307 sw hdi of V70 d5

 
 
 
 
 
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: 307 sw hdi of V70 d5

 · 
Posted: 24.03.2016 - 11:59  ·  #16
Quote door jan45

Ik weet het we zijn volvo liefhebbers ik ook maar enige objectiviteit hoeft ons daarom niet vreemd te zijn. Naast mijn volvo rijden wij ook twee citroens en deze gaan ook 5ton mee met behoorlijk wat minder kosten dan volvo. Je kan wat comfort aangaat beide auto's niet vergelijken daar steekt de volvo met kop en schouders boven de citroens Xsara in dit geval, hier geld waar naar zijn geld.
Dan is het maar net waar je de voorkeur aan geeft.

Van huis uit met de citroen opgegroeid , van eend gs cx xm xantia c5 c3 c4 Picasso's , cruiser ds3 ze verslijten er genoeg , busjes , heb ze ook allemaal wel is gereden , worden door mijn broer met family en vader gereden , de busjes voor het personeel jumpers etc .
Wat onderhoud betreft hoor ik de laatste jaren geen gekke dingen , de c5 heeft wel is wat last gehad van een relais waardoor ie niet goed liep , en een keer tot stilstand kwam , dus niets schokkends .
Ze rijden ze meestal naar de 2,5 ton en worden ze ingeruild sommige ook wel is richting de 3,5 ton , komt neer op een 5 a 6 jaar , dus echt oud zijn ze niet voor ze worden ingeruild .
De reden dat ik er niet in rij is dat ze allemaal wel een rammel hebben ergens , de c4 die mijn pa heeft rammelt met 40000 ook weer op elke drempel in voorwiel ophanging , daar stoor ik me mateloos aan , ze hebben er al een paar keer naar gekeken , maar er is niks mis , is het antwoord .
Dan is het 2de grote punt de zitting , de Volvo is voor mij een verademing wat dat betreft , nu ben ik wel 2mtr .


Naar mijn idee worden er ook geen hele slechte auto's meer gemaakt , gewoon wat past nemen , en de prijs is wat mij betreft de grootste factor , jaren een 205 gereden , tot het budget toereikend was voor iets anders .
I
Kenneth
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Berichten: 30
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: 307 sw hdi of V70 d5

 · 
Posted: 28.03.2016 - 23:28  ·  #17
De keuze is gemaakt vanaf deze week eigenaar van de eerder genoemde V70 verse veerpootlager en verse apk er op en karren maar
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 307 sw hdi of V70 d5

 · 
Posted: 29.03.2016 - 00:39  ·  #18
Heel verstandig.
Veel rijplezier gewenst.
RobbertV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaatsheuvel
Berichten: 16
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: 307 sw hdi of V70 d5

 · 
Posted: 10.09.2016 - 12:27  ·  #19
Vindt het overigens een vreemde vergelijking, een 307 en een V70, in mijn ogen gelijk aan de keuze tussen een panda en en focus.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: 307 sw hdi of V70 d5

 · 
Posted: 10.09.2016 - 13:28  ·  #20
Quote door RobbertV70

Vindt het overigens een vreemde vergelijking, een 307 en een V70, in mijn ogen gelijk aan de keuze tussen een panda en en focus.


Valt wel mee.. als je puur naar bv ruimte kijkt, maken ze elkaar niet zoveel.
De Volvo is inderdaad een premium - D segment auto en de SW een ruime middenklasser (C segment) dus op dat gebied niet te vergelijken.

Verder is het meeste al benoemd. Ik denk dat het ook een soort "interesse poll" van Robbert was, of wellicht een stukje geruststelling oid.. (cognitieve dissonantie ? :-) .. moeilijk woord) :'(

Je hebt je keuze al gemaakt, je rijd een echte Volvo welke vast erg lekker rijdt, van harte! Heb je al wat leuke foto's? Dan kan je een leuk voorstel topic doen.. vond ik zelf ook geinig toen.

Zoals gezegd: dit forum is enorm waardevol, veel technische kennis aanwezig, men helpt elkaar, bekende probleempjes kunnen dus snel opgelost worden, etc.

En nu kan je aan goedkopere onderdelen komen, preventief onderhoud doen, naar (klus)meetings gaan voor klein beetje onderhoud (doe ik ook als no-no techneut, erg leuk en leerzaam). Dat heb je er allemaal gratis bijgekregen! Leuk toch? nogmaals welkom hoor.
RobbertV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaatsheuvel
Berichten: 16
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Voorstellen...

 · 
Posted: 04.12.2016 - 12:17  ·  #21
Quote door flevodirk"]
[quote="RobbertV70

Vindt het overigens een vreemde vergelijking, een 307 en een V70, in mijn ogen gelijk aan de keuze tussen een panda en en focus.


Valt wel mee.. als je puur naar bv ruimte kijkt, maken ze elkaar niet zoveel.
De Volvo is inderdaad een premium - D segment auto en de SW een ruime middenklasser (C segment) dus op dat gebied niet te vergelijken.

Verder is het meeste al benoemd. Ik denk dat het ook een soort "interesse poll" van Robbert was, of wellicht een stukje geruststelling oid.. (cognitieve dissonantie ? :-) .. moeilijk woord) :'(

Je hebt je keuze al gemaakt, je rijd een echte Volvo welke vast erg lekker rijdt, van harte!

Voorstellen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0