Auto wil niet op slot

 
 
 
 
 
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Auto wil niet op slot

 · 
Posted: 07.09.2020 - 07:10  ·  #16
Je kan uitlezen en resetten met de Cfe Bolbo, al kan je met Vida natuurlijk veel meer.
Daf55
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wapenveld
Leeftijd: 51
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Auto wil niet op slot

 · 
Posted: 08.09.2020 - 16:15  ·  #17
Mijn CFE zit er al jaren in, en heeft geen update gehad, tenminste, dat is ook al maanden geleden.

Mooie functie van de CFE is dat je dan van ver af kan zien of de auto op slot zit, tenminste daar ging ik tot voor kort op af, maar blijkt dus niet op slot te zijn!
Alles werkt prima, je hoort ook als je op de AB op 'open" drukt dat de deuren open gaan. Het signaal dat ze op slot moeten komt ook aan, want de lampen knipperen en zoals gezegd de CFE krijgt de opdracht om de spiegels in te klappen. Maar de sloten gaan niet dicht.

Maar ik ben niet eigenwijs, en zal de CFE even loshalen en dan opnieuw even testen. Ik laat weten wat dan het resultaat is. Binnenkort gaat hij ook voor de APK naar de garage, daar kunnen ze hem ook uitlezen natuurlijk.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Auto wil niet op slot

 · 
Posted: 08.09.2020 - 16:28  ·  #18
Zonder CFE testen kan inderdaad echt geen kwaad, dan sluit je dat iig uit, en zoals gezegd zijn er hier meerderen geweest waarbij de CFE rare dingen deed.

Maar inderdaad, als de lampen knipperen zal de CEM (Central Electronics Module; ik neem aan dat die de CV aanstuurt) dus wel een signaal afgeven, maar dat zorgt er dus niet voor dat de sloten bewegen. Is het niet zo dat de bestuurdersdeur de andere modules aanstuurt? Als je in de auto zit en je drukt het pinnetje in van de bestuurdersdeur, gaan dan de andere deuren ook op slot? Zo werkt het toch ook als je de deur met de sleutel van het slot doet? Of gaat dan alleen de bestuurdersdeur open en blijft de rest op slot? Ik heb geen V70N meer om het mee te testen.

De sloten gaan ook nog wel eens kapot, dus na het testen met de CFE (en evt uitlezen storingscodes daarmee?) dan zou ik eens proberen met de sleutel en het pinnetje zoals hierboven beschreven. Uitlezen zou je toch in de richting van een storing van een van de sloten moeten wijzen... alhoewel dat ook niet alles zegt, want ik heb al tijden een storingsmelding mbt tot 1 achterdeurslot en dat werkt prima.
Daf55
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wapenveld
Leeftijd: 51
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Auto wil niet op slot

 · 
Posted: 12.09.2020 - 09:43  ·  #19
Fijne Volvo heb ik toch: Hij kan zichzelf repareren!

Ik weet niet precies hoe ik het deed. Maar ik heb gisteren wat gespeeld met de ab en de sleutel. Ineens werkte alles weer zoals het hoort.

Ik merk nu op, dat als ik 2x te snel achter elkaar de auto open doe met de ab, dan gaat hij 1x open, en daarna is hij open, maar gaat natuurlijk niet meer open dan dat hij al is. Maar dan wil hij ook niet meer op slot.

Als ik dan de deur even open en dicht doe, dan werkt het wel weer. Dat is 1x drukken op de ab voldoende om het weer af te sluiten.

Snappen jullie het nog? haha!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0