Advies Volvo S60 T5

 
 
 
 
 
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 11.05.2021 - 20:53  ·  #16
Quote door Steve

Quote

Denken jullie dat Martin van MMTS daar geschikt voor zou zijn?


Nee. Dat denk ik niet. Ik weet zeker dat ie jou kan vertellen wat de status is van de auto.

Maar besef altijd wel dat je er niet in kunt kijken waardoor er toch een probleem zou kunnen ontstaan in de nabije toekomst.


Zeker waar, een auto is altijd een gok, Dennis van Volservice verwees ons ook al naar MMTS dus morgen even bellen en kijken wat er te regelen valt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 11.05.2021 - 22:13  ·  #17
Martin kan deze modellen dromen.
Een veel betere inspecteur ga je niet vinden.
Overigens, zijn medewerker, Dennis, is ook akelig kritisch.
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 12.05.2021 - 21:23  ·  #18
Quote door Bigdog

Martin kan deze modellen dromen.
Een veel betere inspecteur ga je niet vinden.
Overigens, zijn medewerker, Dennis, is ook akelig kritisch.


Super! Zaterdag om 12 uur zijn we daar te vinden met de gouden raket!
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 13.05.2021 - 07:07  ·  #19
Ik zou hem niet kopen. De nadelen, hoewel niet spannend en te overzien, geven in mijn ogen aan dat er niet veel liefde in de auto is gestoken. Als ie 1000 euro kost prima, maar voor dit bedrag mag je een nette auto verwachten.
Waar je nu allemaal tegenaan loopt zegt iets over hoe er mee omgegaan is.
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 17.05.2021 - 13:40  ·  #20
Nou, dat liep toch heel anders dan ik had verwacht!

Op locatie bij de handelaar liep alles zoals verwacht, niks bijzonders te vinden. Lekker naar MMTS gereden (wat rijdt zo'n T5 toch geweldig zeg!)
Daar was al snel duidelijk dat we hier te maken hadden met een auto vol met dingetjes (zie de bijgevoegde lijst).
greep uit de lijst:

  • Hoog stationair toerental
  • Geen centrale deurvergrendeling
  • Serieuze SRS melding die met de tellerbak te maken zou hebben
  • Rotte uitlaat op bepaalde delen
  • Ashoes los en de as was droog
  • Remmen niet in orde


En ga zo maar door

Eenmaal teruggekomen lieten we de verkoper het lijstje zien. Om vervolgens een onverwacht antwoord te krijgen:
Het zou allemaal wel meevallen, en Martin zou wel erg streng geweest zijn, met onduidelijke antwoorden op de lijst enz enz. wij waren al gauw de smaak verloren, en besloten z.s.m. te vertrekken. De verkoper wilde graag het lijstje hebben om in de auto te leggen voor de volgende bezichtiging, daar geloof ik persoonlijk niet veel van, dus bij deze kan je hem hier bekijken!

Hij wilde maximaal naar 2750 zakken, en wij wilden maximaal 1500 geven, dat werd dus niks..



Vervolgens verder gezocht, en op een instagram account die ik volg een prachtige gouden S60 T5 gevonden die toevallig de verkoop in gaat! Wat een mazzel, hier rijden we hopelijk komende zaterdag naartoe (nog even afwachten op een reactie van de verkoper). Maar de voorspellingen zijn goed. Door onze goede ervaring met de aankoopkeuring gaan we dat bij deze voor de zekerheid ook maar doen, ondanks dat deze veel beter lijkt te zijn.

Alleen staat er in de advertentie 'klokje op hol', ik vermoed die in de tellerbak. Dat zou te fixen moeten zijn met het opnieuw solderen van de tellerbak bij Volservice, die 175euro noteer ik vast eventjes!

Voor de geïnteresseerden, hierbij de advertentie: Volvo S60 T5 Maya Gold

Kenteken: 20-JV-ZG
Uitvoering: T5 (gechipt naar 300pk)
Opties: alle! (De telefoonmodule en RTI zijn allebei te 'moderniseren' als ik me niet vergis, wie kan mij even naar de juiste topics verwijzen)

Tot snel!

(Dakgoot lek gehad, overal water in huis, vandaar dat ik wat minder actief ben, hopelijk binnenkort de vaste computer weer in orde, voor nu alles even met de laptop!)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 17.05.2021 - 14:03  ·  #21
Succes met de zoektocht.
Maar deze eigenaar heeft de auto pas vanaf oktober vorig jaar. En als een auto zo snel weer verkocht wordt vind ik dat altijd verdacht bij een wagen van die leeftijd. Vaak is dat omdat er een flinke kostenpost aankomt en dan wil men er weer snel van af.
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 17.05.2021 - 14:32  ·  #22
Quote
Maar deze eigenaar heeft de auto pas vanaf oktober vorig jaar. En als een auto zo snel weer verkocht wordt vind ik dat altijd verdacht bij een wagen van die leeftijd. Vaak is dat omdat er een flinke kostenpost aankomt en dan wil men er weer snel van af.


