Volvo car App

APP storing?

 
 
 
 
 
Stier03
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 61
Berichten: 75
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Volvo car App

 · 
Posted: 07.12.2021 - 19:59  ·  #1
Hallo mede Volvo rijders.

Weet niet of ik in de juiste topic zit maar kon geen betere vinden. Sorry

Gebruik al anderhalf jaar de Volvo CAP APP naar vollen tevredenheid,. Persoonlijk vind ik het een leuke/makkelijke APP. Om bepaalde dingen te bekijken, uitlezen of naar de auto te sturen.

Maar het valt me op als ik de auto parkeer de APP blijft aangeven "Auto in gebruik" auto staat op slot. Ook het rijlogboek wordt niet geactiveerd, wie weet wat ik hier aan kan doen.

Dank jullie wel
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo car App

 · 
Posted: 07.12.2021 - 21:47  ·  #2
Lijkt een probleem met on-call.
Ik zou even contact op nemen met de dealer.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Volvo car App

 · 
Posted: 07.12.2021 - 21:52  ·  #3
Het verversen van de data, zoals na het afronden van een rit duurt bij mij meestal wel een kwartier maar daarna klopt de status en staat de rit in het logboek.

Wellicht maakt het verschil of het modem in de auto verbinding geeft, dat is een 3g verbinding. De standaard verbinding voor On Call is gprs en is erg traag.

Ik zal eens experimenteren om de modem weer te koppelen met mijn eigen Wifi aan huis, kijken of bij thuiskomst de verwerking sneller is dan ergens elders.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3208
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Volvo car App

 · 
Posted: 07.12.2021 - 22:03  ·  #4
In de XC90 zit ook een separaat 3G modem waar ik een datakaart in heb gestoken. Mijn ritgegevens worden nadat ik de auto heb uitgezet gelijk geactualiseerd. Heel af en toe niet. Dan sluit ik de app en open deze opnieuw.
Wat me wel is opgevallen, is dat de app soms wèl de gereden route weergeeft, maar soms ook niet. Zie bijgaande foto (hierop wordt de gereden route wel weergegeven, maar dat is dus niet altijd zo)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo car App

 · 
Posted: 07.12.2021 - 22:07  ·  #5
Quote door PvL

Mijn ritgegevens worden nadat ik de auto heb uitgezet gelijk geactualiseerd.


Precies.
Zowel bij de V70, alsook de V40 is dit zo.

Ik moet er wel bij vermelden dat de modellen voor MY 2015 iets trager zijn.
DHMJE
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 16
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Oncall app - "Kon auto niet toevoegen. Er is geen server gevonden met de opgegeven hostnaam."

 · 
Posted: 18.03.2024 - 15:25  ·  #6
Hi allemaal,


Sinds vandaag doet mijn Volvo Oncall app het niet meer en krijg ik bij opnieuw inloggen en auto aanmelden de melding "Kon auto niet toevoegen. Er is geen server gevonden met de opgegeven hostnaam."

Meer gedetailleerd:
Vanochtend gaf de app onterecht aan dat de auto in gebruik was. Omdat dit zo bleef probeerde ik opnieuw in te loggen.
De auto bleek niet meer gekoppeld aan de app dus opnieuw toevoegen.
Na invoeren VIN werd om de pincode gevraagd. Deze wist ik niet dus dealer gecontacteerd.
Dealer zei dat app op andere naam stond en heeft de data aangepast. Vervolgens is de code per mail gestuurd (2x).
Na invullen code krijg ik de melding "Kon auto niet toevoegen. Er is geen server gevonden met de opgegeven hostnaam."
De Oncall knop in de auto werkt wel.
Ik heb ook geprobeerd de app opnieuw te installeren, maar dat helpt niet.

Twee dealers en Oncall service weten niet wat het kan zijn.

Iemand van jullie ervaring hiermee of een mogelijke oplossing?


Hartelijke groet,

Daniel
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo car App

 · 
Posted: 18.03.2024 - 20:06  ·  #7
Het lijkt er op dat het probleem in je auto zit.
Dit gebeurd wel vaker.
De dealer is de enige, welke dit kan oplossen.
DHMJE
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 16
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Volvo car App

 · 
Posted: 23.03.2024 - 10:17  ·  #8
Oké. Dank.
vuurenaa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 60
Homepage: restauratieatelier…
Berichten: 41
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Volvo car App

 · 
Posted: 23.03.2024 - 13:12  ·  #9
Als je een android hebt, van de app de cache legen, deze kan nogal vol lopen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0