Aankoop jongere Volvo V70

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aankoop jongere Volvo V70

 · 
Posted: 10.08.2019 - 15:05  ·  #16
Je gaat dus voor het laatste model.
Multimedia is geen vergelijk meer met wat je nu hebt.
En inderdaad, de techniek staat niet stil.
Ben nieuwsgierig hoe je de proefrit ervaart.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aankoop jongere Volvo V70

 · 
Posted: 10.08.2019 - 15:09  ·  #17
Zeker als er geen technische of economische reden voor vervanging is, blijft over de emotionele reden waarom een auto moet worden vervangen. In dit geval wordt er qua type geen ander model gekozen, dus blijft de beleving over. En die kan in kleine dingen zitten. Bij de introductie van de S90/V90 enkele jaren geleden bij Volvo Beesd was "beleving" eigenlijk het enige item waarover werd gesproken. Leer, hout, infotainment etc. als keuzewijzers welk type je voorkeur naar uit zou gaan, want de auto's zelf zijn confectie-eenheidsworst. Soms kan de vrouw nog eens iets zeggen over de kleur van de koets of bekleding, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Jij bent van dezelfde generatie als ik, we hebben auto's zien ontwikkelen van machines, die soms nog een slinger hadden (Citroen 2CV), waar je apart een kachel bij moest kopen (Morris Minor) waar je apart een rechter buitenspiegel moest kopen (Volvo 244 GL), waar je altijd een kist gereedschap mee moest nemen, een set contactpuntjes, een V-snaar, een blik olie en een stuk stevig touw. Waar navigeren een kwestie van een dashbordkastje vol kaarten van België, Frankrijk, Engeland en Duitsland was.

Toen ik van de introductie van de Volvo S90 in Beesd naar huis reed met mijn 2001 S60 heb ik eens rondom me gekeken en vastgesteld: Het is goed zo, comfortabele zetels, prachtige motor, ruimte genoeg voor mijzelf en moeder de vrouw. Ik ga deze auto rijden tot ik besluit niet meer te rijden.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Aankoop jongere Volvo V70

 · 
Posted: 10.08.2019 - 19:13  ·  #18
Quote door Jacques.Bakker

Iedereen hartelijk dank voor de reactie. Vergeten te melden dat mijn v70 een nn is van bouwjaar 2008.
Op zich mis ik niets in deze auto en bevalt nog steeds prima. En ja de kriebels naar een jongere auto was de grondslag voor jullie advies.
Was met name benieuwd van die volvo rijders die van een 5 cilinder zijn overgestapt naar een 4 cilinder en hoe dat zich verhoudt qua rijplezier, souplesse en trekkracht.
Zelf denk ik aan bouwjaar 2015, 2016. Maar waarschijnlijk zou ik uitkomen op een T5 om dezelfde prestaties als de 5 cilinder te krijgen.
Heb nu een handbak maar zou een automaat ook wel fijn vinden. En ja bij aanschaf van een auto gaat het soms vaak meer om de emotie dan de ratio.
Als ik zo alle reacties lees, is het advies om door te rijden met deze auto.


Hoi Jacques,

Ik heb dezelfde wagen als jij rijd. Een paar jaar geleden was de Eland actie van Volvo. Ik heb toen gereden met de V70 D4 (MY2014 dacht ik). Dit is een 2 liter met hoge en lage druk turbo met handbak. Ik vond het geweldig rijden.
-Enorme trekkracht vanaf stationair toerental (D5 begint bij mij pas bij 1500 rpm). Ik zou daarom zeker de handbak kopen.
-Een elektrische stuurhuispomp wat ik enorm fijn vond sturen.
-De D4 is wat zuiniger in verbruik en vaak Euro 5 of nieuwer.
-Geintegreerd navgatiescherm
-Startknop iets andere plaats (Dit maakt HET koop argument :-) )

Er zitten dus voordelen aan die je kan overwegen.
Verder is het verschil vooral afhankelijk van het uitrusting niveau. Zo zit in mijn auto nivomats, dit wat volgens mij 2008 min of meer standaard. Latere modellen weet ik niet.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Aankoop jongere Volvo V70

 · 
Posted: 10.08.2019 - 23:17  ·  #19
Of ga voor een echte r! Ik heb nu iets meer dan een jaar een v70 bifuel uit 2006 Mooi in de opties, ziet er goed uit, betrouwbaar en rijdt lekker. En de kosten zijn te beheersen want ik rijd er toch 50.000km/jaar mee. Dat gezegd hebbende, ik zit stiekem toch een beetje te loeren naar een hele mooie t5 (zoals doeke dobma te koop heeft staan) of een echte r. Of een v70nn maar dan moet het de 2.5FT zijn.
Enfin, ook ik ben voor nu ‘uitgekeken’; dwz, wat ik nu rijdt is gewoon al meer dan goed. En als ik het geld heb en ik minder hoef te rijden, dan komt er misschien wel een t5 of een r.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0