Aanschaf vida en vida dice

 
 
 
 
 
Dawn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 61
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 06.07.2021 - 21:38  ·  #31
Quote door [-Tom-]

Klopt, Windows 7 moet je absoluut niet meer gebruiken op een systeem wat aan het internet hangt. Beter gewoon Windows 10 met een VM image


voor het sproradisch gebruik van internet op je VIDA machine kan het geen kwaad (als je naar standaard betrouwbare websites gaat), maar verder ben ik het helemaal eens met je.
bij dagelijks gebruik moet je het niet meer willen gebruiken.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 07.07.2021 - 09:24  ·  #32
Een oude laptop gebruiken die voor dagelijks gebruik afgeschreven is. Win7 erop knallen en zorgen dat Vida draait.
Dan het hele internet gebeuren van de laptop uitschakelen en dat ding alleen gebruiken om je wagen met Vida uit te lezen.

Werkt nog vele jaren perfect!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 07.07.2021 - 11:09  ·  #33
Ik heb dat ook precies zo gedaan met een 14 jaar oude laptop (Dell D620). 4GB geheugen zat erin, SSD en een nieuwe accu, Windows 10 heb ik er met kunst- en vliegwerk werkend op gekregen en VIDA kostte me ook de nodige hoofdbrekens. Maar ik had zo'n stapel ouwe laptops intussen, dat ik de die voor een vriendenprijsje aan iemand hier op het forum heb verkocht.
Nu een 11 jaar oude laptop in gebruik met een i5 processor, 8GB geheugen en fatsoenlijke Windows 10 ondersteuning, dan kan ik het ding ook gebruiken om veilig het internet op te kunnen en kan ik VIDA in een VM draaien.
V70boer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meppel
Berichten: 49
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 15.11.2022 - 19:14  ·  #34
Ik heb ook interesse om mijn Volvo V70 uit 99 uit te kunnen lezen! Aangezien de starter van dit topic, dit al in 2018 heeft gedaan, wil ik de vraag nogmaals hier stellen! :D

Wie kan mij hier mee op weg helpen? Ik ben er een tijdje mee aan het stoeien en zie door de bomen het bos even niet meer... :/

Ik begrijp dat er inmiddels al wat zaken zijn weggenomen met de installatie e.d. Nu heb ik een Macbook uit 2011 en zou het liefst daar op een VM VIDA op willen draaien.

Alvast bedankt!
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 16.11.2022 - 08:28  ·  #35
Quote door V70boer

Ik heb ook interesse om mijn Volvo V70 uit 99 uit te kunnen lezen! Aangezien de starter van dit topic, dit al in 2018 heeft gedaan, wil ik de vraag nogmaals hier stellen! :D

Wie kan mij hier mee op weg helpen? Ik ben er een tijdje mee aan het stoeien en zie door de bomen het bos even niet meer... :/

Ik begrijp dat er inmiddels al wat zaken zijn weggenomen met de installatie e.d. Nu heb ik een Macbook uit 2011 en zou het liefst daar op een VM VIDA op willen draaien.

Alvast bedankt!

Dat wordt wel een uitdaging. Volgens mij is dat geen Intel Mac, dat betekent dat je onder Bootcamp in OS X (bestond dat toen al?) of Parallels desktop, een Windows omgeving aan de praat moet krijgen.

Als dat gelukt is draai je daarin een Virtual Machine met Windows en Vida. Uiteraard moet je dan ook de hardware aansluiten, de Dice op je Macbook die de verbinding maakt met Vida.

Mis ik iets? Nog duidelijk?
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 16.11.2022 - 09:28  ·  #36
Los nog van Windows, OS X en virtual machines. Een Classic 2.5 ga je niet met vida uit kunnen lezen.
V70boer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meppel
Berichten: 49
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 16.11.2022 - 10:43  ·  #37
@wimg dan is het, zover ik begrijp, makkelijker een oude windhoos laptop op de kop te tikken. Was even benieuwd of zoiets al gedaan werd.


Quote door sw2983

Los nog van Windows, OS X en virtual machines. Een Classic 2.5 ga je niet met vida uit kunnen lezen.


Dit is sowieso nuttig! :) Wat moet ik daarvoor aanschaffen om hem te kunnen uitlezen?
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 743
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 16.11.2022 - 18:52  ·  #38
Sommige (" de nieuwere") classics kunnen toch wel met vida uitgelezen worden?
V70boer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meppel
Berichten: 49
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 16.11.2022 - 19:34  ·  #39
Quote door Blondegod

Sommige (" de nieuwere") classics kunnen toch wel met vida uitgelezen worden?


Met zijn bouwjaar '99 toch best een " nieuwere" ;)?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 16.11.2022 - 22:14  ·  #40
Bij twijfel kun je ook even een forumlid vragen je auto uit te lezen met Vida.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je het juiste aanschaft.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanschaf vida en vida dice

 · 
Posted: 17.11.2022 - 10:01  ·  #41
De 2.5 heeft nog het oude motormanagement. De classics met 2.4 hebben het nieuwe motormanagement. In feite hetzelfde blok als in de P2; samen met penbobines, ETM etc.

De 2.5 kun je dus niet met vida uitlezen.
De 2.4 kan prima uitgelezen worden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0