Ervaring/verschil polestar enginering tuning van een D4 2 liter met 181pk

 
 
 
 
 
hessel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 145
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Ervaring/verschil polestar enginering tuning van een D4 2 liter met 181pk

 · 
Posted: 22.10.2020 - 09:34  ·  #1
Ik kreeg van de week weer een mailtje van mijn dealer met de korting van een paar honderd euro op de polestar tuning voor mijn Volvo D4 modeljaar 2015. Nu klinkt het allemaal hartstikke mooi, maar wat zijn nou echt de voor en na ervaringen?

Qua vermogen en koppel vind ik het eigenlijk wel ok. Maar het vooruitzicht dat de gasrespons en ook de softwae van de bak wordt aangepast zodat er sneller wordt op en af geschakeld, klinkt er goed.

Wat zijn de ervaringen met precies mijn blok en bak? D4 met 181pk en 8 traps geartronic. Wat zijn de daadwerkelijke verschillen? Is het de 500 euro waard?

Hoor graag.
toektoek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: wijdewormer
Leeftijd: 65
Berichten: 242
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Re: Ervaring/verschil polestar enginering tuning van een D4 2 liter met 181pk

 · 
Posted: 22.10.2020 - 16:20  ·  #2
ik heb dezefde auto met polestar tuning ,maar uit 2014.
Geeft 200 pk en ik dacht 440 nm koppel.

Ik ben daar op zich wel tevreden mee, maar kan je geen verschil aangeven, want ik heb hem zo gekocht.
E.T.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 48
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Ervaring/verschil polestar enginering tuning van een D4 2 liter met 181pk

 · 
Posted: 22.10.2020 - 22:36  ·  #3
Mijn auto heeft een paar weken geleden de Polestar upgrade gehad. Ik vind het, ondanks de korting, best prijzig en heb ook lang zitten twijfelen. Het vermogen en koppel was voor mij ook geen argument, het gasrespons en het schakelgedrag van de automaat wel.

Ik ben er best tevreden mee en wordt er wel blij van. De combinatie schakel gedrag - gas respons en de vermogen stijging is duidelijk merkbaar. Het is net alsof de bak het koppel en vermogen veel beter benut, minder slip en meer beleving qua duw in de rug.

Wat ik al aangaf vindt ik die € 500,- best veel geld, maar uiteindelijk heb ik geen spijt van de uitgave en hoop er nog een paar jaar van te genieten.
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Polestar versus "andere" tuning

 · 
Posted: 08.01.2022 - 10:07  ·  #4
Quote door E.T.

Mijn auto heeft een paar weken geleden de Polestar upgrade gehad. Ik vind het, ondanks de korting, best prijzig en heb ook lang zitten twijfelen. Het vermogen en koppel was voor mij ook geen argument, het gasrespons en het schakelgedrag van de automaat wel.

Ik ben er best tevreden mee en wordt er wel blij van. De combinatie schakel gedrag - gas respons en de vermogen stijging is duidelijk merkbaar. Het is net alsof de bak het koppel en vermogen veel beter benut, minder slip en meer beleving qua duw in de rug.

Wat ik al aangaf vindt ik die € 500,- best veel geld, maar uiteindelijk heb ik geen spijt van de uitgave en hoop er nog een paar jaar van te genieten.

Ik sta ook op punt om een Polestar tuning te laten doen. Vooral omdat ik hier lees dat de automaat beter en sneller zou werken. Ik heb onlangs m'n auto elders laten tunen en ik vind dat de automaat te traag en passief omgaat met het nieuwe vermogen.
Zijn er ondertussen nog mensen die de Polestar-tuning gedaan hebben?
Ik hoor het graag.
Maaidie.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Ervaring/verschil polestar enginering tuning van een D4 2 liter met 181pk

 · 
Posted: 08.01.2022 - 22:05  ·  #5
Hoi Maaidie, Ik denk dat je geen spijt gaat krijgen van de Polestar tuning. Ik heb er ook over getwijfeld. Ik kon uiteindelijk bij Rica terecht voor minder dan de helft vh geld. (Dat is via via!!! Normaal ben je veel meer bij Rica kwijt, ze zijn goed maar niet goedkoop)
Polestar was voor mijn auto 1000,- euro, geen 500.

Het fijnste is de aanpassing van de automaat. Bij mij heeft Rica dat dus gedaan en tuning van de GT + de motor was de beste keuze ever! Omdat mijn auto en ik vermoed jou auto ook gemaakt is voor Drive-e -dus eco/eco en dergelijke- schakelt de automaat heel snel op en als je wilt inhalen oid, gaat ie 2 of meer verzetten terug. Niet fijn allemaal. Nu ben ik helemaal blij en dat zou ik ook bij Polestar zijn geweest vermoed ik. Qua snelheid/traagheid van de bak heb ik niet jouw ervaring, die was goed en is nu ook goed, maar dat kan gerust aan mij liggen. Een spoeling kan ook goed zijn voor de GT! Ga ik ook nog laten doen.
En bij een Polestar tuning hoef je nooit bang te zijn dat het overschreven wordt bij de 2.0 beurt bij de dealer!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0