Ik heb een Volvo V70 N 2,3 T5 handgeschakeld uit 2000.
KM stand is 365000.
Bij 313.000 km is er een ruilmotor ingekomen, omdat de oude motor stuk was.
De ruilmotor had toen 160.000 km gereden ( nu dan 212.000 km ).
Het volgende doet zich sinds vandaag voor:
na de start rijdt de auto even goed.Na een stukje gereden te hebben beginnen de problemen.
Bij ( plotseling ) gas loslaten bokt de motor even. Ook bij afremmen en terugschakelen heeft de motor de neiging om af te slaan. Bij het loslaten van het gas daalt het toerental onder de 700 toeren.
Het toerental trekt dan wel weer bij, maar schiet dan eerst weer door boven de 1000 toeren om daarna weer rond de 800 uit te komen.
Als het toerental zo sterk daalt staat de motor ook te schudden.
Het lijkt dan soms ook wel alsof deze op 4 poten loopt.
Wat me verder opvalt is, dat bij het schakelen je het gas loslaat om te koppelen het toerental soms ook omhoog schiet (paar honderd toeren) terwijl je geen extra gas geeft.
Bij gasgeven lijkt het wel of de motor even "hikt" en duurt het soms voor de motor oppakt.
Bij stil staan en stationair draaien van de motor schommelt het toerental tussen de 600- 1300 toeren.
Na een aantal minuten stationair draaien zakt het toerental en wordt dat rond de 800/900.
Mijn eigen garage is dicht ivm vakantie ( zul je net zien ), dus vandaar deze post.
KM stand is 365000.
Bij 313.000 km is er een ruilmotor ingekomen, omdat de oude motor stuk was.
De ruilmotor had toen 160.000 km gereden ( nu dan 212.000 km ).
Het volgende doet zich sinds vandaag voor:
na de start rijdt de auto even goed.Na een stukje gereden te hebben beginnen de problemen.
Bij ( plotseling ) gas loslaten bokt de motor even. Ook bij afremmen en terugschakelen heeft de motor de neiging om af te slaan. Bij het loslaten van het gas daalt het toerental onder de 700 toeren.
Het toerental trekt dan wel weer bij, maar schiet dan eerst weer door boven de 1000 toeren om daarna weer rond de 800 uit te komen.
Als het toerental zo sterk daalt staat de motor ook te schudden.
Het lijkt dan soms ook wel alsof deze op 4 poten loopt.
Wat me verder opvalt is, dat bij het schakelen je het gas loslaat om te koppelen het toerental soms ook omhoog schiet (paar honderd toeren) terwijl je geen extra gas geeft.
Bij gasgeven lijkt het wel of de motor even "hikt" en duurt het soms voor de motor oppakt.
Bij stil staan en stationair draaien van de motor schommelt het toerental tussen de 600- 1300 toeren.
Na een aantal minuten stationair draaien zakt het toerental en wordt dat rond de 800/900.
Mijn eigen garage is dicht ivm vakantie ( zul je net zien ), dus vandaar deze post.