Bekend met Eurogas? Of toch prins?

 
 
 
 
 
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Bekend met Eurogas? Of toch prins?

 · 
Posted: 10.08.2018 - 22:09  ·  #16
Ik heb zowel ervaring met een dampgas-installatie (al wat langer geleden) en een vloeibaarsysteem (van Vialle, versie 6).
Het voordeel van vloeibare inspuiting is, dat je je volle vermogen houdt. Bij dampgas heeft de auto iets minder vermogen.
Daarbij heeft een dampgas-installatie onderhoud nodig (filter), een Vialle systeem niet.

De opmerking over Mesman kan ik onderschrijven: laat ik het zo zeggen: "de inbouw kan wel wat netter". Wel reageren ze goed als je vragen hebt.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Bekend met Eurogas? Of toch prins?

 · 
Posted: 10.08.2018 - 22:25  ·  #17
Vialle 7 versie heeft nog steeds last van pompen die slijten. Net als verdampers slijten bij prins etc.

Vialle electronica geeft ook vaak problemen.
Prins heeft bij goede calibratie geen vermogensverlies.

Het is vooral een persoonlijke keuze welk merk je monteert. Elk systeem heeft voor en nadelen. 😉
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Bekend met Eurogas? Of toch prins?

 · 
Posted: 10.08.2018 - 22:27  ·  #18
Je kan ook eens bij Nieuwenhuis in Emmeloord vragen. Dat is een bevlogen lpg installateur die meerdere merken monteert. Oa Vialle en prins maar ook andere merken. Bovendien werkt hij netjes en secuur.
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Bekend met Eurogas? Of toch prins?

 · 
Posted: 11.08.2018 - 00:32  ·  #19
Met Vialle heb ik geen ervaring rij nu met een Vogels VGI en dat bevalt mij prima.
Je kunt heel veel instellen of bijstellen het systeem is eenvoudig en werkt gewoon harstikke goed.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0