Aankoop/verschil in onderhoud V70N vs V70 Classic

 
 
 
 
 
Rein
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Waterlandkerkje
Leeftijd: 46
Berichten: 72
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Aankoop/verschil in onderhoud V70N vs V70 Classic

 · 
Posted: 22.02.2018 - 21:56  ·  #16
Ik kan over de classic geen zinnig woord zeggen omdat ik pas sinds een paar jaar het 'licht' heb gezien en een nieuwer model Zweedse schone mag besturen.
De V70N bevalt mij iig erg goed!
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Aankoop/verschil in onderhoud V70N vs V70 Classic

 · 
Posted: 23.02.2018 - 05:58  ·  #17
Beide motoren zijn gewoon goed. Heb ze hier erg veel lopen en in principe zijn beide probleemloos ! Het grote voordeel van een classic t.o.v. een N is de mindere electronica die aanwezig is en dus minder electronische storingen. De N zal meer comfort bieden als en classic, maar heeft een stuk minder rijbeleving als een classic. Net zoals de rijbeleving tussen een classic en een 855 (waar hij vanaf stamt) al een heel stuk minder is.

Geld voor ieder merk, maar zeer zeker Volvo; goed onderhoud is de key tot lang rijplezier. Ik heb hier een 3-tal classics 2.5-10V lopen met ieder meer als 7 ton erop en gewoon het originele motortje er nog steeds in, die draaien perfect. Meestal, en ik zeg natuurlijk niet dat jij dat (gaat) doen, word er juist op de onderhoud bezuinigd omdat het een oude auto is en dan kun je wachten op de problemen.

Voor al deze dingen geld, maar zeer zeker voor de classic, goed en soms preventief onderhoud met goede onderdelen staat garant voor jaren plezier.
RoffelBroeder
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Aankoop/verschil in onderhoud V70N vs V70 Classic

 · 
Posted: 01.03.2018 - 22:02  ·  #18
Quote door Dirk342
De N zal meer comfort bieden als en classic, maar heeft een stuk minder rijbeleving als een classic. Net zoals de rijbeleving tussen een classic en een 855 (waar hij vanaf stamt) al een heel stuk minder is


Hier ben ik ook achter aan het komen! Ik rijd op het moment in een 855 T5, waarvan de automaat een beetje kuren begint te vertonen, er een flink roestgat tevoorschijn kwam achter een achterbumper na een hele berg onderhoud en de turbo wat rokerig wordt... Dus: geld in de 850 of een nieuw oud hok?

V70N T5 uit 2002 gereden, liep heel prima, maar toch lang niet zo leuk als de 850. En ook een V70R (classic) geprobeerd, die kwam al wat meer in de buurt. (was een handbak en ik ben een beetje verslingerd geraakt aan de automaat).

Ik had trouwens ook de indruk dat de veel steilere voorruit in de V70N voor meer irritante reflecties zorgde, meer mensen die dat op is gevallen? Of heb ik het me verbeeld?
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Aankoop/verschil in onderhoud V70N vs V70 Classic

 · 
Posted: 02.03.2018 - 05:50  ·  #19
Denk dat die reflectie idd wat verbeelding is, ik heb het zelf althans nog niet meegemaakt bij een N.

Tsja, wat is wijsheid om te doen ? Ligt er natuurlijk aan in wat voor staat de 850 in zijn geheel is. Dat gat achter de bumper gebeurt wel vaker en las je ook zo weer dicht (is echt geen probleem), achterstallig onderhoud hebben de meeste 850's momenteel wel, of ze moeten van een liefhebber zijn geweest. Het eventuele roken kan de turbo zijn, maar verwacht eerder de klepseals. Deze zullen wel uitgehard zijn en nog origineel zijn. Wat dat betreft is het allemaal zeer goed te repareren.

Een mooie T5 blijft ook wel wat geld waard, het zal nooit een R of T-5R worden, maar het zijn ook geen schrot prijzen die ze opleveren. Daarbij wel als kanttekening natuurlijk dat je al het geld wat je in de auto stopt gewoon kwijt bent. Met als grote uitzondering hierop; als je auto hierdoor betrouwbaar blijft en dagelijks inzetbaar is, is het het geld meer als waard (in mijn opinie dan). Ik zie dat ook bij mijn eigen T5, dit jaar worden de velgen opgeknapt / vernieuwd, de auto compleet gespoten, komen er nieuwe stoelzittingen in en worden de voorstoelen opnieuw met nieuw leer bekleed. Financieel verstandig ? Nee, absoluut niet maar ik wil die auto gewoon niet kwijt.

Na deze 'opknapbeurt' word de auto getaxeerd en ook hiervoor verzekerd, zodat je bij een eventuele aanrijding in ieder geval nog iets van je geld terug zal krijgen. Al zal dit nooit en te nimmer het geld opbrengen wat ik in dat ding heb geïnvesteerd (kan ook niet !)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0