afslag missen

 
 
 
 
 
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 05.09.2020 - 15:35  ·  #16
Niets raars aan wat mij betreft. Als je net een maandje in zo'n fijn rijdende, ruim 15 jaar oude, V70 rijdt dan snap je dat als geen ander. Ik help tegenwoordig een neef verschillende avonden met klussen alleen maar omdat ik dan een paar kilometer in m'n V70 heen en weer kan rijden. Ik zeg tegenwoordig als een klant bij mij op kantoor wil komen (ik heb kantoor aan huis). "Ik kan ook wel bij jou komen hoor". Ga zonder morren mee naar de Lidl in Duitsland boodschappen doen en zo kan ik nog wel even door gaan. Maar goed ik heb de auto nog maar een maand dus het zal wel weer over gaan. Ik denk dat ik binnenkort m'n maat maar eens op ga zoeken.

Die woont in Wenen...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 05.09.2020 - 17:42  ·  #17
Quote door ECS

Ik weet precies wat Ton bedoeld............................................


Van jou verwacht ik niet anders. 😉
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 20:38  ·  #18
Quote door FullThrottle

Niets raars aan wat mij betreft. Als je net een maandje in zo'n fijn rijdende, ruim 15 jaar oude, V70 rijdt dan snap je dat als geen ander. Ik help tegenwoordig een neef verschillende avonden met klussen alleen maar omdat ik dan een paar kilometer in m'n V70 heen en weer kan rijden. Ik zeg tegenwoordig als een klant bij mij op kantoor wil komen (ik heb kantoor aan huis). "Ik kan ook wel bij jou komen hoor". Ga zonder morren mee naar de Lidl in Duitsland boodschappen doen en zo kan ik nog wel even door gaan. Maar goed ik heb de auto nog maar een maand dus het zal wel weer over gaan. Ik denk dat ik binnenkort m'n maat maar eens op ga zoeken.

Die woont in Wenen...


Nou et heeft een jaartje geduurd maar ik ben net terug van een ritje heen en weer Wenen. En dan is de auto dus echt op z'n best. Ruim 2.000 km gereden in een lang weekend. Lekker mee touren met de snelle jongens. Man wat loopt deze auto lekker. Met 120 het gas in trappen en je laat alles en iedereen achter je. Het is dat ik gewoon niet harder durf dan pak em beet 180 maar hij blijft maar versnellen. Ik wil denk ik nog wel een remupgrade want als je met 180 moet remmen voelt dat toch niet helemaal stabiel met de standaard remmen. Dus weer een nieuw projectje!
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 21:57  ·  #19
Mijn oude T5 liep de teller uit (>260 kmh)!
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 22:24  ·  #20
Quote door PvL

Mijn oude T5 liep de teller uit (>260 kmh)!


Petje af hier. Harder dan 260 km per uur! Dat is echt waanzinnig hard. Volgens het boekje zou mijn V70 de 250 aan moeten kunnen tikken. 140 tot 160 (niet op de teller maar met met Google) heb ik wel vrij constant gereden en dat ging mij echt vlot genoeg maar was ook nog "comfortabel". Ik moet wel zeggen dat er ook een lichte onbalans in mijn rechter remschijf zat wat dus met name het plotseling flink moeten remmen tot een hachelijke ervaring maakt. Trillend stuur enzo.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 04.10.2021 - 22:48  ·  #21
Mijn oude had de zg “Oleg tune” van Obbe gekregen. Daarnaast een volledig 3” uitlaatsysteem met sportcat. Ik hou niet van rollenbanken, maar dat de auto door met name deze twee ingrepen er veel paarden bij had gekregen, was duidelijk. Die auto liep als een kogel.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 05.10.2021 - 06:41  ·  #22
Quote door PvL

Mijn oude had de zg “Oleg tune” van Obbe gekregen. Daarnaast een volledig 3” uitlaatsysteem met sportcat. Ik hou niet van rollenbanken, maar dat de auto door met name deze twee ingrepen er veel paarden bij had gekregen, was duidelijk. Die auto liep als een kogel.
Dat moet haast wel. Ik had de standaard tune van Obbe erin zitten en bij 240 hield het op. Maar dan begon de automaat meestal ook te Oeps. 260 haal ik nu zelfs amper met m'n zescilinder (maar die is ook weer wat zwaarder dan de Volvo).
Waarbij de Volvo overigens wel een flinke tellerafwijking had.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 05.10.2021 - 08:31  ·  #23
Maar eh heeft er hier iemand ook wel eens daadwerkelijk 250 of meer op de Autobahn gereden? Ik bedoel op een rustige rechte driebaans Autobahn lukt mij dat heel misschien net heel eventjes met zweterige handjes en het is natuurlijk leuk dat je auto zo hard kan, dat vind ik zeker ook, maar daadwerkelijk die snelheid gebruiken doe ik dus eerlijk gezegd niet. Een zakelijke relatie van mij is nu bezig zijn T5 op te voeren naar zo'n 600 pk (een R motorblok met Dalton sleeves etc. er in). En dat vind ik prachtig, als het kan ga ik ook zeker kijken als ze het blok in elkaar zetten maar ik ben echt te schijterig om al die power te gebruiken.
DJ--NeO--
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Berichten: 360
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 05.10.2021 - 08:44  ·  #24
Quote door FullThrottle

