Achteraf inbouwen stoelen met stoelverwarming

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Achteraf inbouwen stoelen met stoelverwarming

· 
Posted: 13.11.2017 - 22:26  ·  #16
Bestaan er eigenlijk ook niet lederen stoelen met stoelverwarming? Heb half leer in de v70n en zijn echt prima stoelen. Zit heerlijk nog, maar mis zo nu en dan wel de stoelverwarming die ik alle voorgaande 850's en v70 classic wel had
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.11.2017 - 22:40  ·  #17
Ik weet dat ik een halfleren stoel had met verwarming. Stof zou ik niet weten, maar verwarming is voornamelijk prettig bij leer. Goed beschouwd zijn er alleen nadelen aan leer: swinters koud, zomers warm en plakkend.......
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.11.2017 - 08:40  ·  #18
Quote door Walterj

Ik weet dat ik een halfleren stoel had met verwarming. Stof zou ik niet weten, maar verwarming is voornamelijk prettig bij leer. Goed beschouwd zijn er alleen nadelen aan leer: swinters koud, zomers warm en plakkend.......

"Alleen maar nadelen" is iets te kort door de bocht. Het blijft makkelijker schoon te houden en als het bijgehouden wordt blijven ze langer mooi.

Ik heb ondertussen alleen een bestuurdersstoel met stoelverwarming en ik heb alvast de knopjes voor het dashboard gemonteerd. Zou ik met één stoel alvast de software kunnen laden om deze te activeren of heb ik beide stoelen nodig eerst?
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 14.11.2017 - 09:12  ·  #19
Quote door Arnoud_

Quote door Walterj

"Alleen maar nadelen" is iets te kort door de bocht. Het blijft makkelijker schoon te houden en als het bijgehouden wordt blijven ze langer mooi.

Ik heb ondertussen alleen een bestuurdersstoel met stoelverwarming en ik heb alvast de knopjes voor het dashboard gemonteerd. Zou ik met één stoel alvast de software kunnen laden om deze te activeren of heb ik beide stoelen nodig eerst?

Ik had ook eerst maar 1 stoel en ik kon wel gewoon laden, je kreeg volgens mij wel error op de 2de stoel. Bij plaatsen van de 2 de stoel even met vida gereset (weet niet of nodig was ) maar daarna deed die het ook :)
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.11.2017 - 09:44  ·  #20
in onze v70 zit geheel leren bekleding maar ook stoelverwarming,is anders erg koud in de winter.

weet iemand of je ook software hebt in een volvo v70m classic bl 1998 ,we hebben een kapotte v70 staan met stoelverwarming welke evt overgezet zou kunnen worden naar een v70 zelfde bouwjaar...

heb je daar ook software voor nodig?
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 14.11.2017 - 13:08  ·  #21
Kijk eerst op de plek waar de knopjes moeten zitten.
Als daar bekabeling zit kan je als het goed is kan je bij Bj98 gewoon de stoelen zo overzetten.
Knopjes kan je ook zo overzetten.
Mogelijk een zekering er in en gaan.
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 14.11.2017 - 14:11  ·  #22
ik heb het ook bij de dealert laten doen, was inderdaad 35 euro.... en met een klein half uurtje gefixt....
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 14.11.2017 - 16:17  ·  #23
Quote door Arnoud_

Quote door Walterj

Ik heb het er nu inzitten, dus ik weet hoe het is. En stoffen stoelen kun je prima stofzuigen en schoonhouden, en het leer moet echt meerdere keren per jaar in het vet, en ik moet binnenkort weer eens gaan verven omdat ze erg vaal worden. De andere auto - met stoffen bekleding - heb ik geen omkijken naar.
En kinderen met lekkende milkshakes, ijsjes en baggerpoten is een kwestie van opvoeden.
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 14.11.2017 - 16:56  ·  #24

Ik heb het er nu inzitten, dus ik weet hoe het is. En stoffen stoelen kun je prima stofzuigen en schoonhouden, en het leer moet echt meerdere keren per jaar in het vet, en ik moet binnenkort weer eens gaan verven omdat ze erg vaal worden. De andere auto - met stoffen bekleding - heb ik geen omkijken naar.
En kinderen met lekkende milkshakes, ijsjes en baggerpoten is een kwestie van opvoeden.

