Accu bijladen met acculader bij v70?

 
 
 
 
 
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Accu bijladen met acculader bij v70?

 · 
Posted: 18.01.2015 - 19:46  ·  #16
Ik heb een druppellader aan de 850 hangen en de accu van de caravan.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Accu bijladen met acculader bij v70?

 · 
Posted: 18.01.2015 - 20:11  ·  #17
Quote
De garage bood aan de vijf bougies voor 310€ te vervangen.


ik kan me voorstellen dat je garagist en vrij ruime hypotheek heeft en je gewoon genaaid word...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Accu bijladen met acculader bij v70?

 · 
Posted: 18.01.2015 - 20:39  ·  #18
In de hoeken, onder de beide achterlichten zit een rubber met opening voor de afwatering. Daar zou je de draad doorheen kunnen doen, dan kan de klep gewoon dicht.

En, bougies kosten (origineel) ongeveer €50, montage een half uur, dus moet voor max €100 lukken.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Accu bijladen met acculader bij v70?

 · 
Posted: 18.01.2015 - 21:15  ·  #19
Quote door blastaway

Ik heb een druppellader aan de 850 hangen en de accu van de caravan.


Druppellader is eigenlijk ook niet de beste oplossing.
https://www.youtube.com/watch?v=IdZES5CQz9I

@jeebee

Je kunt de draad gewoon door de kofferbak doen. Gewoon ergens aan de zijkant en dan de klep dicht helemaal dicht doen, zolang je maar niet op het slot zit ;) Hij zakt gewoon een beetje in het rubber. Kan geen kwaad, doe ik ook altijd. Ventilatie maak ik me niet zo druk om.
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 82
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

Hoe deskundig is de garage van de Volvo-concessionnaire ?

 · 
Posted: 19.01.2015 - 14:12  ·  #20
Hallo Allemaal,
...bedankt voor al jullie reacties.
Vandaag een berichtje gestuurd aan de ANWB die mij in april 2012 de accu geleverd heeft met een garantie van drie jaar. Zou net nog mooi kunnen.
Wat betreft die gloeipluggen, deze zijn te leveren vanaf 19€95 incl btw bij volvo-parts.fr. Heel wat anders dan 37€31 ex btw bij de Volvo-dealer.
Ze vragen bovendien 20 min per plug arbeidsloon van 72€ ex btw. Bij elkaar 310€26 incl btw. Toch maar afscheid nemen van deze garage.
Groetjes,
Miskoop
DV70T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Gooi
Berichten: 68
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Accu bijladen met acculader bij v70?

 · 
Posted: 20.01.2015 - 00:08  ·  #21
Als je een gasdichte accu hebt is ventilatie niet nodig.
Zo niet, dan hoort er aan je accu een ventilatie-slangetje door de bodem naar buiten te zitten. Vlak naast de accu.

Niet om onnodig onrust te zaaien maar waterstof (dat bij snelladen of te ver doorladen vrij kan komen) knalt behoorlijk hard en makkelijk, zeker als het zich in een kleine afgesloten ruimte makkelijk kan ophopen.

Overigens is de truc van zo'n C-tek of Optimate druppellader juist om te voorkomen dat er een te hoge en constante laadstroom blijft staan wanneer de accu vol is. Daarmee wordt de oorzaak van een 'kokende' accu weggenomen en er geen of nauwelijks waterstof geproduceerd. En wordt de levensduur van de accu verlengd.

Maar dat slangetje, dat zit er bij een niet gasdichte accu niet helemaal voor niets.
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 82
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

Accu bijladen met acculader bij V70?

 · 
Posted: 20.01.2015 - 12:12  ·  #22
Hallo DV70T5,
...heb de site van CTEC bezocht maar heb geen lader kunnen vinden die 100 Ah / 780 A aan kan, behoudens die voor garagetoepassingen bestemd zijn. Zocht ik niet goed ?
Ik heb een V70 II 2001 met een D5252T onder de kap.
Over kap gesproken, ik hoef me geen zorgen te maken over de ventilatie bij het laden. Iedereen laat hier, bij ons op het platteland, 's nachts alles gewoon open...
Bedankt alvast voor de zoektip.
Groetjes,
Miskoop
jajutho
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: De Panne (Plopsaland)
Leeftijd: 55
Berichten: 107
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Accu bijladen met acculader bij v70?

 · 
Posted: 20.01.2015 - 12:36  ·  #23
Amperage op een acculader is het aantal ampères waarmee deze een accu kan laden = snelheid waarmee geladen wordt.
Een accu van 12V kun je met elke 12V lader laden.

Dat is in een hele korte verklaring. Ik heb zeker niet alle kennis in huis. Er zijn boeken vol geschreven over het optimaal laden van een accu.

In jouw geval praat je niet (alleen) over laden, maar eerder het op spanning (vol) houden van de accu. Dan zoek je het beste naar een lader die na het snelle laden automatisch overgaat naar druppel laden. Belangrijk om te weten is wel of je een 'natte', of gel, of AGM accu hebt. Zij moeten allemaal op een andere manier gelanden worden.

Nogmaals, ik heb niet alle wijsheid, dus...
J
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 82
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

Druppellader

 · 
Posted: 25.01.2015 - 22:55  ·  #24
Hallo Allemaal,
...zoals ik al eerder schreef, de keuze bij CTEK is legio.
Moeilijk dus te kiezen. voor mijn V70 met D5252T motor uit 2001.
Wie kan mijn een lader aanbevelen. Ik heb een accu van 100 Ah en 780 A, 2,5 jaar geleden geplaatst door de ANWB.
Bedankt alvast.
Groetjes,
Miskoop
 
Selected quotes for multi-quoting:   0