Aanschaf V70, keuze en kilometers

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 10.02.2015 - 19:30  ·  #31
Ik heb het rekenvel aangepast hoop wel dat iedereen door had dat je zelf wegenbelasting op moet zoeken via link en invullen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 10.02.2015 - 23:26  ·  #32
Quote door Waltersan

Zo rij ik 20000 per jaar, dus een D5 of lpg zou beter zijn, maar hij is nu net helemaal af.... Ook weer zonde....

Plus dat het geld wat je verliest met inruil, aankoop van een andere en het opnieuw technisch bijwerken daarvan, waarschijnlijk niet opweegt tegen de meerkosten van de brandstof op dit moment.

Ik hoor het wel vaker. Mensen willen 500 of 1.000 euro op brandstof besparen door over te gaan naar diesel, maar vergeten even dat het hele inruilverhaal ze 5.000 euro kost. Weg voordeel.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 10.02.2015 - 23:33  ·  #33
Tuurlijk moet je dat ook meeenemen. :thumb:
Igor_B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 10.02.2015 - 23:58  ·  #34
Quote door Piet_piraat

Quote door Waltersan

Zo rij ik 20000 per jaar, dus een D5 of lpg zou beter zijn, maar hij is nu net helemaal af.... Ook weer zonde....

Plus dat het geld wat je verliest met inruil, aankoop van een andere en het opnieuw technisch bijwerken daarvan, waarschijnlijk niet opweegt tegen de meerkosten van de brandstof op dit moment.

Ik hoor het wel vaker. Mensen willen 500 of 1.000 euro op brandstof besparen door over te gaan naar diesel, maar vergeten even dat het hele inruilverhaal ze 5.000 euro kost. Weg voordeel.


Bij betalen om te sparen is nooit een goed idee :thumb:
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 11.02.2015 - 00:03  ·  #35
bekende vrouwengedachte: ik heb 100 euro bespaard want deze kleding was in de aanbieding. of ga ik nu weer de fout in. vrouwen hebben heel veel kleding nodig. voor elke stemming en die verandert nog al eens. Tja zo wordt t vanzelf veel en noodzakelijk. dus toch besparing. goed voor ander topic ben ik bang. :bandit:
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 11.02.2015 - 00:28  ·  #36
Een auto kopen (of besluiten ermee te blijven rijden wat je hebt), dat proces kun je tot 2 dingen terugbrengen. A: Wil ik een andere auto? Ja? Dan is ieder argument bruikbaar om een andere auto te rechtvaardigen. B: Ik ben gelukkig met wat ik nu rijd. Ieder die me iets anders probeert te verkopen zal ik beargumenteren, waarom ik geen andere auto wil.
Conclusie: Zeker als er geen veranderde omstandigheden zijn, wordt de beslissing puur emotioneel genomen. Zijn er veranderde omstandigheden ( verder dagelijks rijden/meer of grotere kinderen/nieuwe hond) wordt de beslissing rationeel genomen.
ronaldp
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 11.02.2015 - 19:22  ·  #37
De auto die we nu rijden (espace) bevalt goed, ook het rijden op benzine. De espace is ook een zuipschuit, dus daar ben ik van op de hoogte, ik ga ervan uit dat een Volvo gelijkwaardig is qua verbruik (mogelijk iets zuiniger).

Ik ben aan het afwegen of we met de espace door moeten blijven rijden, of een andere auto moeten kopen. De espace is een dure auto in onderhoud. Daarnaast gaat er nog wel eens iets kapot.
Bij een Volvo zit ik aan een hogere kmstand vast, met daarbij ook hogere kosten van onderhoud.
De espace heeft me de afgelopen 2,5 jaar bijna 4000 euro gekost. De grootste klap was achterstallig onderhoud na aanschaf. Dit was ingecalculeerd (was de vraagprijs ook naar). Vorig jaar buiten regulier onderhoud (750 euro) een kapotte dynamo (700, incl montage in Kroatie) en een kapotte band gehad.
Aangezien de auto op het moment al 205000 km (ja, het is geen Volvo...) gereden heeft, is de vraag terecht of het de investeringen waard blijft. Ik reken op 1000-1200euro aan onderhoud per jaar. De dagwaarde is nu ca 2000 euro, dus als er een grote reparatie aan komt (bijv een automaat revisie) dan is de auto economisch afgeschreven.

Aan de andere kant, heb ik het onderhoud op orde, ik weet wat er gedaan is, de kids hebben alle ruimte, hij heeft totaal geen problemen met de caravan.....

Maar ja, soms ben je wel eens aan het rondkijken, en zie je andere mooie auto's. Een Volvo staat als betrouwbaar bekend, hoewel ook hier onderhoud nodig is.
Ik staar me dus niet blind op de betrouwbaarheid. Met name de hogere kmstanden zorgen voor veel vraagtekens. (Met een espace met een stand van 250000 km zou ik zeggen: lekker laten staan) bij een Volvo zegt men: hij is net ingereden......

Al met al zwaaien we steeds heen en weer tussen lekker door blijven rijden of inruilen/verkopen. Maar ik denk dat iedereen dit dilemma wel kent.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 11.02.2015 - 19:52  ·  #38
Ja, volvo's kunnen hoge km standen aan. Maar bedenk wel dat dat de aandrijflijn betreft en de carrosserie. Rubbers, draagarmen, stuurstangen, schokdempers, aandrijfassen etc. zijn net als bij iedere andere auto vervangingsonderdelen en bij hoge km standen komen ze een keer aan de beurt... en als je dat dan niet zelf kunt doen kan je volvo ineens heel duur worden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70, keuze en kilometers

 · 
Posted: 11.02.2015 - 20:45  ·  #39
Vanaf de 2ton komen er gewoon wat kosten. Als je een auto koopt bij een partikulier kun je er zeker van zijn dat deze persoon het een en ander aan onderhoud heeft "opgespaard" die je als nieuwe eigenaar voor je kiezen krijgt. Uiteraard ben ik niet objectief en zal ik je een volvo adviseren, maar misschien heb je nu alle achterstallige zaken gehad en kun je gaan doen waar hij voor gemaakt is: rijden!
Ik ken de specifieke makkers van renault motoren niet, dus ik weet niet hoe lang het goed gaat.l
Sommige motoren zijn inderdaad na 2ton af.

Ik heb ook regelmatig jeuk. Als ik dan weer sta te tanken (benzine) en er komt iemand langszij die lpg tankt.....
En ook bij de mijne: er komt een keer de koppeling aan, kosten €700 ongeveer, misschien een keer de turbo, en de aandrijfassen.....
Dus ja wat is dan wijsheid. Kosten maken aan een auto die ook nog eens vrij dure dagelijkse kosten heeft, of een andere kopen op gas of diesel.
Maar dan wil ik wel weer eentje waar ik weer jaren mee voort kan dus een paar jaar nieuwer en minder kms. Dus dan moet er zeker €3k bij, en vervolgens nog enige honderden euro's voor een hele grote beurt en 'dingetjes' die de vorige eigenaar waarschijnlijk wel wist.
Dus ik bespaar aan de ene kant €1000 per jaar, maar moet er wel eerst een paar duizend tegenaan gooien.
Zoals vaker gezegd: jeuk is erger dan pijn....... Er is zoveel moois te koop.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0