Android tv box op RTI display

 
 
 
 
 
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 03.03.2014 - 09:00  ·  #31
Quote door waal70

Is het je al gelukt om de RTI beveiliging eraf te krijgen?

Ik kan me herinneren dat dit bij mijn iMIV een bestandje op de iPod was wat je moest afspelen terwijl die aangesloten was. Het heet volgens mij video_unlock en is een bestandje van zo'n 850kB.

Ik heb er nog een voor je (zo'n bestandje), al vermoed ik dat deze op een of andere manier gekoppeld is aan je iMIV zelf (serienummer?)

Groet,
André


Hoi André,

Nee het is me helaas nog niet gelukt.

Het klopt helemaal wat je zegt. De Video_unlock file heb ik inderdaad gedownload van de IMIV website en deze is uniek voor mijn IMIV (gekoppeld aan het serienummer inderdaad).

Ben zelf helemaal geen Apple gebruiker dus heb even de Iphone van mn vrouw moeten lenen om de upload procedure te doorlopen maar hier gaat het kennelijk mis. Ik zorg dat de Head Unit in de modus staat om de firmware te uploaden (10 x preset 5 indrukken en vervolgens >>|). De HU geeft dan vervolgens de "SAT ERROR" zoals verwacht en beschreven in de handleiding. Vervolgens moet de video unlock file (audi bestand) vanaf de Iphone worden afgespeeld. Hier gaat het kennelijk mis want vervolgens is het scherm nog steeds niet ge-unlocked. Wellicht komt dit doordat ik het audio bestand afspeel vanuit een email en de file niet is opgeslagen op de Iphone zelf.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 03.03.2014 - 11:46  ·  #32
Ik heb wat gefreewheeled op de site, maar vind nergens iets dergelijks voor de V70NN. Kan ik in mijn V70NN ook iets krijgen dat ik mijn android phone of in ieder geval een android besturingssysteem kan krijgen op mn navischerm? En is dat plug and play? En hoe duur zou ziets uitvallen?



Bedankt alvast.



Gert
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 03.03.2014 - 15:17  ·  #33
Quote door V-driver

Ik heb wat gefreewheeled op de site, maar vind nergens iets dergelijks voor de V70NN. Kan ik in mijn V70NN ook iets krijgen dat ik mijn android phone of in ieder geval een android besturingssysteem kan krijgen op mn navischerm? En is dat plug and play? En hoe duur zou ziets uitvallen?



Bedankt alvast.



Gert


Je zou eens contact kunnen opnemen met Bob van Volvotech. Hij kan je ongetwijfeld verder helpen als iets dergelijks bestaat en/of mogelijk is voor de V70NN.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 04.03.2014 - 16:42  ·  #34
Quote door Arthur30

Hier gaat het kennelijk mis want vervolgens is het scherm nog steeds niet ge-unlocked. Wellicht komt dit doordat ik het audio bestand afspeel vanuit een email en de file niet is opgeslagen op de Iphone zelf.

Ik heb een "dedicated" iPod video die ik voor de iMIV inzet, daarmee heb ik ook ge-unlockt. Het verschil wat ik kan bedenken is dat het nog een Apple-device "ouwe stijl" is en misschien anders met de iMIV praat.

Ik ben regelmatig in Den Haag (schoonfamilie :)), als je dus eens een testje wil uitvoeren...
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 06.03.2014 - 08:34  ·  #35
Bedankt voor het vriendelijke aanbod Andre. Ik heb zondag een afspraak met Bob van Volvotech. Heb opeens een (dynamo) fluit in de auto (over de speakers) wanneer ik het SAT of TELEVISION kanaal inschakel. Dachten eerst dat dit door de android TV box zou komen maar wanneer ik die volledig afkoppel is de storing er nog steeds dus kennenlijk wordt hij op de een of andere manier door de IMIV veroorzaakt. Bob gaat het proberen op te lossen.

Had de video unlock firmware geprobeerd te uploaden met een oude Ipod van een collega van me en met de Iphone 5 van mn vrouw. Beide zonder succes. Hier kijken we zondag ook meteen naar.

