welke V70

V70 welk bouwjaar /type??

 
 
 
 
 
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 11:55  ·  #1
Hoi,

Ik rij nu 15 jaar volvo;
1e 850 lpg
2e V70 uit 97 op lpg

Ik kijk naar een nieuwer (jonger) type V70.
Voorkeur een uit 2012
Ik rij zo'n 14000 pj. Mag dus ook een benzine zijn.

De V70 van 2012 welke motor is het meest betrouwbaar?
Of adviseer je een ander bouwjaar?
Ben benieuwd naar jullie tips!
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 516
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 12:06  ·  #2
Wat is je budget?
Waarom een V70 uit 2012?
Prettig probleem :-)
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 50
Berichten: 1072
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 12:23  ·  #3
Quote door Asterix

Wat is je budget?
Waarom een V70 uit 2012?
Prettig probleem :-)


Een voordeel voor MY2012(zijn trouwens ook in 2011 verkocht ) is dat je senses hebt en dus 2018 kaarten hebt ( hoop dat er nog een update komt )
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 15:10  ·  #4
Quote door Asterix

Wat is je budget?
Waarom een V70 uit 2012?
Prettig probleem :-)


Budget 12000
Ik zoek een v70 met goede airco, en dus niet te oud.
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 1067
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 17:09  ·  #5
Dat zijn wel een hoop wensen
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 1183
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 17:41  ·  #6
Alsjeblieft, voldoet vrijwel volledig aan je eisen:
https://www.viabovag.nl/auto/v…sa-b42mb4t
Krijg je nog 6 maanden garantie op ook.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 399
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 17:57  ·  #7
Geschikte dealer ook trouwens, Nieuwenhuyse in Meppel.
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 24.03.2020 - 19:36  ·  #8
Quote door brinkie

Alsjeblieft, voldoet vrijwel volledig aan je eisen:
https://www.viabovag.nl/auto/v…sa-b42mb4t
Krijg je nog 6 maanden garantie op ook.


Thanks!
En deze 1.6 motor is dat niet te klein voor zo'n bak??
Ben natuurlijk een 2.5 gewend hehe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 57
Berichten: 498
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 25.03.2020 - 08:38  ·  #9
Qua pk's maakt het niet zoveel uit, maar als je een 5 cil. gewend bent is het wel iets heel anders
Ik zou voor een 2.5 gaan, verbruik is wel wat hoger maar beleving niet te vergelijken met een 4 cil.
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 1067
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 25.03.2020 - 09:33  ·  #10
Of de 4 cilinder maar dan de 2.0T (t4?), daar rijden er op het forum ook een aantal mee rond. Die zijn er zo te lezen heel blij mee.
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne, Nrd Brabant.
Berichten: 47
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 25.03.2020 - 09:51  ·  #11
Nou Duffy , ik rij al 2 jaar zo,n 1,6 turbo motor en die kan vlot mee met het verkeer .
toen ik mijn V70 kocht dacht ik ook deze motor is wel weinig voor dat gewicht maar het is mij niet tegen gevallen .
1 op 11 woon werk verkeer en 1 op 14 op de lange afstand ,
succes verder met je beslissing.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 1183
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 25.03.2020 - 09:54  ·  #12
De 1.6 liter motor dateert in de basis nog van de jaren 90 (in opdracht van Ford door Yamaha ontwikkeld) en later van een turbo voorzien, het is een beproefd ontwerp en er komt betrouwbaar 180 pk / 240 Nm vanaf. Dat is ruim voldoende om zo'n slagschip als een V70 in beweging te krijgen. Als de olie netjes op tijd is ververst worden ze heel oud, de distributieriem moet om de 180.000 km dus die is al eens vervangen bij deze kilometerstand. Let er wel op dat de bak fijn schakelt en de koppeling goed aanvoelt, al vermoed ik dat vanwege de kilometerstand deze auto vooral snelweg heeft gezien.

