Auto telefoon

werkt niet met vodafone

 
 
 
 
 
WallyW
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 08.01.2011 - 09:19  ·  #16
Quote door WallyW

2011... Beste wensen!

Probleem is nog niet opgelost door Vodafone. De nieuwe duo u-simkaarten (nummers eindigen op 0300 ipv 0000) werken dus echt niet (zowel Volvo als Vodafone weten dat) en er is ook nog geen nieuwe versie in aantocht. Ben ook benieuwd of het ooit daadwerkelijk opgelost gaat worden, of dat je met je dure auto-telefoon installatie aan de kant wordt geschoven. Het is eigenlijk te gek voor woorden als je er over nadenkt.

Mvgr Wally


Via via een nieuw setje oude Vodafone (0000) duo simkaarten gekregen, gewoon in de Vodafone winkel laten activeren ('geen enkel probleem meneer') en het werkt perfect! Ik heb de pincode uitgezet en zodra de autotelefoon aangaat, komen daar de calls op binnen (in NL: wie het laatst aanmeld wordt leading klopt dus volgens mij). En nu maar hopen dat het blijft werken, maar ik heb daar wel vertrouwen in. :D

Mvgr Wally
fredtref
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huizen
Leeftijd: 66
Homepage: ftreffers.nl
Berichten: 24
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 08.01.2011 - 19:41  ·  #17
Quote door WallyW

Quote door WallyW

2011... Beste wensen!

Probleem is nog niet opgelost door Vodafone. De nieuwe duo u-simkaarten (nummers eindigen op 0300 ipv 0000) werken dus echt niet (zowel Volvo als Vodafone weten dat) en er is ook nog geen nieuwe versie in aantocht. Ben ook benieuwd of het ooit daadwerkelijk opgelost gaat worden, of dat je met je dure auto-telefoon installatie aan de kant wordt geschoven. Het is eigenlijk te gek voor woorden als je er over nadenkt.

Mvgr Wally


Via via een nieuw setje oude Vodafone (0000) duo simkaarten gekregen, gewoon in de Vodafone winkel laten activeren ('geen enkel probleem meneer') en het werkt perfect! Ik heb de pincode uitgezet en zodra de autotelefoon aangaat, komen daar de calls op binnen (in NL: wie het laatst aanmeld wordt leading klopt dus volgens mij). En nu maar hopen dat het blijft werken, maar ik heb daar wel vertrouwen in. :D

Mvgr Wally


Doe mij eens uitleggen hoe dat via via werkt :D ik speur al een jaar naar het oude type simkaarten
WallyW
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 10.01.2011 - 11:55  ·  #18
Hallo Fred,

Ik heb gewoon mazzel gehad met iemand die nog zo'n setje had liggen.
Ik had het probleem ook aan Vodafone (1201) uitgelegd en die wisten er inderdaad van. Zij zouden mij ook een nieuw setje oude 0000 karten toesturen, maar die moet ik nog ontvangen.
Lijkt er dus inderdaad op dat ze bij Vodafone zelf echt op zijn...

Mvgr Wally
Croseend
 
Avatar
 
Subject:

Ook T-Mobile werkt niet goed

 · 
Posted: 12.01.2011 - 10:59  ·  #19
Ik heb sinds ca. een half jaar een vergelijkbaar probleem, alleen nu met een set duo-sim's van T-mobile. De duo-sim set heeft altijd prima gewerkt tot ca. een half jaar geleden. Toen viel de verbinding in de auto na ca. 1 minuut weg. (Nee, ik heb ook geen andere losse GSM, en ja, deze zet ik altijd netjes uit).
In de garage zijn ze 2.5 uur (kostenloos! Prima service!!) gaan zoeken echter zonder resultaat. Inmiddels heb ik van T-mobile al de 3e set duo sim's ontvangen, maar niets werkt. Ze erkennen het fenomeen dat oude sim kaarten anders waren dan de nieuwe. Een losse sim kaart van oa. Vodafone werkt wel goed.
Ik begrijp echter nog steeds de oorzaak van dit probleem niet. Ik vermoed dat er een half jaar geleden toch eea in de instellingen van het T-mobile netwerk zijn veranderd, maar T-mobile ontkent dit.
In de garage kunnen ze nog een firmware-update van de telefoon doen, maar erg happig zijn ze daar niet op. Ik hoop dat lezers mij toch wat tips kunnen geven, want een nieuwe telefoon is 'onbetaalbaar' en ik wil graag nog een aantal jaar genieten van mijn S80T6. Een losse carkit kan natuurlijk, maar doet, vind ik, afbreuk aan deze pracht auto.
dezeeuwgoes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goes
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 / 2010
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 12.01.2011 - 18:47  ·  #20
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden met T-mobile. 2 setjes simkaarten gekregen. Hun uitleg is dat de carkit die ik heb alleen op het gsm 900 Mhz netwerk werkt. T-mobile werkt alleen op het 1800 Mhz netwerk. De simkaart van KPN die ik heb van mijn werk doet het wel, maar KPN ondersteunt nog wel het 900 Mhz netwerk. Ik heb de 17 euro die ik moest betalen voor de dual sim terugontvangen. Ik vraag me ook af of een update op de carkit een oplossing is want hiermee kan je daarna nog niet op het 1800 Mhz netwerk. Heb ergens gelezen dat de AH simkaart wel werkt omdat die gebruik maakt van het KPN netwerk, deze kost 9 euro (sim only) heb het nog niet geprobeerd. Nadeel is wel dat je er weer een GSM nr bij krijgt
Croseend
 
