor het meedenken
Op het 'to do' lijstje van de xc70 (MY2003, 2.5T handgeschakeld) stond een pakking bij de versnellingsbak. Volgens de garage geen punt van apk afkeur maar wel zo slim om een keer aan te pakken.
Nou haal ik de plastic beschermkap eraf en ben aan het zoeken naar welke pakking dan lek is. Zie ik tot mijn grote schrik een gat (!!!) in de bak. Ik zie letterlijk een tandwiel zitten!
De versnellingsbak schakelt prima. Een beetje stroef, dus ik had al nieuwe olie klaarliggen om eens te spoelen. Er zit dus (uiteraard) geen druppel olie in die bak, en die blijft er ook niet in zitten. Ik heb geen idee wanneer dit gebeurd is en hoe lang er dus mee gereden is. Nogmaals, hij schakelt nog altijd prima, stinkt niet, geen geluiden.. niks!
Nou hoop ik dat dit gat te dichten is met spul wat ik ook eens voor een aluminium radiateur heb gebruikt. Een soort pasta die echt keihard wordt (lijkt wel steen uiteindelijk, zo hard) en tegen hoge temeraturen kan.
Nou heb ik wat vragen:
Iemand dit eerder gezien?
Iemand tips over het geheel?
Staat er druk op een versnellingsbak? Dus, als ik het gemaakt krijg, moet ik dan met hoge druk rekening houden?
Ik ga er vanuit dat een versnellingsbak minder warm wordt dan een radiateur, maar is dat zo?
Heeft een V70/XC70 geen sensor in de versnellingsbak voor te laag oliepeil?
Ik hoop in ieder geval dat het op te lossen is..
Op de foto de situatie nu. Gat zit naast de middelste van de drie bouten.
Alvast bedankt voor het meedenken
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).