Als je leer vaal wordt, is er van meet af aan al niet netjes genoeg mee om gesprongen, verven is eigenlijk ook geen echte oplossing, daarmee verstik je het leer alleen nog maar meer en het slijt er vrij snel weer af...verven is volgens mij alleen interessant als je de auto gaat verkopen....

goed leer past zich aan en veranderd snel mee met temperatuurwisselingen...te heet in de zomer heb ik nog nooit gemerkt, koud in de winter is ook maar een paar seconden, het zijn de skaidelen (waarvan er een groot aantal zijn in de meeste "lederen"stoelen zitten) die vervelend kunnen zijn...
bartp
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 16.12.2017 - 02:06  ·  #25
Heb op geek een setje besteld. Werkt prima! Enige nadeel met dat chinese spul is dat de kwaliteit van de verbindingen niet geweldig zijn. Heb dus wat moeten verbeteren. Stoelbekleding los gemaakt en matjes er tussen geschoven.
De schakelaar heb ik in het bakje onder de radio gemonteerd. Achterin heb ik voor de kinderen alleen zitting verwarming gemaakt. De schakelaar hiervoor heb ik boven de asbak van de middenconsole gemaakt. Ook nog een drukknop geplaatst met een overneem schakeling, zodat wanneer het contact uit is geweest, de stoelverwarming achterin weer uitgeschakeld is.
AlbertEdeBoer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 16.12.2017 - 14:43  ·  #26
Ik heb ook in onze auto 2001 leren stoelen gezet uit Duitsland mooie set voor 120. Alleen de bekende naad is kapot op de bestuurdersstoel maar wel netje te naaien. Software heeft Orange Pijl in Nijmegen ingeladen en nu genieten met deze kou.
Met Vida kan ik de temperatuur zelf bepalen. Ideaal.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2018 - 19:04  ·  #27
Vandaag het afdekplaatje voor drukknop van de stoelverwarming eens weggehaald. Wat ik zie zijn 2 witte blokjes die in te duwen zijn. Ik kan geen lampjes ontdekken.
Hoe kan ik controleren of ik kan volstaan met de kapjes van de knoppen?

p.s. volgens de dealer die ik vandaag sprak, zou er helemaal geen voorziening zijn voor stoelverwarming als dat er niet af fabriek in zat.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 04.01.2018 - 19:56  ·  #28
De witte blokjes zijn de schakel-mechanismen. Daar kun je zo de afdek kapjes op drukken en je hebt werkende schakelaars.

Ik ga er van uit dat ze met LEDjes die aan de achterkant op de printplaat zitten worden aangestuurd qua verlichting. Daarvoor heb ik de software er nog niet in zitten...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.01.2018 - 20:00  ·  #29
Achter die knopjes zit wel degelijk verlichting.
En nee, in de ECC zit inderdaad geen aansturing van de stoelverwarming (het is alleen maar een bedieningspaneel), maar wel in de CEM.
En mogelijk is het zeker, alleen niet elke dealer weet dit, of vindt het niet interessant genoeg.
Ik zou het wel weten, want een warm achterwerk in een steenkoude auto is wel heel erg lekker.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 04.01.2018 - 20:03  ·  #30
Ik heb het net in mijn XC90 gedaan.

Set leren stoelen in kleur gekocht bij Rima met stoelverwarming.
Die ingebouwd en aangesloten. Kabelboom is voorbereid.

Naar de dealer, 2 knopjes, 20 euro software en kosten van inladen en warme billen.

Voor jouw bouwjaar van belang. Onder de stoel moet een doosje zitten met 1 kabel in en 2 kabels uit.
1 naar de zitting en 1 naar de rugleuning.
Dat zwarte doosje is even groot als een pakje sigaretten.

Selected quotes for multi-quoting:   0