aandrijfas los?

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

Re: aandrijfas los?

· 
Posted: 20.11.2019 - 23:21  ·  #16
Simpel: als je de aandrijfasbout loshaalt, kun je de as iets terugduwen. Als je fusee en as scheidt, dan kun je as ophangen (aan de veerpoot). Dat voorkomt veel ellende. Dat is denk ik bedoeld.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 21.11.2019 - 10:16  ·  #17
als je de as uit de fusee ( wiellager ) haalt dan voorzichtig de hele as omhoog hangen aan de veerpoot met een tywrap of wat draad ofzo
doe ik ook meestal als ik bv aleen een subframe wil weghalen voor meer ruimte
als de aandrijfas los is gaat deze natuurlijk naar benededen hangen en dan gaan je homokeneet naar de verkeerd ..........
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 21.11.2019 - 10:53  ·  #18
Moet je de as altijd uit het fusee halen. Of is terug drukken en dan met de tiwrap vastzetten ook goed? Vraag ivm toekomstig weer de draagarmen vervangen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.11.2019 - 11:13  ·  #19
Ik haal zelf het liefste de as er uit,
Is soms een keer vloeken, maar minder vloeken als wanneer je de fuse perongeluk uit elkaar trekt.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 21.11.2019 - 23:36  ·  #20
In theorie zou het goed kunnen gaan wanneer je de as-bout losmaakt en de as iets terug drukt, maar vaker gaat het fout en ben je een paar uur extra bezig.
Het is echt een tip in de categorie "better safe than sorry". Als die fusee namelijk eenmaal besluit dat ie een bepaalde kant op wil dan hou je dat niet zomaar tegen en is het leed geleden.
Die as ophangen met een beetje installatiedraad is echt geen werk hoor. Wel een klein druppeltje locktide aan die as-bout doen, wanneer je hem terugzet. Volvo adviseert overigens een nieuwe bout. Die kost maar een paar euro bij de dealer. Persoonlijk lijkt me dat overdreven.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 22.11.2019 - 10:32  ·  #21
je kunt de draagarmen met de as gewoon in de fusee vervangen maar om wat meer ruimte te maken ( makkelijker ) kun je beter de as uit de fusee halen
fusee is wellicht voor veel mensen een verwarrend woord fusee is het gedeelte waar de as door de veerpoot heen gaat ( wiellager ) fusee lichaam word er ook tegen gezegd
en bij het terugzetten van de aandrijfassen alles even goed schoonmaken en nieuwe vet ( kopervet) op de aandrijfassen doen op de plince dit is makkelijker voor de volgende keer om de as er weer uit te halen
En je zou wat blauwe locite op de centraal bout kunnen doen zodat deze niet makkelijk los gaat
Selected quotes for multi-quoting:   0