Bandenmaten op onze S60 of V70

juiste software voor de juiste bandenmaat voor een correcte snelheidsweergave

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Bandenmaten op onze S60 of V70

 · 
Posted: 12.05.2013 - 12:29  ·  #16
Als je op de assen gelijke banden hanteert, dan lijkt mij dat dit bij een automaat ook geen probleem is.
volvov 70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: de krim
Leeftijd: 55
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Bandenmaten op onze S60 of V70

 · 
Posted: 12.05.2013 - 13:18  ·  #17
goede midag ik had op mijn v 70 clasic standaardv 195/65/ 15 zitten heb er later 225 /60/16 en 215/55/16 onder gehad gaat allemaal goed ook met automaat verbruik was iets hoger door grotere afrol omtrek maar wel meer comfort en de auto zit iets hoger wat ik persoonblijk wel pretig vind nu ondr mij xc 60 zitten 235/55/19 rijd minder comfortabel om dat de luchtkamwer kleiner is beter zou zijn 235/60 of 65 /17 zelfde hoogte maar grotere luchtkamer dus meer comfort
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Bandenmaten op onze S60 of V70

 · 
Posted: 12.05.2013 - 13:43  ·  #18
@krismazur:
Een S80 wijkt technisch nu eenmaal meer van een S60 of V70. Hij is overal ook een maatje groter en breder. Bij een S60/V70 zijn er veel onderdelen die je kan voor mekaar gebruiken, maar daarvan onderscheid de S80 zich toch wel. De bandenmaat die jij nu gekocht hebt (225/45-17) is inderdaad eigenlijk alleen geschikt voor S60/V70, maar die kan je eigenlijk toch op je auto monteren. Kan geen kwaad, maar dan zal het niet zo mooi ogen omdat je wielen nogal "klein" zullen lijken. Je wielkasten zullen dan ook niet gevuld zijn daardoor. Wat nog het belangrijkst is: Je kilometerteller zal sterk gaan afwijken daardoor.
Hij zal dus veel meer aanduiden, dan je werkelijk rijdt. Zoals eerder aangehaald in het begin van dit topic, kan je mits een software-aanpassing je combi-instrument laten aanpassen aan je bandenmaat..., alleen weet ik niet welke software-formaten er voorhanden zijn bij een S80. Bij de S60/V70 is er keuze in 2 verschillende wiel-omtrekken. (4 bandenmaten die dezelfde omtrek hebben en daarnaast 1 maat met een aparte omtrek)
Ik zou minstens eens langsgaan bij de Volvo-dealer en laten checken welke bandenmaat er nu ingesteld staat.
Als er natuurlijk geen aanleunende bandenmaat bij staat, dan blijf je gewoon met je snelheidsaanduiding zitten die niet zal kloppen, voor de rest eigenlijk geen probleem.
Hier in Belgiƫ op de autokeuring is het wel een probleempje. Hier geven ze de maat die gemonteerd is in hun pc en dan zien ze automatisch of je bandenmaat binnen de tolerantie valt wat afloop-omtrek betreft.
Hopelijk zit er in al die woorden en zinnen een antwoord op je vraag...?
Groeten,
Maaidie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0