auto scanner besteld

ELM327 v2.1 bluetooth scanner

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Re: auto scanner besteld

· 
Posted: 29.08.2016 - 16:21  ·  #16
maar is wel fors duurder dan een appje met scan tool. Of zijn ze tweedehands goedkoop te krijgen?
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 16:51  ·  #17
Quote door OttoV

Haha, we gaan 't zien! En qua product: ik ben vooral benieuwd of ik realtime de olietemperatuur kan uitlezen op m'n telefoontje, verder geloof ik het wel :-) We hebben weer wat te spelen joh...

Ik zoek al heel heel lang naar een mogelijkheid om de olietemp uit te kunnen lezen via het Volvo systeem.
Ik heb het opgegeven, mijn zoektocht heeft niets opgeleverd.
Wil je je olietemp uitlezen dan zal het naar mijn weten op de ouderwetse manier moeten met een sensor in het oliekanaal gecombineerd met een meter.
Ik zoek nog naar een nette meter om deze in/rond het dashboard te plaatsen.
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 17:30  ·  #18
Toen ik nog Ford reed weet ik dat er hobbyisten waren die de originele watertemperatuurmeter op het dashboard gebruikten voor de olietemperatuur. Een sensor tussen oliefilter en blok en die vervolgens aansluiten op de bedrading naar de watertemperatuursensor op het blok. Maar of dat ook bij onze auto's gaat werken...
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 17:54  ·  #19
Quote door yes996

Quote door OttoV

Haha, we gaan 't zien! En qua product: ik ben vooral benieuwd of ik realtime de olietemperatuur kan uitlezen op m'n telefoontje, verder geloof ik het wel :-) We hebben weer wat te spelen joh...

Ik zoek al heel heel lang naar een mogelijkheid om de olietemp uit te kunnen lezen via het Volvo systeem.
Ik heb het opgegeven, mijn zoektocht heeft niets opgeleverd.
Wil je je olietemp uitlezen dan zal het naar mijn weten op de ouderwetse manier moeten met een sensor in het oliekanaal gecombineerd met een meter.
Ik zoek nog naar een nette meter om deze in/rond het dashboard te plaatsen.

Dan krijg je zoiets bijvoorbeeld

http://www.autoaccessoiresonli…ts/RMD0369
yes996
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 18:32  ·  #20
Ja, dat zijn de ouderwetse metertjes. Die hebben het nadeel dat de nogal diep zijn en daardoor veel ruimte innemen.
War ik zoek is eigenlijk een mooi niet te grote digitale meter. Wat je dan krijgt zijn van die groet 3in1 meters. Ik zoek een kleine platte digitale meter die je mooi ergens kwijt kan. Ik kan alleen die grote knollen vinden... :'(
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 19:31  ·  #21
Ik ben hier toevallig ook mee bezig .Wat ik wil is oliedruk koelwater en olietemp.
Nu heb ik nog een frame liggen wat er binnenkort ingaat ivm andere radio.Links naast de radio zou kunnen maar ik kan ook alleen maar die grote exemplaren vinden.1 zou ik er kwijt kunnen maar 2 wordt al moeilijk.

Misschien iemand suggesties hier?
yes996
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 20:34  ·  #22
Ik zou, net als ik naar een digitaal systeem zoeken. Ik heb een jaar geleden een mooi klein compact schermpje gezien waar al de 3 functies op te zien zijn. Schermpje kan je goed kwijt.
Maar, ik zoek mij suf naar waar ik dat gezien heb. Ik meen een USA site.
Ik zoek verder want 3 van die klokken kan ik niet kwijt. Er zijn wel consoles voor 3 klokken die je tegen de raamstijl van de voorruit plaatst maar die vind ik ook veel te veel ruimte inneemt.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 20:42  ·  #23
Quote door yes996

Ik zou, net als ik naar een digitaal systeem zoeken. Ik heb een jaar geleden een mooi klein compact schermpje gezien waar al de 3 functies op te zien zijn. Schermpje kan je goed kwijt.
Maar, ik zoek mij suf naar waar ik dat gezien heb. Ik meen een USA site.
Ik zoek verder want 3 van die klokken kan ik niet kwijt. Er zijn wel consoles voor 3 klokken die je tegen de raamstijl van de voorruit plaatst maar die vind ik ook veel te veel ruimte inneemt.

Daar ben ik dus ook naar opzoek :thumb: .Ik wil zoiets dus links naast mijn radio in dat paneel.Wie weet kan iemand ons op weg helpen :-)
Ricardo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 20:48  ·  #24
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 21:01  ·  #25
Quote door Ricardo

Het kost wat, maar dan heb je ook wat... https://www.redarc.com.au/monitoring-gauges-g52-pwt

Sowww dat kost zeker wat :D .Ik zoek nog even verder :D
Joost
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 29.08.2016 - 21:16  ·  #26
Quote door yes996

bedoel je scangauge???
http://www.scangauge.com/
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.08.2016 - 11:00  ·  #27
Quote door yes996

Ja, dat zijn de ouderwetse metertjes. Die hebben het nadeel dat de nogal diep zijn en daardoor veel ruimte innemen.
War ik zoek is eigenlijk een mooi niet te grote digitale meter. Wat je dan krijgt zijn van die groet 3in1 meters. Ik zoek een kleine platte digitale meter die je mooi ergens kwijt kan. Ik kan alleen die grote knollen vinden... :'(

Bedoel je zoiets?

http://www.celtemp-services.nl…p-748.html

Of deze met diverse varianten temperatuur ,druk etc.

http://www.demon-tweeks.co.uk/…dual-gauge

Uiteindelijk deze gevonden en ik denk dat ik die maar bestel.Op het werk wil ik eventueel is kijken of dat allemaal klopt qwa temperaturen heb genoeg middelen om te kalibreren daar :thumb:

http://www.elise-shop.com/high…02176.html

groet,

Bas

Selected quotes for multi-quoting:   0