Avatar
 
Subject:

Andere frequentie he

 · 
Posted: 12.01.2011 - 18:57  ·  #21
Dat de 900 MHz band niet meer wordt ondersteund door T-mobile zou inderdaad een goede verklaring zijn. Wel slordig van T-mobile zou dat ze dat dan niet weten of vertellen. Aan de andere kant vraag ik me wel af of deze volvo autotelefoon slechts een single band is en 1800 MHz niet ondersteund. Ik ga dit toch nog wat verder uitzoeken. Mocht ik meer te weten komen, zal ik dat zeker melden.
WallyW
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 13.01.2011 - 04:52  ·  #22
Quote door Croseend

Dat de 900 MHz band niet meer wordt ondersteund door T-mobile zou inderdaad een goede verklaring zijn. Wel slordig van T-mobile zou dat ze dat dan niet weten of vertellen. Aan de andere kant vraag ik me wel af of deze volvo autotelefoon slechts een single band is en 1800 MHz niet ondersteund. Ik ga dit toch nog wat verder uitzoeken. Mocht ik meer te weten komen, zal ik dat zeker melden.


Ik weet zeker dat de originele Volvo carkit in mijn XC70 (2005) zowel single 900MhHz als dual 1800Mhz ondersteund. Alleen triple UMTS dus niet. Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Mvgr Wally
Croseend
 
Avatar
 
Subject:

Dualband ondersteuning

 · 
Posted: 13.01.2011 - 09:22  ·  #23
Dat de Volvo carkit dual band ondersteunt lijkt me op zich alleen maar logisch. Alleen zou T-mobile dan nog steeds wel moeten werken; wat niet het geval is. Ik heb inmiddels gevonden dat T-mobile inderdaad alleen op de 1800MHz band werkt. Vodafone en KPN ondersteunen zowel 900 als 1800 MHz. Ik heb inmiddels een nieuwe SIM besteld die op het KNP netwerk moet werken. Ik ben benieuwd. (NB: Een SIM van Vodafone werk gewoon in mijn carkit, alleen wilde mijn vriendin haar SIM weer terug :( .)
Croseend
 
Avatar
 
Subject:

KPN werkt

 · 
Posted: 18.01.2011 - 11:26  ·  #24
Nou, inmiddels heb ik 5 dagen een SIM van KPN in mijn carkit zitten. Tot op heden geen enkel probleem. Dat lijkt erop dat mijn carkit kennelijk dus alleen nog maar op de 900 MHz band werkt. Vreemd! :-/
pdkprod
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 12.03.2011 - 19:50  ·  #25
Dit topic is al een beetje oud, maar voor de liefhebber: ik had hetzelfde probleem met vodafone en dit is opgelost via de welwillende medewerking van BelCompany in Alkmaar.
Ook zij kenden dit probleem en weten dat het ligt aan de nieuwe sim-kaarten i.c.m. een oudere autotelefoon.
Oplossing: oudere simkaarten!! en die hadden zij nog!!
in de display verschijnt dan "Libertel" wat al aangeeft dat het oudere kaarten zijn , maar het werkt nu prima!

succes er mee!
BeBro
 
Avatar
 
Subject:

Hij doet het weer

 · 
Posted: 05.03.2012 - 23:47  ·  #26
Ben gelukkig van VODAFONE af en terug bij T-mobile.
Opnieuw een abo en met succes.
Werkt perfect in mijn VOLVO S60 2005.

Maar nu even een vraag wat betreft mijn zwagers VOLVO S60 2000.
Hij heeft ook T-mobile maar in het display geeft hij BEN aan, hoe kan dat of moet zijn telefoon geupdated worden (als dat kan)
Als hij in een gebied komt zonder bereik valt deze weg (logies) maar komt niet terug, pas na een herstart van de telefoon werkt deze weer.

Groet Benny
killerbee
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: noorden van het land
Homepage: pchelpforum.nl
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 06.03.2012 - 10:30  ·  #27
Doet de mijne ook 2004.
Geeft ook Ben aan toen was t-mobile er nog niet.
Maakt niets uit als het maar werkt en dat doet het ^_^ ^_^
funcker
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 07.03.2012 - 13:43  ·  #28
Betreft het abonnenemt bij T mobile een dual simkaart?
BeBro
 
Avatar
 
Subject:

Autotelefoon

 · 
Posted: 08.03.2012 - 18:28  ·  #29
"Betreft het abonnement bij T mobile een dual simkaart?"

Het is inderdaad een duo-sim.
Het probleem is opgelost door T-mobile.
Het lag aan het type sim.

Mijn zwager en ik hebben allebei een VOLVO S60.
Ik had al enige tijd een duo-sim.
Bij mij werkte het direct en bij hem niet.
Mijn sim in zijn auto werkte wel.
Na een belletje met T-mobile was het probleem al snel opgelost.
Verkeerde set gestuurd, inmiddels de goede.

Gr. BeBro
philipp schoonderbeek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Auto telefoon

 · 
Posted: 23.02.2013 - 22:33  ·  #30
Ik krijg de melding "kaart geweigerd". Het is een duo sim van Vodafone. Weten jullie waaraan dit kan liggen? Heb een origineel ingebouwde carkit in een Volvo V70 2.5D van 2000.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0