Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 
 
 
 
 
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 · 
Posted: 20.02.2015 - 00:11  ·  #16
Quote door Waltersan

Linksachterin zit de REM. daar eens alle relais iutrekken en terugsteken? Daar worden de achterlichten aangestuurd.


Stekker trekhaakdoosverdeeldinges eruit en relais uit trekken en terugsteken, check...gaan we proberen :)
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 · 
Posted: 20.02.2015 - 21:00  ·  #17
Het tussenstuk van 13 naar 7 polig eraf trekken hielp in zoverre dat de knipperlichten wel weer functioneerden zoals het hoort.
Toeval of toch ergens iets met die bedrading ?

Volvo staat nu bij Volvotune / Volvoservice in Elst voor wat problemen met de automaat, wellicht dat ze dit meenemen ;)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 · 
Posted: 20.02.2015 - 21:04  ·  #18
Dan is dat verloop in ieder geval rot. Daar heb je dus een sluiting/valse verbinding. Doet alles het nu zoals het hoort?
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 · 
Posted: 20.02.2015 - 23:03  ·  #19
Hallo Baksteen
Maak de 13 polige stekker doos maar open en controleer op corrosie en vervuiling.

Kun je de kabelboom makkelijk ontkoppelen van de auto bekabeling dan heeft dit eerst de voorkeur.

Groeten BUM
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 · 
Posted: 21.02.2015 - 02:55  ·  #20
Auto blijft een weekendje logeren bij Obbe en Dennis.

Maar even de stekker van de aanhangerinsteekplugdoos afkoppelen is wel een heel handige idd ja, erg slimme handige tip !!
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 · 
Posted: 24.02.2015 - 22:44  ·  #21
Quote door Baksteen

Auto blijft een weekendje logeren bij Obbe en Dennis.

Maar even de stekker van de aanhangerinsteekplugdoos afkoppelen is wel een heel handige idd ja, erg slimme handige tip !!


Dennis dacht mijn auto maar s mee te kapen voor z'n woon-werk verkeer in het kader van proefrit.

Alleen... was de jongen waar ik de auto bij afgegeven had m niet verteld over t probleempje met t achterlicht :P en als extratje was ook het andere achterlicht ermee opgehouden. Geloof dat hij een gesprekje met wat mensen in een wit/rood/blauwe auto heeft gehad :P

Maar...hij heeft wat lopen duwen en trekken aan de bekabeling en ekeringen vervangen. Ze doen het nu weer, maar er moet dus ergens een kabelbreukje/sluitingkje zitten... ga ik no eens naar op zoek iig !!
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Achterlichten uitgevallen, werken wel als ik rem ?

 · 
Posted: 18.06.2015 - 01:17  ·  #22
En hier had ik nooit het resultaat van neergezet... bij deze :

Het 'gestuntel' dat de 'expert' eraan gedaan had was natuurlijk niet meer als even een onderbreking van het probleem. ( letterlijk en figuurlijk ) Binnen de kortste keren was het nl weer terug ipv opgelost.

Dus toch maar zelf verder gegaan, met de tips die hier aangereikt waren, de 13 polige stekkerdoos dus.
Bingo. De 7 polige adaptor die erin zat was schijnbaar nogal eens met kracht ipv souplesse erin gedrukt.
Aantal pootjes waren kapot en verbogen en raakten elkaar net wel/niet/wel/niet/wel/niet....
Stekker eraf geknipt, paar euro voor nieuwe stekker, gemonteerd, opgelost.

Met alle respect... dit is toch eigenlijk het resultaat wat ik verwacht had van het bedrijfje waar ik de auto heen had gebracht met de vermelding van dit probleem ipv rammelen met kabels tot het probleem weg lijkt ipv het op te lossen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0