Hieronder ook nog wat plaatjes van het android systeem op het RTI scherm. Werkt allemaal prima. Heb wel een of andere senioren app (voor slechtzienden) gedownload. Beeld kwaliteit van het RTI scherm is niet vergelijkbaar met een tablet en het scherm zit ook net iets te ver weg om kleine lettertjes goed af te kunnen lezen. Met deze app kun je android helemaal zelf vormgeven met grote iconen en lettertypes waardoor het nu prima afleesbaar is.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 06.03.2014 - 08:38  ·  #36
Ziet er gaaf uit zo!
Maar wat ik me nou afvrraag, hoe bedien je het systeem nu?
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 06.03.2014 - 08:51  ·  #37
Ik gebruik de Mele F10 Pro. Dat is een remote die je tevens als gravity muis kunt begruiken, toetsenboord en gamepad. Signaal gaat via 2,4 Ghz, er zit dus een USB dongle achterin de kofferbak in de TV box gestoken. Android is prima te bedienen d.m.v. de cursors op de remote. De gravity muis werkt ook perfect, is enkel wel lastig te gebruiken wanneer de auto in beweging is.
Ook is de remote "voice" gestuurd. Je kunt hem dus ook bedienen met spraak opdrachten. Daarnaast is hij ook nog te gebruiken om mee te bellen via skype en dergelijke (er zit dus een microfoon en luidspreker in de remote)

http://www.youtube.com/watch?f…YtJK2QoU84
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 06.03.2014 - 19:03  ·  #38
Dat lijkt me wel een geavanceerd apparaat!
Ik vind het sowieso wel een leuk project, ondanks dat ik er zelf niets mee kan omdat we een NN hebben zonder RTI ;-)
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 06.03.2014 - 20:03  ·  #39
Ja is zeker een mooie afstandsbediening. En de werking ervan is eerlijk gezegd boven verwachting.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 29
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 06.03.2014 - 20:50  ·  #40
Quote door Volvo_V70

Dat lijkt me wel een geavanceerd apparaat!
Ik vind het sowieso wel een leuk project, ondanks dat ik er zelf niets mee kan omdat we een NN hebben zonder RTI ;-)


Dat heb ik dus ook, maar, als ik ooit een mooi RTI schermpje op de kop kan tikken wil ik er wel aan beginnen hoor :D
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 07.03.2014 - 07:53  ·  #41
Quote door yannickdv

Quote door Volvo_V70

Dat lijkt me wel een geavanceerd apparaat!
Ik vind het sowieso wel een leuk project, ondanks dat ik er zelf niets mee kan omdat we een NN hebben zonder RTI ;-)


Dat heb ik dus ook, maar, als ik ooit een mooi RTI schermpje op de kop kan tikken wil ik er wel aan beginnen hoor :D


Hier heb je er al een voor 150 euro (ex verzend kosten). Hij heeft wat gebruikerssporen maar als je hem zelf een keertje spuit krijg je dat echt wel weer netjes.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 29
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 07.03.2014 - 17:13  ·  #42
Is dat niet een oude rti? dus 4:3 verhouding en geen 16:9?
evaningen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schiedam
Leeftijd: 55
Berichten: 21
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 21.03.2014 - 13:48  ·  #43
Goedemiddag,

Interessant topic.
Ik ben hier zelf ook al een tijdje mee aan het spelen.
Ik heb oa een lcd schermpje met touchscreen hiervoor gekocht.
Deze heeft verschillende ingangen waaronder een HDMI poort waar je een smartphone aan kan koppelen.
Is het iemand toevallig al gelukt, om android navigatie op zo'n TV box te draaien.
Dan heb je echt alles bij de hand.

Groetjes, Erwin
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 21.03.2014 - 14:30  ·  #44
Ik heb het nog niet kunnen proberen. Moet ik eerst een USB GPS Receiver aanschaffen om daar eens mee te experimenteren. Ga ik zeker nog doen en moet volgens mij geen probleem zijn.
Driven2Shine
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huissen (Arnhem)
Leeftijd: 51
Homepage: driven2shine.eu
Berichten: 481
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Android tv box op RTI display

 · 
Posted: 21.03.2014 - 20:30  ·  #45
Hmm dit ziet er goed uit.
Ik ga mij hier ook eens in verdiepen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0