Ander gasklephuis

Klopt dat wel wat de dealer zegt?

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Ander gasklephuis

 · 
Posted: 08.12.2017 - 23:06  ·  #61
Quote door Malmö

Niet pittig genoeg zou ik niet meteen willen zeggen. Ik vond echter wel dat je behoorlijk op het gas moet gaan staan om de auto pittig te laten accelereren.
Maar goed, het ding weegt dan ook wel bijna 1500kg. Het was de eerste keer dat ik met een 5 cilinder Volvo reed en moet wel zeggen dat ik direct verliefd was op deze motor met zijn geweldige trillingsvrije loop en prachtige klank!
Ik ga in ieder geval verder zoeken. De auto die ik maandag reed is inmiddels al verkocht.


Natuurlijk is acceleratie en de beleving daarvan subjectief. Een Honda Civic die snel vaart maakt en daarbij een enorm geluid produceert en de beleving daarvan in de cabine lijkt al snel op een snel accelererend auto, terwijl het allemaal wel meevalt.
Mijn auto (S60 met 5cylinder atmosferische beademing) produceert ook 170 pk, weegt niet veel minder dan een S80, maar heeft wel een ruime beademing door de "air intake cleaning", die door MMTS 2 jaar geleden is uitgevoerd. Ik gebruik de auto slechts voor lange ritten met relatief hoge gemiddelden. De boordcomputer meet over de laatste 15.000 km een gemiddelde van 68km/u, waarvoor bij tijd en wijle best flink moet voor worden doorgereden over langere afstanden.
De motor kan en mag bij accelereren best naar haar max. toerental (want daar zitten de PK's) worden gejaagd en doet dat zingend, zeker in de 3e en 4e versnelling zeker zit de auto snel op illegale snelheden.
Mogelijk heb jij met je proefrit in een automaat gereden die gezapig (lees nooit boven de 3.000 omw/min) zijn eerste 3 ton heeft gereden. Zo'n motor is zeker niet versleten, maar moet wel een keer worden "losgereden" alvorens er iets duidelijk wordt over de potentie van de auto.
Ik zou niet direct naar andere types motoren gaan kijken; die atmosferische 5 cylinder motoren hebben bijna het eeuwig leven en kunnen, als je er goed mee omgaat, veel fun opleveren.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ander gasklephuis

 · 
Posted: 15.12.2017 - 20:20  ·  #62
Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande! Zeker een erg fijne motor die 5 cilinder!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0