APK strenger

M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: APK strenger

· 
Posted: 21.05.2018 - 11:02  ·  #16
Die van mij is wel echt heel erg nat aan de onderkant, komt volgens mij ergens bij de distributie vandaan. Heb dus tot december om dit op te (laten) lossen :O
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 21.05.2018 - 12:02  ·  #17
Die van mij kwam paar week geleden fluitend door de APK heen, was ik weer blij mee.
Ik doe het simpele onderhoud zelf, besteed de rest uit.
Bij elkaar wist ik dat de meeste zaken prima voor elkaar waren (remmen, blokken, banden etc - had ik reeds vervangen waar nodig) en wacht dan altijd de rest van de keuring gelaten af..

Ik begrijp dat de soep niet zo heet gegeten wordt uit de reactie van Blade, dat is goed nieuws. Persoonlijk heb ik geen grote auto nodig in mijn eentje, ik geniet er wel heel veel van, maar een noodzaak (bv vrouw, 6 kinderen en een caravan) is er dus niet.

Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk dan ook weer een kleintje, heb ik al eens eerder gehad en je bent voor 1/4 van de auto kosten klaar tov mijn Volvo.
Maar ik geniet dan ook niet of nauwelijks van het rijden (ook een kwart? ) met zo’n kleintje, dus was het voor mij de gok wel waard een paar jaar geleden toen ik mijn kar kocht.
Ook is de ingebouwde voorrang van een Volvo erg grappig om te zien. Ik ging van BMW naar een kleine Peugeot en merkte op dag 1 het verschil van mijn mede weggebruikers en ging van de Peus naar Volvo en wederom stond ik verbaasd! O-)

Je ziet wel de trends vrij duidelijk; men is anti diesel en een beetje anti oudere auto’s. Ik ben blij dat ik toen voor benzine gekozen heb toen, ik vermoed dat je een oudere diesel (euro 4?) over 2 jaar aan de straatstenen niet kwijt kan.
Maar aan de andere kant, ik ben jaarlijks een pittig bedrag aan benzine kwijt met 25 a 30 dkm jaarlijks, wat ik zou besparen met een diesel, ook al kan je zo’n diesel waarschijnlijk alleen tegen een lage (sloop)waarde? verkopen..

Maar de volgende wordt dus een kleintje, waarschijnlijk zo’n private lease geval, voor dat geld (zeg 300-350 euro) per maand kan ik mijn Volvo niet rijden, maar dat is een andere discussie :-).

Ik voldoe dan in elk geval aan elke eis die de Nederlandse (R)overheid op dat moment weer bedacht heeft. Ze hebben nu eenmaal een hekel aan auto’s - behalve als melkkoe- en grijpen van alles aan om politiek te kunnen scoren op dat gebied.

Trouwens, over 30 jaar is het autobeeld totaal anders dan nu is mijn visie, maar is wel eens leuk om over na te denken...
Ik denk dat je dan net zelfstandig je wijk uit kan rijden en dan verder aansluit in de elektronische ketting richting snelweg of iets dergelijks.

Groeten,
DJ
O ja, fijne Pinksteren iedereen
Fred korn
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 22.05.2018 - 08:27  ·  #18
Quote door M95

Die van mij is wel echt heel erg nat aan de onderkant, komt volgens mij ergens bij de distributie vandaan. Heb dus tot december om dit op te (laten) lossen :O

Mod Break;
Deel van het bericht verwijderd omdat naam en nummer worden vermeld en de naam van het bedrijf waar hij dagelijks voor werkt wordt genoemd.
(Wellicht weet het bedrijf waar hij voor werkt niet dat hij bij klust.)
Eerst vragen aan die gene of je ze naam en nummer mag geven.
Daarna gaarne per PM doorsturen.
jooptervelde
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 78
Subject:

· 
Posted: 22.05.2018 - 17:54  ·  #19
De eisen veranderen regelmatig. Soms meerdere keren per jaar.
Wat op 31-12 nog afkeur was is op 1-1 weer goedkeur en omgekeerd.
Respect voor de bedrijven die het allemaal kunnen volgen.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 22.05.2018 - 19:43  ·  #20
Ik krijg stokslagen als er olievlekken op de oprit liggen, laat 't niet afhangen van de APK :)
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.05.2018 - 20:32  ·  #21
Quote door OttoV

Ik krijg stokslagen als er olievlekken op de oprit liggen, laat 't niet afhangen van de APK :)

Bij mij ligt er raar genoeg niks onder. Maar wil ‘t wel graag opgelost hebben natuurlijk.
Fred korn
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 23.05.2018 - 07:46  ·  #22
Quote door Fred korn

Quote door M95

Mod Break;
Deel van het bericht verwijderd omdat naam en nummer worden vermeld en de naam van het bedrijf waar hij dagelijks voor werkt wordt genoemd.
(Wellicht weet het bedrijf waar hij voor werkt niet dat hij bij klust.)
Eerst vragen aan die gene of je ze naam en nummer mag geven.
Daarna gaarne per PM doorsturen.

Excuus hier voor , even niet bij stil gestaan . zal het via een PB doen .
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.05.2018 - 18:35  ·  #23
Kan gebeuren Fred, we zijn allemaal wel eens (te) entousiast.
Excuus aanvaard.👍🏻

Selected quotes for multi-quoting:   0