4.5 amper lekstroom

Volvo s80 1999 lek storom van 4.5 amper

 
 
 
 
 
Boot
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 48
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 28.12.2015 - 09:01  ·  #46
Ha BUM,
Lekstroom gaat het om, vandaar dat ik hem aansluitend op dit topic toevoeg. Is ook 4,5. Rekening houdend met in rust komen van auto en dergelijke. Na amper een dag kan ik al niet meer starten. Gisteren zat ik na 2 dagen onder de 8V en zat ik met een paar minuten op 6,5V (gemeten op dashboard via 12V aanlsluiting en gelijktijdig met een voltmeter op de accu in de kofferbak.
Storingen die ik een paar keer heb gehad, even facturen erbij gepakt: hadden betrekking op emissie services en airbag, dit begon eind 2012. Reset door garage. In 2013 check engine, reset, lambdasonde vervangen. Temperatuur zender vervangen, heb ik nooit stabiel gevonden, blijft vaak onder de helft en verwarming op automaat is niet heel stabiel, maar dat vind ik een ander projectje. Eind 14 bougies vervangen. Begin 2015 storing emissie services. Alle 5(!) de bobines moesten vervangen worden, dus dat heeft de garage zonder kosten gereset en niet de bobines vervangen. Na het gedoe met de accu storingen die volgens mij komen doordat we niet de sleutel in stand II hadden staan, zoals remmen, ABS, airbag, verdwenen na paar keer starten en rijden. Ergens heb ik ook nog 2 codes genoteerd, die zoek ik op. Accu is dus tussen 1 en 2 jaar oud, S4 van Bosch 60Ah 540A.
Ik zal m'n pa vragen ook even mee te lezen, die heeft me elke keer geholpen en is iets meer technisch dan ik. Morgen of overmorgen rij ik langs de garage om de accu nogmaals door te meten en ik neig naar vervanging en een grotere accu (90Ah of een D5 accu o.i.d.). En ben het met je eens dit kan wel eens in de papieren gaan lopen. Bij toeval al eens een draadbreuk door de garage gerepareerd. Ik ga eens nadenken hoe verder.
Groet en dank vast,
Kaj
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 493
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 28.12.2015 - 16:56  ·  #47
Hallo Boot

Een nieuwe accu plaatsen heeft nu geen zien, je moet eerst het probleem oplossen.
Het geregeld leeg trekken van de accu gaat ten koste van de levensduur.
Vraag ben je in het bezit van een wiring diagram voor je volvo .

voorbeeld plan van aanpak
amperemeter tussen -pool en de kabel naar aarde, auto van contact.

meet de lekstroom en noteren
verwijder alle zekeringen
meet lekstroom en noteer ( 0 A)
plaats 10 zekering terug
meet lekstroom en noteer
plaat weer 10 zekeringen.
meet lekstroom en noteer
ga zo vervogens verder
al de gemeten stroom in eens toe neemt naar de gemeten lekstroom moet je de laats geplaatste zekering een voor een weer verwijderen tot stroom weer laag is
de laaste verwijderde zekering is vermoedelijk de voedingslijn die de rust stroom trek.
plaats de laatst verwijderde zekering niet terug.
plaats de rest van de zekering in groepen van 10
meet lekstroom en noteer
als alle zekeringen zijn terug geplaatst mag de niet ruststroom enkele 10 tallen mA zijn.
als we de zekering hebben kunnen we in de bedraading gaan zoeken welke modulen zijn
aan gesloten.

