HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 16.05.2018 - 20:30  ·  #16
Quote door marcelm

kom ik er net ineens achter dat er gewoon een aux aanluiting in de middenconsole zit ....
Ik ga dus helemaal niets meer verbouwen/aanschaffen haha , dan maar niet streamen, ik plug mijn kabel er gewoon in .
Eventueel kan ik mijn Parrot nog inbouwen om te kunnen bellen . Ook denk ik er aan om de RTI om te bouwen naar TomTom, daar zit ook bluetooth op

wordt vervolgd

oh ja, is het verschil tussen de standaard speakers en de high performance erg groot ?

Even op aliexpress/ebay kijken. Daar heb je gewoon bluetooth receivers met een jackplug aansluiting. Zal je hooguit een paar euro kosten.

Overigens, ik had in mijn oude S80 een GROM (zonder bluetooth), dus USB en AUX. Werkte opzich prima, vond hem eigenlijk alleen vrij duur voor wat het was... In de opvolger van mijn S80 (Toyota Avensis) had ik een vergelijkbaar kastje zoals de GROM gekocht, maar dan merkloos via eBay/Aliexpress. Kostte mij zo'n 30 euro, maar werkte net zo goed als de GROM én had ook nog Bluetooth functionaliteit (je kon er ook prima mee bellen). Aangezien de Volvo radio's gewoon Japans zijn (Panasonic zo uit mijn hoofd), waren diezelfde kastjes (voor hetzelfde geld) ook te krijgen voor Volvo. Die plug je gewoon op de CD-wisselaar uitgang in (net zoals een GROM).

Edit:
Wat linkjes:
Bluetooth/AUX (spanning krijgen ze via een USB kabel, dus b.v. via je sigaretten aansteker of zelf wat moois maken):
https://www.aliexpress.com/ite…112077.htm
https://www.aliexpress.com/ite…68063.html

China GROM:
https://www.ebay.com/itm/Hands…SwzRlZhEFK
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 16.05.2018 - 20:57  ·  #17
Ik heb ook zo,n aux aansluiting maar om de een of andere reden krijg ik een zeer slecht geluid hiermee. Dus ik ben benieuwd hoe het bij jou is.
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 743
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 16.05.2018 - 21:10  ·  #18
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 16.05.2018 - 21:33  ·  #19
Hans, ik had in mijn T5 precies dezelfde ervaring!
Eén keer getest en afgezworen.


Quote door ohz274

Ik heb ook zo,n aux aansluiting maar om de een of andere reden krijg ik een zeer slecht geluid hiermee. Dus ik ben benieuwd hoe het bij jou is.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 16.05.2018 - 22:55  ·  #20
Je moet de 3-way setting van de radio uitschakelen dan is het geluid een stuk beter.
Ik miste wel een beetje lage middentonen.
De aux kabel in de middenconsole heeft ook geen goede shielding gekregen. Ik hoorde een bloksignaal een of andere communicatie-bus over de versterker. Dat ging in een frequentie synchroon met het toerental van de motor.
marcelm
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 50
Homepage: marcelmol.smugmug.…
Berichten: 16
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 17.05.2018 - 15:42  ·  #21
Quote door ohz274

Ik heb ook zo,n aux aansluiting maar om de een of andere reden krijg ik een zeer slecht geluid hiermee. Dus ik ben benieuwd hoe het bij jou is.


ik heb er mijn iphone op aangesloten en wat spotify afgespeeld. Ik vond het niet verkeerd klinken
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 17.05.2018 - 21:15  ·  #22
Quote door Vogel

Je moet de 3-way setting van de radio uitschakelen dan is het geluid een stuk beter.
Ik miste wel een beetje lage middentonen.
De aux kabel in de middenconsole heeft ook geen goede shielding gekregen. Ik hoorde een bloksignaal een of andere communicatie-bus over de versterker. Dat ging in een frequentie synchroon met het toerental van de motor.


Dat van dat geluid (soort storing) klopt helemaal. Inderdaad synchroon met het toerental en de ene keer wat meer dan de andere. Toch luister ik met plezier nu al 3 jaar via de AUX :-) !
Ik heb geen zin om hele dure oplossing te kopen voor een relatief oude auto. Ik heb vorige maand wel een Aux2Bt (Aux to Bluetooth) gekocht bij Volvotech.. helaas ligt ie nog op zolder. De handleiding van hen is nogal summier en uiteraard brak er een klepje af, achter tunnel console... ik moest daarna op vakantie en nu kan ik dat verkeerd klepje nergens meer vinden! Ik denk weggegooid door de schoonmaakster, lief mens maar erg van het opruimen.. Lastig zoeken denk ik nu bij Rima en consorten.

Een beetje spelen met het uitgangsnivau van de aux van je versterker helpt soms een beetje. Mijn nieuwe IPhone doet het ook iets beter dan mijn vorige Samsung S6, vreemd...

