Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 
 
 
 
 
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 14.01.2015 - 15:51  ·  #31
Quote door FreddyNL

En anders zoek je een werklamp op die ook achterop bestelbussen hangen, die doen het sowieso op 12 volt.

Had zelf een grote ledlamp in het achteruitrijdlicht van de Ibiza die ik had, auto had er maar een en daar kwam zo weinig licht vanaf dat je standaard met je voet op de rem naar achteren moest rijden om nog iets te kunnen zien.
Was niet handig op een donker erf.


Ik heb dat bij ons ook heel erg. We wonen zo afgelegen dat het soms erg donker is als de maan geen licht geeft. Ik denk dat ik me ook eens ga verdiepen in de mistlampies
Thijsvanzwam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 43
Berichten: 159
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 14.01.2015 - 18:13  ·  #32
EmC
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 99
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 15.01.2015 - 09:53  ·  #33
Thijsvanzwam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 43
Berichten: 159
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 15.01.2015 - 11:37  ·  #34
Ik heb werkelijk geen idee hoelang deze lampjes het zouden volhouden. Maar ja... hoe lang heb je je achteruitrij verlichting aanstaan... :)
Ik moet wel zeggen dat de chinese LED spotjes welke ik in het plafond van de dakkapel heb gebouwd het al langer volhouden dan de Philips LED lamp van de lampenhandel verderop... en dat terwijl het prijsverschil echt absurd is!

Mocht je ze gaan proberen ben ik wel erg benieuwd naar het resultaat!
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 23.01.2015 - 16:56  ·  #35
de halogeen variant uit de openingspost is inderdaad wel ( en veruit het voordeligst) in NL verkrijgbaar:

http://www.lampengrossier.nl/B…-BULB-LAMP

ik overweeg om deze in mijn remlichten te plaatsen, zijn er meerdere gegadigden, wil ik er meer tegelijk bestellen en delen we de staffelkorting (en stuur ik ze in bubbelenveloppe door?)
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 23.01.2015 - 17:46  ·  #36
Quote door 626Ronin

de halogeen variant uit de openingspost is inderdaad wel ( en veruit het voordeligst) in NL verkrijgbaar:

http://www.lampengrossier.nl/B…-BULB-LAMP

ik overweeg om deze in mijn remlichten te plaatsen, zijn er meerdere gegadigden, wil ik er meer tegelijk bestellen en delen we de staffelkorting (en stuur ik ze in bubbelenveloppe door?)


Mis ik iets? Remlichten zijn normaal toch 21W en jij gaat ze vervangen door 20W lampjes?
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 23.01.2015 - 18:39  ·  #37
ja, je mist dat dit HALOGEEN is ;-) dat brandt echt feller, ook bij 1 wattje minder (kijk maar eens (kort) naar halogeenspotjes onder keukenkastjes of in de badkamer, meestal ook maar 20 watt)
watts staan niet gelijk aan de lichtopbrengst, als je de juiste LED's gebruikt haal je hetzelfde of meer licht uit 5 watt..(maar krijg je gezeur met je can bus of moet er een weerstand bij die de rest van de energie affakkelt om het can-bus te foppen, wèg zuinig effect om de hogere aanschafprijs terug te verdienen)
aeos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosten v.h. Land
Leeftijd: 59
Berichten: 242
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 23.01.2015 - 22:31  ·  #38
de halogeen variant uit de openingspost is inderdaad wel ( en veruit het voordeligst) in NL verkrijgbaar:

http://www.lampengrossier.nl/B...-BULB-LAMP

ik overweeg om deze in mijn remlichten te plaatsen, zijn er meerdere gegadigden, wil ik er meer tegelijk bestellen en delen we de staffelkorting (en stuur ik ze in bubbelenveloppe door?)


@ 626Ronin:
Ben ook benieuwd naar het effect van deze lamp als achteruitrijverlichting.... :-)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 23.01.2015 - 23:01  ·  #39
Quote door 626Ronin
als je de juiste LED's gebruikt haal je hetzelfde of meer licht uit 5 watt..(maar krijg je gezeur met je can bus)

Dat niet alleen. Leds geven heel gericht licht, niet iets om in een reflector te plaatsen.
De 20W halogeen lamp daar en tegen weer wel, die schijnt alle kanten op zodat de reflector zijn werk blijft doen. Die zou ik er ook nog wel in drukken, maar dan weer niet in de remlichten. Die zijn om gezien te worden, niet om te schijnen.

Ik ben ook wel benieuwd naar die Chinese led schijnwerpers.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 26.01.2015 - 19:38  ·  #40
Je hebt ook ledlampen die veel kanten op schijnen en zo wel geschikt om in een reflector te stoppen maar zo mooi als met halogeen wordt het inderdaad niet
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 08.02.2015 - 17:56  ·  #41


626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Achteruitrijverlichting 'upgraden'.

 · 
Posted: 10.03.2015 - 13:24  ·  #42
om terug te komen op de halogeen vervangingslampjes die ik op het web.nl gevonden had, ik heb ze nu in mijn remlichten zitten en er zit nu in ieder geval mìnder dan een seconde tussen het oplichten van het derde remlicht en de normale..
helaas zag ik bij het monteren al dat de brandpuntsafstand van de gloeidraad verschilde van die van het originele lampje, wat er volgens mij voor zorgt dat het remlicht wat geconcentreerder door het rode glas heen komt en niet de hele reflector overduidelijk feller rood kleurt. (gelukkig is het ook geen roze pit)
mscherpbier gaat ze in zijn achteruitrijverlichting testen..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0