LPI hoezo goed?

Na 120.000 km pomp defect

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 08.04.2013 - 15:33  ·  #1
Nog steeds blijf ik vinden dat Vialle LPi inferieur is i.v.m een modern dampgas systeem.

Omdat nog eens te onderschrijven :

Na +/- 120.000 km is de LPi pomp dus kapot.

Hij rijdt nog wel, maar overduidelijk is wel dat de pomp aan het doodgaan is.

Hij was al lawaaierig. Dat is nu verandert in een gedempt geluid sinds vanochtend en tot overmaat van ramp bij half gas geven is de auto niet meer in staat om het gas constant te houden. Ergo, gastoevoer is niet meer netjes geregeld.

Pomp laat ik niet meer repareren. Deze week ga ik verder met de Landi Omegas ombouw, en dan heb ik geen LPi van Vialle meer nodig.

Kwaliteit Vialle? Ik denk het niet. Ik heb altijd een haat liefde verhouding gehad en dit akkefietje onderstreept dat nog eens. Goed bezig daar bij Vialle. Mijn complimenten.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 08.04.2013 - 19:05  ·  #2
wat ga je doen met die oude kapotte LPi pomp? (want revisie is goed te doen.)
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 08.04.2013 - 21:03  ·  #3
Ik heb 250.000 km zonder problemen en zonder enig onderhoud met een Vialle LPI installatie gereden in mijn vorige 850. Auto (en pomp) reed bij verkoop nog als nieuw.

Probleemloos systeem!

Geen vermogensverlies, verbruik 1:10
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 08.04.2013 - 22:09  ·  #4
Dat sommigen geen problemen met het Vialle systeem hebben is mij volledig bekend. De installatie in de S60 is dus in 2008 ingebouwd. Niet echt oud dus.

Vialle LPi stond bekend om een niet betrouwbare pomp. Om die reden is Prins geworden wat het nu is. Het koffiemolen was een eerste voorteken, dat was altijd zo en dat is nog steeds een probleem. Eind jaren 90 het uitvallende pompen probleen een regelmatig terugkerend fenomeen. Volgens mijn is Vialle zelf destijd o.a. failliet gegaan aan deze problematiek.

Samenvattend

Er zullen best uitzonderingen zijn, maar ik vind het schandalig dat een zogenaamd product van hoge kwaliteit niet door de fabrikant gegarandeerd kan worden langer dan 150.000 km zonder problemen te functioneren. Ik ben niet de enige, en mijn scepsis t.a.v. Vialle wordt met deze ervaring alleen maar verder onderbouwd.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2390
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 09.04.2013 - 00:27  ·  #5
Oh, oh, wat ben ik blij dat ik een jaar of 15 geleden LPG helemaal in de ban heb gedaan :D :D (na ca. 20 jaar LPG gereden te hebben). Regelmatig die kleine en grotere storingen met LPG, ik was het beu. En dan heb ik het nog niet over ruimte verlies door LPG tank en beperkte actieradius en een hogere gewichtsklasse.
(BTW: Ik heb LPG gereden met nieuw aangeschafte wagens waarbij een compleet nieuwe installatie werd ingebouwd).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 09.04.2013 - 14:58  ·  #6
Dr is een goede reden waarom rijden op lpg aantrekkelijk is. Prijs. De meerkosten van hard rijden vallen altijd mee. Normaal rijd het relatief voordelig. Verder denk is het een schone brandstof.

Diesel rijden heb ik ooit gedaan, en zal ik waarschijnlijk ook niet gaan doen. Ben voorstander van "Alternative" fuels. En zie daar ook meer in dan door gaan met de fossiele brandstoffen.

Weer ontopic. Ik heb een vermoeden dat ringtanks gevoeliger zijn voor defecte pompen dan de cilinder tanken. Feit blijft dat het systeem zolang het werkt gewoon werkt. Feit is ook dat mijn oude V70 van weleer bij 480.000 km problemen begon te krijgen met de pomp. En het dus een stukkie langer heeft volgehouden dan de pomp in de S60.

Overigens vandaag zeer rustig op benzine gereden, amsterdam, utrecht, amsterdam - almere en door het gaspedaal niet al te diep in te drukken kom je op een verbruik op benzine uit wat zo rond de 1 op 12,5 ligt. Dit is alleen slechts mogelijk door redelijk voorzichtig te rijden. Ik moet eerlijk bekennen dat rijden in een Volvo op benzine of Diesel mij te duur zou worden. En dus geldt uiteindelijk dat ik liever op LPG rijdt. En dat voorlopig ook zal blijven doen.
David de Vries
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: H.i.Ambacht
Leeftijd: 42
Berichten: 94
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 13.04.2013 - 21:59  ·  #7
Ja en als je die pomp moet vervangen ben je bijna je voordeel van lpg rijden kwijt.

Ik heb vorig jaar een g3 installatie in laten bouwen.
Wou ook de vialle nemen maar werd afgeraden door de inbouwer ivm kapotte pompen inderdaad.