Maar eh heeft er hier iemand ook wel eens daadwerkelijk 250 of meer op de Autobahn gereden? Ik bedoel op een rustige rechte driebaans Autobahn lukt mij dat heel misschien net heel eventjes met zweterige handjes en het is natuurlijk leuk dat je auto zo hard kan, dat vind ik zeker ook, maar daadwerkelijk die snelheid gebruiken doe ik dus eerlijk gezegd niet. Een zakelijke relatie van mij is nu bezig zijn T5 op te voeren naar zo'n 600 pk (een R motorblok met Dalton sleeves etc. er in). En dat vind ik prachtig, als het kan ga ik ook zeker kijken als ze het blok in elkaar zetten maar ik ben echt te schijterig om al die power te gebruiken.


jazeker, in de T6 AWD van mijn vader toen, zijn Classic R hebben we naar de 220 gebracht. (en zonder mij ook de 250)
toen had ik zelf nog geen Volvo. moet wel eerlijk zeggen. hoe langer je het rijdt hoe "gewoner" het aan gaat voelen en vooral daar zit de valkuil, want alles zoeft echt kneiter hard langs je heen waardoor de opperste concentratie echt boven moet blijven.
zal op zo'n moment ook niet even een Blikje drinken openen en opdrinken.

moest wel bekennen, die T6 had er meer moeite mee dan ik had verwacht om op die 250 te komen, zijn classic R uit 99 had daar beduidend minder moeite mee.

wat ook schrikken is, zodra je vanuit Oostenrijk DE in rijdt en je trapt het gas in en plots je motorkap ziet gaan klapperen aan de rechterkant, dan op de parkeerplaats tot de conclusie komen dat ie maar in 1 slot was gevallen ipv 2
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 05.10.2021 - 09:35  ·  #25
Op de motor heb ik regelmatig lange stukken 250+ gereden. 'Het went' zullen we maar zeggen ;) Paar jaar geleden reed ik wekelijks op en neer naar Stuttgart vanuit Arnhem naar een klant van ons, met de VW Golf die ik toen had reed ik eigenlijk altijd vol gas waar het mocht. Dat was dan geen 250, maar lag de top ergens rond de 210 op de GPS. En als we met de S80 naar Oberhausen gaan, rij ik ook vaak wel (als het mag) 200 km/h (soms wat harder maar dat vind de vriendin niet leuk :lol:). Je wordt er uiteindelijk zelf ook meer ervaren in.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 05.10.2021 - 13:28  ·  #26
Het is mij nog niet overkomen. Niet dat ik niet tevreden ben maar ik let gewoon goed op.
Wel een keer bijna in het begin van het bezit van mijn V70R in 2015. Ik kwam toen ik terug van een Powerflush meeting bij MMTS in Oldenzaal en in Duitsland liet ik de R eens even helemaal los. Het was rustig op de weg dus toen kon het ook echt. Dat was het enige moment dat de R z'n snelheidsbegrenzer heeft aangetikt. Toen miste ik bijna de afslag omdat het wel heel erg verrekte hard ging.

Meteen ook maar kennis gemaakt met het vermogen om goed te kunnen vertragen.

Héérlijk!
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 07.10.2021 - 14:51  ·  #27
Mijn T5 automaat uit 2002 (verder geheel standaard) loopt op de TomTom 246 km/u (windstil, vlakke weg, Duitsland, geen ander verkeer). Volgens het boekje moet het 240 km/h zijn. Dus dat heb ik in het boekje aangepast :-).
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 07.10.2021 - 14:52  ·  #28
ik bedoel: V70 T5
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 07.10.2021 - 17:40  ·  #29
Ok, dus jullie rijden echt zo hard. Respect! Maar eh, ook met de vrouw er naast? 😎😬
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: afslag missen

 · 
Posted: 07.10.2021 - 18:26  ·  #30
Quote door FullThrottle

Ok, dus jullie rijden echt zo hard. Respect! Maar eh, ook met de vrouw er naast? 😎😬


Hahaha, hard rijden met de vrouw ernaast. Dan heb je echt lef. 😁
 
Selected quotes for multi-quoting:   0