Quote door Ruspek
dubbdäck zijn natuurlijk geweldig maar probleem om mee te nemen. (zit er niet op te wachet om twee weken lang extra banden op het dak te hebben liggen.
huren kan natuurlijk maar de start is op een zondag in Gotenburg en dan rijden we gelijk door naar stockholm om daar de boot naar Turku te nemen.
na 12 dagen weer terug in Gotenburg.
DubbDäck kopen in NL kan natuurlijk maar voor eenmalig verhaal wordt dat wel heel prijzig.
Ben nbog even aan het kijken naar frictiebanden (noordse compount winterbanden) of centraal-europese winterbanden
Ik heb dus nu een set van 3 liggen en 1 lek. Spijker er precies op de zijkant er in. Ik moet mijn gezin er in vervoeren en dan bij elkaar een 3000 km er mee rijden. Het kan, maar ik vertrouw er niet op.
Kun je van mij overnemen inc velg (komt van een p3 vandaan). Het probleem is dus een dezelfde band vinden. Deze banden kun je niet combineren met EU winterbanden. dus 2x EU en 2x frictie banden betekend zeker een keer een glij partij omdat de frictie zoveel grip hebben.
Dubbdäck zijn tweedehands in NL goed te krijgen, maar je kunt er voor kiezen hier ze erop te leggen en door te crossen naar Kiel. NL en D zijn ze verboden. Daarna geen probleem.