Airco service aanbieding voor de maand juli !

R134a

 
 
 
 
 
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 27.06.2020 - 11:28  ·  #16
Bij aanslaan compressor komt er meer belasting op de riem. Dus kan ook die van een andere poelie zijn. Meestal kan dit wel horen door er een draadeind tegen te houden en die tegen je oor te zetten. Wel uitkijken met als die draaiende onderdelen.

Bij mij vorige auto (Ford) had ik dit als ik de voorruit verwarming in de ochtend aanzette bij vorst (ontdooien ruit). Dynamo heeft het dan zwaar, er kwam dan een vreselijk geluid vandaan. Bleek de krukaspoelie te zijn.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 27.06.2020 - 13:20  ·  #17
Vanochtend deed de airco het weer goed.

Speling is ongeveer 0.8mm net aan spec voor de Sanden compressor, ( moer , in plaats van bout )
moet dus afgesteld worden. Heb net gekeken maar dat is zonder tool niet te doen. En dan heb je alleen de moer los
Dan moet hij er nog uit

Nu nog beslissen of ik 2 uur extra ga rijden naar Poika.
giligang
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weesp
Leeftijd: 33
Berichten: 98
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 27.06.2020 - 16:32  ·  #18
Mijn afspraak staat 😁
Volterop
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 28.06.2020 - 19:03  ·  #19
Quote door giligang

Mijn afspraak staat 😁


Nice, nog een opgave gehad van de koppeling afstellen?
Ben ik nog steeds benieuwd naar namelijk 😉
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 28.06.2020 - 19:31  ·  #20
Volterop
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 28.06.2020 - 19:55  ·  #21
Heb je gelijk in Doeke, maar na het hier eerder al gevraagd te hebben, vond ik dat zo opdringerig staan.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 28.06.2020 - 20:43  ·  #22
Ik denk dat Blade liever heeft dat je het hem in een pb'tje vraagt dan dat hij hier openbaar prijzen moet gaan neerzetten. Dat is geen onwil, maar er zijn teveel variabelen om één prijs te noemen. De ene pomp is de andere niet, bij de ene auto gaat alles vlot los en is het zo klaar, bij de andere auto zit het erg vast, of kom je er moeilijk bij... punt is ook dat sommige mensen moeite hebben met lezen. Stel dat hij schrijft dat het voor jouw specifieke auto prijs X is, dan kan een ander, met een hele andere auto, er vanuit gaan dat hij dat ook moet betalen. En als hij nou net een model heeft waarbij het lastiger werken is, dan krijgt hij prijs Y voorgeschoteld, terwijl ie van prijs X uit was gegaan. En dat levert potentieel veel discussie op.
Daarnaast leest de concurrentie ook mee, dus ja, ik snap wel dat je prijzen liever niet zomaar op een forum zet.
Volterop
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 28.06.2020 - 20:59  ·  #23
Klinkt ook wel logisch ja.

Ik ga me afzijdig houden, onder de medicijnen en merk dwt ik een zeurpietje wordt.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 29.06.2020 - 18:51  ·  #24
Nou. Ik dacht ivm met mijn geluid ook eerst aan een lager. Ik heb intussentijd de dynamo gereviseerd met nieuwe lagers en sleepringen. De servo pomp is vernieuwd. De waterpomp. 2x distributieriem +rollen. De spanrol + 2 keer multiriem. Ik denk dat ik bijna rond ben. Oorzaak vind in dus niet. Een lek is het ook niet. Er zit steeds nog de volledige vulling in.
giligang
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weesp
Leeftijd: 33
Berichten: 98
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 29.06.2020 - 19:01  ·  #25
Quote door Volterop

Klinkt ook wel logisch ja.

Ik ga me afzijdig houden, onder de medicijnen en merk dwt ik een zeurpietje wordt.


Dat is niet nodig hoor :) Als je dingen voor het eerst mee maakt, is het niet meer dan logisch dat je niet alles weet en dus vragen hebt :p ik spreek uit ervaring..

Maar als je gewoon een PB of appje naar Blade stuurt, kom je er snel genoeg achter.
Volterop
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco service aanbieding voor de maand juli !

 · 
Posted: 29.06.2020 - 19:53  ·  #26
Quote door giligang

Quote door Volterop

Klinkt ook wel logisch ja.

Ik ga me afzijdig houden, onder de medicijnen en merk dwt ik een zeurpietje wordt.


Dat is niet nodig hoor :) Als je dingen voor het eerst mee maakt, is het niet meer dan logisch dat je niet alles weet en dus vragen hebt :p ik spreek uit ervaring..

Maar als je gewoon een PB of appje naar Blade stuurt, kom je er snel genoeg achter.


Bedankt!
Ondertussen gedaan; afspraak staat ook!

Om de reden die Doeke ook aangeeft, zal ik niet over de prijs uitweiden, maar ik kan wel tegen iedereen zeggen; als je niet naar Blade gaat, ben je stom. ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0