Klopt, dat heb ik hem ook meteen gevraagd toen mij dat opviel. Reden was gelukkig vrij geruststellend.
De komst van een V60 van de zaak was de eerste, en vervolgens de aankoop van een andere hobby auto zorgden ervoor dat deze auto niet bijzonder nodig meer was. Als hij de ruimte had gehad was hij gebleven..

In de tijd dat hij de auto heeft gehad heeft hij het e.e.a. opgeknapt aan de auto. Vooral veel schoonmaakwerk maar ook zijn er een paar dingen weer teruggebracht naar de origineel mooie staat, zoals de velgen.

Link naar de Instagram pagina: Instagram pagina Maya Gold S60 T5
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 17.05.2021 - 18:15  ·  #23
Quote door Florisdodermond

De komst van een V60 van de zaak was de eerste, en vervolgens de aankoop van een andere hobby auto zorgden ervoor dat deze auto niet bijzonder nodig meer was.


En dat kan ook.
Mooi dat hij de auto alvast goed heeft gereinigd en zo te zien weet hij ook prima hoe dit te doen.
Ik ben nieuwsgierig of de rest er ook zo bij staat.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 17.05.2021 - 21:01  ·  #24
Zie ik daar nou een Porsche logo op de grill :P

Verder ziet die er inderdaad erg netjes uit. Aan de mp ad te zien t/m morgen gereserveerd. Toch eerder kijken ?
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 22.05.2021 - 14:52  ·  #25




Daar is ie dan. Meteen bij aankomst is het duidelijk geweest dat deze auto een winnaar is! Paar honderd euro nog af weten te praten, zonder moeite. Vervolgens zijn de zomer wielen (Tethys) nog helemaal opnieuw gespoten, gratis en voor niets!

Winter wielen waren al niet zo lang geleden gespoten. dus met die 2 sets zit het wel snor. Verkoper enorm enthousiaste en sympathieke man die duidelijk goed voor de auto had gezorgd. Hij deed hem weg i.v.m. een aankoop van een Porsche, en hij had simpelweg geen ruimte meer voor de auto. Gelukje voor ons dus!

Op de terug weg de grootste lol gehad met de flinke bak PK's (300) die aan boord zijn!

Alleen de tellerbak vraagt wat aandacht i.v.m. op hol geslagen klokje en de cruise control doet het niet (iemand een idee waarom? Systeem activeert wel wanneer je hem op 'cruise' zet). Nu even afwachten hoe die bevalt!

Bedankt voor alle hulp en tips iedereen!





Quote
Zie ik daar nou een Porsche logo op de grill :P


Klopt! maar wel met een stijgerende eland erin, kleine easter egg!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 22.05.2021 - 17:07  ·  #26
Als ik het goed heb is nu deze wagen vanaf heden de S60 van je broer. Gefeliciteerd dan met de aankoop en veel plezier en succes hiermee.
Maar begrijp ik nu goed dat jullie deze S60 T5 gekocht hebben zonder een aankoopkeuring ? Je schreef dat je dat bij deze ook wilde laten doen ivm de ervaring van de S60 van vorige week.
Hoop dat het klokje "op hol" geen kostbare reparaties oplevert.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 22.05.2021 - 17:19  ·  #27
Mooie auto.
Overigens, is hij al lid van het forum ?🤔
Voor het “klokje op hol” zou ik even contact opnemen met ETS.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 22.05.2021 - 17:51  ·  #28
Niet goed werkende klok kan zomaar de reden zijn dat de cruise het ook niet doet.

Inderdaad even ETS het klokkenspel laten fixen, en dan genieten.
Estate
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Homepage: volvov70forum.com/…
Berichten: 133
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 22.05.2021 - 19:47  ·  #29
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Advies Volvo S60 T5

 · 
Posted: 23.05.2021 - 11:19  ·  #30
Quote door ProVolvo

Als ik het goed heb is nu deze wagen vanaf heden de S60 van je broer. Gefeliciteerd dan met de aankoop en veel plezier en succes hiermee.
Maar begrijp ik nu goed dat jullie deze S60 T5 gekocht hebben zonder een aankoopkeuring ? Je schreef dat je dat bij deze ook wilde laten doen ivm de ervaring van de S60 van vorige week.
Hoop dat het klokje "op hol" geen kostbare reparaties oplevert.


Mijn broer is wel met de auto langs een garage geweest om er even een objectieve mening van iemand te krijgen, helaas kon hij daar niet op de brug op dat moment maar is hem toch aangeraden de auto mee te nemen op basis van wat ze onder de kap en rondom de auto konden zien. (bij Auto Oomen geweest in Bavel).
Dus met dat goede gevoel (ondanks dat het niet een helemaal volledige aankoopkeuring was) toch vrij snel de keuze gemaakt de auto te kopen!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0