Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 
 
 
 
 
Marty360
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Berichten: 61
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 · 
Posted: 04.10.2019 - 19:16  ·  #16
Bedankt voor alle tips tot nu toe. We gaan dit weekend bij meerdere adressen (ook een handelaar) kijken en proefrijden om zo een beetje referentie op te bouwen. Een van de mogelijke V70's (die met 420.000 km zoals hierboven beschreven) heeft maar liefst 7 eigenaren gehad in 19 jaar tijd, het zal mij benieuwen hoe dat verloopt...
Mijn grootste zorgen liggen bij de PCV, het onderstel en staat van het stuurhuis, de rest maak ik me weinig zorgen over. Ik hou jullie op de hoogte en mocht er iemand nog meer tips of info hebben dan hoor ik dat graag!
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 · 
Posted: 05.10.2019 - 01:05  ·  #17
Volgens mij zitten de grote financiƫle klappers in:
- de koppeling of automaatbak
- de koppakking/scheurtjes in het blok
- de ringetjes van de carterpan -> wegvallende oliedruk

De kans is groot dat je sowieso moet gaan vervangen:
- banden
- remmen
- schokbrekers
- draagarmen voor

Persoonlijk pak ik zulke kosten liever als ik hem net heb. Dan profiteer ik er het langst van. (vs. kosten uitstellen,
zelf met slechte banden/slappe ophanging rijden en dan alsnog de kosten maken en hem uiteindelijk met fantastische rem en veer-prestatie te verkopen/slopen)
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 · 
Posted: 05.10.2019 - 07:16  ·  #18
Succes vandaag.
Mocht je een V70 Classic tegenkomen met de oudere, maar befaamde 2.5 10v, dan zou je deze zeker in je overwegingen mee kunnen nemen.
Marty360
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Berichten: 61
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 · 
Posted: 05.10.2019 - 18:45  ·  #19
Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden dus bij deze: we zijn sinds vandaag troste eigenaren van een V70! Ik had 't zelf niet verwacht, maar ik kon d'r op technisch gebied geen gat in prikken, ondanks de km-stand. Ik zal mijn voorstel-topic even aanpassen en daar wat foto's inzetten van de nieuwe aanwinst.
Barto
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 50
Berichten: 360
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 · 
Posted: 06.10.2019 - 13:39  ·  #20
Gefeliciteerd Marty! Veel plezier met jullie V.

Nog een opmerking van mij: waar ik het had over spanrollen, bedoelde ik de VVT. Lerren zei het ook al: check die dingen goed want het is nogal kritisch als de VVT kapot gaat (spelling) tijdens het rijden.

Maar vooral veel plezier gewenst!
Marty360
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Berichten: 61
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 · 
Posted: 06.10.2019 - 15:47  ·  #21
Quote door Barto

Gefeliciteerd Marty! Veel plezier met jullie V.

Nog een opmerking van mij: waar ik het had over spanrollen, bedoelde ik de VVT. Lerren zei het ook al: check die dingen goed want het is nogal kritisch als de VVT kapot gaat (spelling) tijdens het rijden.

Maar vooral veel plezier gewenst!


Ik heb voor aanschaf even een blik geworpen op de distributie, de riem liep redelijk in het midden van de nokkenas tandwielen. Iets richting het blok, maar er was aan beide zijden nog tandwiel te zien zegmaar. VVT lijkt me nog gezond dus. Maar toch zeker bedankt voor de tip!

Ik ga binnenkort maar eens langs 1 van de forumsponsors om de klepspeling eens op te meten, aangezien dat bij deze blokken wel nodig is geloof ik.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Aankoop V70: goedkoop is duurkoop?

 · 
Posted: 06.10.2019 - 16:03  ·  #22
Ik ga binnenkort maar eens langs 1 van de forumsponsors om de klepspeling eens op te meten, aangezien dat bij deze blokken wel nodig is geloof ik.
[/quote]


Ik ben het daar niet helemaal mee eens.
Mijn 2.4 20v had 710.000 km gelopen waarvan 650.000 op lpg (vialle) en nadat ik bij deze stand de kop had gelicht (wegens sloop vd auto) zagen de kleppen er Allemaal nog goed uit en de klepspeling zat nog keurig tussen de marges.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0