Aankoop advies youngtimer v70 - t5 met veel km?

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Aankoop advies youngtimer v70 - t5 met veel km?

 · 
Posted: 10.05.2021 - 10:41  ·  #16
En ook wat ringen in de carterpan is een aandachtspunt.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoop advies youngtimer v70 - t5 met veel km?

 · 
Posted: 10.05.2021 - 13:31  ·  #17
Quote door jdoetdingen

Nu kwam ik deze auto tegen op marktplaats:
https://link.marktplaats.nl/m1697758461

Ziet er in ieder geval nog zeer netjes uit op de foto's, dus die 2e eigenaar lijkt er goed voor hebben gezorgd. Kenteken check meldt dat deze is geïmporteerd in 2009, op basis van de onderhoudsboekjes verwacht ik uit Duitsland.

Import uit Duitsland inderdaad. "Eerste" eigenaar die de auto geïmporteerd heeft op 9 juli 2009 heeft er tot 4 februari 2010 mee gereden, daarna in handelsvoorraad bij een autobedrijf, van 30 maart 2010 tot 26 april 2021 bij een particuliere "tweede" eigenaar. Die heeft er meer dan 11 jaar mee gereden en als de auto er dan nog zo netjes bij staat, zegt dat wel veel.
Echter, de verkoper heeft geen beste reputatie als ik de reviews lees en als jouw woonplaats Utrecht is, ben je ruim 2 uur onderweg om er te komen. Hoe ik dat weet, ik was twee weken terug dicht bij dat bedrijf, als ik op Google maps kijk waar ze zitten ben ik daar 4x voorbij gereden. Het was me niet opgevallen dat ik voorbij een autobedrijf ben gereden, hebben ook geen website, lijkt me vooral handel met auto's zonder garantie.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aankoop advies youngtimer v70 - t5 met veel km?

 · 
Posted: 10.05.2021 - 14:00  ·  #18
Op streetview kom ik uit op 'n huis. Dus inderdaad geen echt autobedrijf.

Wat me aan de foto's wel opvalt (kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor!) dat ze steeds uit bepaalde hoeken genomen zijn.
Soms doen ze dit om schade te verbergen.

Ook is de motorruimte helemaal schoongemaakt. Ziet er natuurlijk netjes uit. Maar misschien is het wel een olieboot en willen ze dat verdonkeremanen.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoop advies youngtimer v70 - t5 met veel km?

 · 
Posted: 10.05.2021 - 14:23  ·  #19
Als je op de satellietbeelden kijkt, zie je achter het huis een loods en wat auto's staan, de ingang zit aan een andere straat (die je helaas niet op StreetView kunt bekijken). Maar geen website anno 2021, dat zegt me wel wat.

Dat vond ik trouwens echt tof van de verkoper van mijn importauto, die zei "ik maak uit principe de motorruimte niet schoon, zo kun je precies zien wat je koopt". Waar Poika's handen niet hebben gezeten, zit er nog steeds een dikke laag Zweeds stof in de motorruimte :)
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Aankoop advies youngtimer v70 - t5 met veel km?

 · 
Posted: 10.05.2021 - 16:04  ·  #20
Quote door sw2983

Op streetview kom ik uit op 'n huis. Dus inderdaad geen echt autobedrijf.

Wat me aan de foto's wel opvalt (kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor!) dat ze steeds uit bepaalde hoeken genomen zijn.
Soms doen ze dit om schade te verbergen.

Ook is de motorruimte helemaal schoongemaakt. Ziet er natuurlijk netjes uit. Maar misschien is het wel een olieboot en willen ze dat verdonkeremanen.


Hmm, zijn toch redelijk “standaard” hoeken?
Ik vind het wel een aardig ding trouwens maar ben alleen niet zo van die meeneemprijzen zonder garantie
 
Selected quotes for multi-quoting:   0