succes

Groeten BUM
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 28.12.2015 - 18:17  ·  #48
Ik heb niet alle zeer uitvoerige info doorgenomen maar ik heb ook een zeer vervelend probleem met mijn accu gehad.
Na 3 a 4 dagen stilstand was mijn accu leeg. Nieuwe accu geplaatst maar het probleem bleef.
Bleek dat na een update van de software het probleem opgelost was. Het was een bekend euvel.....Heb al 2 jaar geen last van een leeglopende accu meer. Commentaar van de dealer, bij onderhoudsbeurten updaten we wel de nodige software. Lekker is dat!
Zeer vervelend en kwalijk dat je van degelijke toch wel belangrijke zaken geen info van de dealer of importeur krijgt.
Boot
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 48
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 29.12.2015 - 19:45  ·  #49
Vandaag m'n accu nogmaals laten testen, eerder al gedaan en toen was ie prima. Vandaag tijdens test bleek dat ie was overleden. Gelijk een wat grotere accu in laten zetten. Ga het een maandje aankijken en mocht er dan nog een verbruiker zijn dan weer conform stappenplan BUM aan de slag. Aanpassingen sinds verbruiker zijn dus de binnenspiegel geweest (lek) en de alternator /wisselstroom dynamo (gereviseerd via Elferink) vervangen. Hopelijk is dit afdoende.
Fijne jaarwisseling en dank,
Kaj
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 493
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 02.01.2016 - 18:47  ·  #50
Hallo Boot

Als je verstandig bent meet toch even de lekstroom, anders kost het misschien weer een ACCU.
Je heb nog geen melding gemaakt hoe groot de lekstroom is ?

Groeten BUM
HenkB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 78
Berichten: 3
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 02.01.2016 - 21:52  ·  #51
Bum,

Ik ben betrokken geweest bij het zoeken naar de problemen van deze S60.
De lekstroom welke ik gemeten heb in rust was 0,15 A. Volgens mij is dat normaal. Dus de vraag was wanneer en waardoor liep de accu leeg. Goed, de accu funktioneerde eerst normaal. Buiten de auto opladen ging goed, hield spanning, 12,6 V. Tot afgelopen week. Maar kennelijk was dit het begin van het einde. Eigenlijk is dit al de derde Varta/Bosch accu waarvan ik meemaak dat ie het net na de garantie begeeft.
Er zijn nog wel een paar vraagtekens. De kofferbak verlichting is nu uitgeschakeld en de servomotor van het kofferbakslot hapert. Dit moeten we nog nalopen cq vervangen.

Groet,
Henk
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 493
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 03.01.2016 - 14:54  ·  #52
Hallo Boot en HenkB

bij een lekstroom van 0,15 A is de accu na 10 dagen 36 Amp/uur minder dat is de helft van de capaciteit.

ik heb een lijst bij gevoegd wat de lekstroom mag zijn

groeten BUM
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 03.01.2016 - 20:17  ·  #53
mooi lijstje Bum :thumb:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 03.01.2016 - 20:22  ·  #54
Wat wel vervelend is bij het zoeken is dat je telkens moet wachten tot de auto in spaarmodus gaat.
En dat maakt het zoeken tot een tijdrovende klus.
Boot
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 48
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 04.01.2016 - 18:53  ·  #55
Inderdaad, dank voor de lijst. Gaan maar eens zien wanneer we dit "klusje" kunnen uitvoeren.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 493
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 31.10.2016 - 22:14  ·  #56
Hallo Boot

Hoe is het met de lekstroom al een oplossing ?

Groeten BUM
Boot
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 48
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 10.11.2016 - 14:22  ·  #57
Ha Bum,

De tijd niet gehad om er wat mee te doen, jong gezin, dan mag je niet zoveel meer.. Heb er een van de wat grotere accu's ingezet en sindsdien geen last van. Althans op mijn spanningsmetertje zie ik 's ochtends wel degelijk een te lage waarde voor de accu. 3 dagen stilstaan red ie nog wel. Wellicht tijdens de kerstperiode weer eens aan de slag.

Groet
Kaj
FrankK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 61
Berichten: 227
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 10.11.2016 - 15:02  ·  #58
Ik heb verder in je berichten gelezen en zie dat je problemen hebt gehad met de binnenspiegel, dit is vaak een boosdoener wat betreft lekstroom.
Wellicht daar naar (laten) kijken
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 10.11.2016 - 15:13  ·  #59
4.5 amp is anders een beste lekstroom.

Daar zou ik ook niet vrolijk van worden
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 4.5 amper lekstroom

 · 
Posted: 10.11.2016 - 18:29  ·  #60
Quote door Boot

Ha Bum,

De tijd niet gehad om er wat mee te doen, jong gezin, dan mag je niet zoveel meer..


Huh?? Daar ben je zelf ook bij he!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0