Ter lering en vermaeck

Ecm-4000 ecm-6800

 
 
 
 
 
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Ter lering en vermaeck

 · 
Posted: 16.09.2021 - 16:42  ·  #1
Mijn V70N 2.4T geartronic met lpi uit 2001 kampte met een brandend motormanagement lampje. Tevens had de motor nauwelijks turbo druk en dat kwam het koppel en het vermogen niet ten goede.

Uitlezen met vida gaf de foutcode ECM-4000 (tankontluchtingsventiel) en ECM-6800 (turbo regelventiel: signaal te laag) en ECM-6400 (nokkenassolenoid)

Bedrading gecontroleerd tm de ECU, alles in orde. Andere turbo drukregelaar, geen verschil. Andere evap regelaar, geen verschil. Solenoid schoongemaakt en doorgeblazen, werking gecontroleerd op de werkbank en die was prima. nieuwe pakking gemonteerd en solenoid weer gemonteerd.

Zekering 5 onder de motorkap gecheckt: doorgebrand. Nieuwe zekering gemonteerd, bij het op contact zetten brandde deze gelijk weer door.

Daarop de stekker van het verwarmingselement op de inlaatbuis van de turbo los gehaald. Nieuwe zekering in nummer 5 gezet en nu bleef deze heel.

Probleem zat hem dus in het verwarmingselement in de inlaatbuis turbo. Aangezien ik niet op de Noordpool woon, durf ik het wel aan om deze afgekoppeld te laten.

De V70 loopt weer goed en geen motor managementlampje die meer brand.

Mocht je dus ooit dergelijke foutcodes te zien krijgen, dan kun je deze oplossing in het achterhoofd houden.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Ter lering en vermaeck

 · 
Posted: 16.09.2021 - 21:01  ·  #2
Super! Toch kikken dat je het voor elkaar hebt gekregen.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Ter lering en vermaeck

 · 
Posted: 17.09.2021 - 07:16  ·  #3
Ja dat is altijd een lekker gevoel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0