De beleving van een vijfcilinder is heel anders, maar ook de prijsbeleving, zowel qua aanschaf als qua verbruik en 100 kg zwaarder dus een klasse hoger in mrb en verzekering. Omdat autorijden emotie is, zijn velen op zoek naar een vijfcilinder motor vanwege het geluid en laten het 1.6 liter viercilinder turboblok, waar op zich niets mis mee is, links liggen. Daarnaast is de 2.5 liter vijfcilinder in november 2010 voor het laatst in NL geleverd, in Zweden volgens mij nog ietsje langer maar MY 2011 was het laatste modeljaar dat ze in de folder stonden, dus je gaat geen MY 2012 V70 vinden met die motor.(*) Wil je automaat rijden, dan is de vijfcilinder i.c.m. Geartronic wel een must, omdat de viercilinder Ford motoren zijn gekoppeld aan een Ford Powershift automaat, die niet bepaald bekend staat om zijn lange levensduur.

Alternatief is inderdaad een 2.0T viercilinder met 203 pk, maar die is alleen in MY 2011 geleverd (dus geen Sensus navigatie), die heeft een Mazda-motor die door Ford van een turbo en directe injectie is voorzien. En ook hier is de automaat niet zo denderend van. De 2.0T is ook geleverd als T5 met 240 pk, dus er zit best potentie in dit blok.

Ik zou zeggen, kijk rustig rond, in deze crisis hebben autodealers bijna niets te doen omdat mensen aanschaf van luxegoederen uitstellen en hebben ze alle tijd voor je. Hier vind je wat suggesties:
https://www.viabovag.nl/auto/m…geschakeld

(*) er zijn tot 2013 nog vijfcilinder 2.0 motoren met af-fabriek CNG geleverd in Zweden, daar zijn een handjevol van naar NL geïmporteerd maar daar worden stevige prijzen voor gevraagd
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Leeftijd: 53
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 36224
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 25.03.2020 - 18:28  ·  #13
Ik had een 1.6T in de S60, prima blok en wilde ook fatsoenlijk van de plek, hij accelereerde sneller dan zijn voorloper, V70 met 170pk.
Denk dat dit ook voor een deel aan de overbrenging ligt.
Chippen van dit blok is geen aanrader, kans op motorschade is groot, vraag Obbe maar eens.
De V70 heb ik meerderen van geprobeerd, 2.5T en 2.0T.
De 2.0T is akelig stil, erg soepel en kan veel kilometers aan.
OttoV heeft de zijne gechiped en geeft aan dat het verschil met zijn V70R erg klein is.
De 2.5T is ook een fijn blok, maar anders alsdat je van de P2 serie gewend bent.
Heb je geen opvoerplannen, dan zijn alle 3 veilig.
Wil je ze in de toekomst chippen, dan zou ik voor een 2.0T, of 2.5T gaan.
Met ingevoerde auto’s zou ik erg voorzichtig zijn.
Ik heb er genoeg gezien, m.n. de 2.5T, welke tussen de 100.000km-150.000km een verstopte carterventilatie hadden, versleten vloermatten (onder de nieuw ogende uitneembare matten), kale wangen op de stoelen etc. etc.
Allemaal zaken, welke niet bij deze kilometerstanden horen.
En als je kiest......, oppassen met automaten.
Met name de 1.6T is met een zgn powershift bak voorzien en geloof me, die wil je echt niet.
Gegarandeerd problemen en als deze ze nog niet heeft, dan kun je er de klok op gelijk zetten.
Succes met je keuze.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 255
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 25.03.2020 - 22:48  ·  #14
Verstopte carterventilatie hebben de nieuwe 2.5t (in de p3 serie) toch geen last van? Nog nooit van gehoord bij de Fords in ieder geval. Wel gescheurd olie membraam, waardoor de oliedruk te hoog wordt.
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Leeftijd: 53
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 36224
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: welke V70

 · 
Posted: 26.03.2020 - 06:40  ·  #15
Laat ik het anders zeggen, bij een kilometerstand tot ca. 150.000km zou dit niet voor mogen komen.
Zegt wel iets over de aangeboden voertuigen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0