Maar upgrade naar High performance is echt DE verbetering. (Of die duurste serie, mag ook natuurlijk) Als je die betere speakers in je handen hebt snap je het verschil al direct. En dan luisteren.. heerlijk, ik blijf vaak nog even in de auto zitten om het nummer af te luisteren, daar kan zelfs mijn Onkyo en Amerikaanse speakers nauwelijks tegen op :-). (eigenlijk wel, maar het klinkt echt prima)
Versterker erin en klaar ben je, alles is bijna plug and play, tenminste bij mijn auto.
Suc6
DJ
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 17.05.2018 - 22:18  ·  #23
Quote door Vogel

Je moet de 3-way setting van de radio uitschakelen dan is het geluid een stuk beter.
Ik miste wel een beetje lage middentonen.
De aux kabel in de middenconsole heeft ook geen goede shielding gekregen. Ik hoorde een bloksignaal een of andere communicatie-bus over de versterker. Dat ging in een frequentie synchroon met het toerental van de motor.


Ik vind de 2 weg, oftewel off stand, het minst klinken. De 3 weg brengt meer helderheid in het geluid. De laatste stand is helemaal lekker. Of klopt het dan niet?
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 17.05.2018 - 22:25  ·  #24
Op radio, cd, en alles wat je op cd-wisselaar ingang zet klinkt de 3 weg by far het mooist, maar bij mij werkt de combinatie aux en 3-weg voor geen meter. Er komt geen geluid uit de speakers tussen de 70 en 3000 Hz. Kortom een heel klein beetje bas-brom en heel veel high hats.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 17.05.2018 - 22:29  ·  #25
Goed om te weten, maar voor TS niet zo interessant wellicht? :-) Een HU-650 heeft geen 3 weg, maar gewoon heerlijk stereo..
Het eerste jaar wou ik ook de 850 kopen, maar ik ben inmiddels helemaal tevreden met mijn setup (een HU-650 met versterker, Premium luidsprekers achter en High Performance en tweeters voorin; klinkt als een klok!)

Een beetje van de sloop, een beetje hier op het forum overgenomen; veel pop-nagels uitboren en je bent voor paar jaar onder de pannen. (aluminium versie gebruiken voor terugplaatsen) Scheelt erg veel boor-tijd als je er ooit een keer weer bij moet. Bij mij ging idd een speaker van de sloop stuk na 1 jaar, was toen snel klaar met uitboren en inbouwen...
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 20.05.2018 - 10:35  ·  #26
Quote door Jack van Iersel

Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door Jack van Iersel

Quote door VOLVOSCHEURDER

Phiew gelukkig, nog iemand die er niet uitkomt.

Hier precies het zelfde probleem.

Ik ben al 2jaar aan het denken hoe of wat...... maar overal waar ik vraag etc, geven ze aan het niet tekunnen oplossen,

Grom heb ik ook bekeken maar toen der tijd kon dat niet op de HU-650 zonder de extra knop. (Cd wisselaar, Preset)


Ik heb zelf een GROM en een reserve HU-650 waar de geluidknop niet goed van is. Ik zit er sterk aan te denken om die te verbouwen tot een passend dubbel DIN frame.


Ik heb zoeen 2 din frame liggen. (Orgineel). Dus kan zo een aftermarket er in zetten alleen dan werk me stuur bediening, parkersensoren etc niet meer......


Klopt, daarvoor heb je die CANBUS-kabel van volvoservice.eu nodig.


Kabel van Volvoservice, doen ze dat ook? Of bedoel je volvotech?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: HU-650 moderniseren of after market ? Ik kom er niet uit

 · 
Posted: 20.05.2018 - 13:26  ·  #27
Quote door R-W

Quote door Jack van Iersel

Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door Jack van Iersel

Quote door VOLVOSCHEURDER

Phiew gelukkig, nog iemand die er niet uitkomt.

Hier precies het zelfde probleem.

Ik ben al 2jaar aan het denken hoe of wat...... maar overal waar ik vraag etc, geven ze aan het niet tekunnen oplossen,

Grom heb ik ook bekeken maar toen der tijd kon dat niet op de HU-650 zonder de extra knop. (Cd wisselaar, Preset)


Ik heb zelf een GROM en een reserve HU-650 waar de geluidknop niet goed van is. Ik zit er sterk aan te denken om die te verbouwen tot een passend dubbel DIN frame.


Ik heb zoeen 2 din frame liggen. (Orgineel). Dus kan zo een aftermarket er in zetten alleen dan werk me stuur bediening, parkersensoren etc niet meer......


Klopt, daarvoor heb je die CANBUS-kabel van volvoservice.eu nodig.


Kabel van Volvoservice, doen ze dat ook? Of bedoel je volvotech?


Foutje, volvotech inderdaad
 
Selected quotes for multi-quoting:   0