Ze hebben een brc met klepsmeersysteem ingebouwd met 3 jaar garantie en onbeperkte kilometers.
Ben nu 45dkm verder,alleen met die extreme kou schokte hij ff bij overschakelen naar gas en is 3 keer uitgevallen met overschakelen.
Gaan ze binnenkort naar kijken.

Succes met je wagen.
v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 15.04.2013 - 09:51  ·  #8
Ik heb een aantal LPI-wagens gehad en nog nooit problemen ondervonden. Ook een vriend van mij heeft inmiddels 600.000km op de teller staan met de originele!! pomp (V70 10v 1997). Een collega heeft een Vectra (2008) met een Prins-installatie en hij heeft juist met die installatie niets anders dan problemen. Start slecht en abnormaal hoog benzineverbruik (injectors blijven openstaan oid).
Zoals met alles moet je af en toe een beetje geluk hebben en sommigen hebben af en toe een beetje minder geluk. Bij de S80 hoor je de LPI-pomp redelijk als-ie op benzine loopt, maar zodra er overgeschakeld wordt is de pomp niet meer hoorbaar. De installatie is ingebouwd bij 99.500km en dus inmiddels 360.000km jong.

De tip die ik altijd heb meegekregen met LPi: Wacht nooit met tanken tot de auto stottert, maar ga tanken als het rode lampje begint te branden.
robbbie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wijchen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 13.05.2013 - 14:22  ·  #9
In liempde (zie advertentie marktplaats) heb je voor 180€ een gereviseerde, moet je m wel zelf inbouwen, maar hij helpt je wel.

Gr rob
chalith
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sint Joost
Leeftijd: 57
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2009
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 10.09.2013 - 21:42  ·  #10
inmiddels een 2de V70 met een vialle LPI installatie, de eerste uit 2000 die ik ingeruild heb met 354000 probleemloze km's en de eerste LPG pomp.

mijn huidige V70 heeft ook een (wat nieuwer dan de eerste) vialle LPI installatie en inmiddels 250000 probleemloze km's op de klok......

zo zijn er meer die met vialle geen problemen hebben.

ieder z'n meug zou ik zeggen.

ik zou in dit geval de pomp reviseren...dat is toch een stuk goedkoper dan een nieuwe installatie van een ander merk.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 10.09.2013 - 22:06  ·  #11
Heb nog steeds geen spijt ;) overschakelen bij warme motor is nu 2 seconden. Het scheelt me veel benzine kosten, en ook geen angstige geluiden uit de kofferruimte meer....wat leek op een koffiemolen. Het is trouwens geen pomp, maar de LPi "pomp" bouwt druk op in de tank waardoor de vloeibare LPG wordt gedrukt richting verdeelstukje.

Overvullen zorgt er voor dat de pomp onder LPG komt te staan, waardoor de smering van de pomp verdwijnt. Begin te vermoeden dat ringtanks meer problemen hebben dan cilindrische tanks. Verder is het een kwestie wie heeft de LPG instalatie ingesteld en ingebouwd. Beide systemen moeten allebei prima kunnen draaien. Al heb ik weinig aan te merken op moderne dampgas installaties.

Mijn voorkeur, is inmiddels wel duidelijk, ligt duidelijk niet bij LPi, en een van de redenen is overigens helemaal niet de pomp, maar veel meer de niet "aanpasbaarheid" van de installatie. Elke modificatie aan de motor, zorgt er voor dat opnieuw juist afstellen / de afstelling controlleren noodzakelijk is. Het feit dat je daar bij dampgas systemen niet zo veel moeite voor hoeft te doen en dit bij LPi zo goed als onmogelijk is is een van de redenen waarom ik liever geen Vialle meer wil.
adufresne
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: omgeving Arnhem
Leeftijd: 52
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 09:23  ·  #12
Mag ik even aanhaken? Ik sta op het punt om een LPG3-installatie in te laten bouwen (het wordt anders onbetaalbaar) en heb mij gisteren uitgebreid laten voorlichten door Jan Boertien. Op de shortlist staan nu de Vialle LPi en de Volvo VGI. Er is mij verteld dat de dampgasinstallaties meer onderhoud vergen dan het LPi-systeem van Vialle en bovendien er langer over doen om over te schakelen op gas bij een koude motor en soms ongewild (zogenaamde) storing veroorzaken. VGI schijnt dan wel weer stiller te zijn en is bovendien in aanschaf 250 euro goedkoper.

In mijn 855 heb ik ook LPi gehad, maar ook daar heb ik last gehad van een kapotte pomp in het derde jaar. Viel wel onder de coulance-regeling, maar zelfs toen heb ik aardig bij moeten betalen.

Wat is nu wijsheid?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 10:54  ·  #13
Degene die je hier echt vanalles over weet is EnnoE34. Misschien hem toch eens een PM-etje sturen. Hij heeft erg veel ervaring in allerhande gas-installaties! ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39689
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 19:11  ·  #14
Je kunt ook eerst zijn weblog eens doorlezen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 20:10  ·  #15
...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0