Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

(de witte versie dus voor antenne in de bumper)

 
 
 
 
 
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 18.07.2020 - 14:32  ·  #46
Zo een bedoel je?.... ja heb net alle fotos interieur geupload in topic.php?t=23379

En deze valt daar niet onder... das onderdeel kofferbak...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 18.07.2020 - 14:34  ·  #47
En als je me een foto stuurt van de kabels.. die heb ik ook liggen...wel ff zoekwerk.. maar ze zijn er wel
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 18.07.2020 - 14:58  ·  #48
Quote door Volvo70V

Zo een bedoel je?.... ja heb net alle fotos interieur geupload in topic.php?t=23379

En deze valt daar niet onder... das onderdeel kofferbak...


Waar zat deze dan?
Ik heb een groene (met vervormde stekker) bij de bumperantenne, en een bruine bij het achterraam.
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 18.07.2020 - 15:32  ·  #49
Deze zit ook rechts achterin, als je er voor staat, in dat gat achter je wielkast. Ik heb er 2, een komt uit een V70, en de ander komt uit een S60 Daar zat ook pdc op aangesloten en RTI. Maar zijn beide hetzelfde.
En gezien ik een volledige set RTI incl volledige kabelboom heb gedemoneerd zitten die er ook bij
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 20.07.2020 - 11:56  ·  #50
Dit is m incl de kabeltjes en stekkers
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 24.10.2020 - 18:22  ·  #51
Na een heel tijdje "het er maar mee gedaan" te hebben, gaat de achteruitgang nu weer een stapje verder... De radio verspringt nu zomaar van FM1 naar CD, of FM3 , FM2 ... en de ontvangst blijft net zo beroerd..

Toch maar eens uitkijken naar een vervanger denk, want naar mijn idee komt alles door de veroudering van de radio.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 24.10.2020 - 19:16  ·  #52
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 24.10.2020 - 20:26  ·  #53
Gaan we eerdaags ff doen Doeke!
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 17.01.2024 - 18:44  ·  #54
Quote door PDJ

Rechts heb ik nog niet gekeken, maar links achterin zitten alle zekeringen etc en de module voor de trekhaak. Zal nog ff rechts kijken.

edit:
Rechts zit inderdaad het groene kastje... Kan deze defect zijn en zoja hoe check ik dat?


Heb vanmiddag ook even gekeken of er een groene/witte antenneversterker aanwezig is in dat vak aan de rechterkant van de kofferbak. Maar helemaal niets te zien. Ik lees op de Engelstalige fora ook dat dit kastje aan de buitenkant van de auto zit achter de bumper. Zou dit zo kunnen zijn?
Ik heb altijd al een slechte FM ontvangst gehad op mijn HU-1205. Zodoende kwam ik op dit topic. Btw, hebben Volvo's die zijn uitgerust met een HU-1205 überhaupt wel zo'n groene/witte antenneversterker? Dit omdat het een beetje apart audiosysteem is dat ook niet via de Canbus functioneert.
Kunnen jullie aangeven waar zich deze groene/witte antenneversterker precies bevindt? Er zit aan de zijkant ook een stuk grijs foam. Kan het zijn dat de versterker daar achter zit?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 17.01.2024 - 22:05  ·  #55
Een HU1205 ondersteund geen diversity antenne systeem dus het klinkt best logisch dat er geen versterker aanwezig is. Een voormalig S60 van me had er af fabriek ook geen, terwijl er wel een HU603 in zat. Hoe dan ook, dat klepje rechts weg, dan kun je zeg maar onder het achterlicht kijken, daar moet je hem tegen komen. Als je goed genoeg kijkt dan zul je ook de uitsparing in de carrosserie zien, waar de connector van de antenne in de bumper doorheen steekt (mits aanwezig).
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 17.01.2024 - 22:46  ·  #56
Ik zag vanmiddag in ieder geval geen groen/wit kastje zitten. Als het aanwezig is dan moet het volgens jou tegen het blik zitten waaraan de bumper vastgeschroefd zit precies onder het achterlicht? Ik ga in ieder geval nog een keer kijken als het buiten licht is en wat minder koud. En natuurlijk of ik die connector kan spotten.
Zoals jij zegt ondersteunt de HU-1205 geen diversity antenne systeem. Maar waar haalt de HU-1205 dan zijn antenne signaal weg? En waar loopt de antennekabel die achterin de HU-1205 geklikt zit dan naar toe? Alleen naar de achterruit? Ik heb begrepen dat achter de bekleding van de D stijl ook een soort versterker zit?
Is het mogelijk om alsnog zo'n antenne versterker te plaatsen? Want ik neem aan dat de antenne in de bumper (een soort metalen plaat zag ik) wel aanwezig is. Ik kan op mijn HU-1205 echt maar een paar zenders ontvangen en dan ook nog met een boel gekraak.
Alleen TwenteFM komt echt goed door. Ik draai best wel vaak CD's onderweg dus mij stoort het niet zo. Maar af en toe wil je toch ook naar de radio kunnen luisteren.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 18.01.2024 - 08:57  ·  #57
Klopt, er zitten 2 kabels aan de stekker achter de radio. De eerste gaat naar de antenne versterker voor de achteruit (idd achter afdekkap c-stijl) en de 2e dus rechts achterin, mits aanwezig. Het effect van de 2e is zeer klein, maar als je achteruit ontvangst beschadigd is (dat vermoed ik) dan ontvang je wellicht wel substantieel beter als je de 2e antenne hebt aangesloten.

Groet,

Doeke
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Antenneversterker (witte versie) S60 /V70

 · 
Posted: 19.01.2024 - 19:28  ·  #58
Quote door Doeke Dobma

Klopt, er zitten 2 kabels aan de stekker achter de radio. De eerste gaat naar de antenne versterker voor de achteruit (idd achter afdekkap c-stijl) en de 2e dus rechts achterin, mits aanwezig. Het effect van de 2e is zeer klein, maar als je achteruit ontvangst beschadigd is (dat vermoed ik) dan ontvang je wellicht wel substantieel beter als je de 2e antenne hebt aangesloten.

Groet,

Doeke


Weet niet of deze beschadigd is. Heb weleens gehoord dat, als dat het geval is, dan ook je achterruitverwarming niet meer goed werkt? Maar die doet het nog uitstekend. Deze week nog getest met de vrieskou.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0