Bekerhouders ipv asbak en bakje

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bekerhouders ipv asbak en bakje

 · 
Posted: 22.05.2021 - 18:01  ·  #46
Was toevallig van plan om precies dezelfde operatie dit weekend te gaan doen.
De bekerhouder heb ik (nieuw en origineel volvo) gekocht voor 27 euro, daar hoef je geen donor voor te zoeken :)
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 712
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Bekerhouders ipv asbak en bakje

 · 
Posted: 22.05.2021 - 18:02  ·  #47
Zou de asbak en het bakje in een S60 uit 2001 passen, want ik vind het beter staan als de bekerhouders met zo’n klep er overheen.

Zo ja, dan wil ik het wel overnemen.
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 712
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Bekerhouders ipv asbak en bakje

 · 
Posted: 22.05.2021 - 18:29  ·  #48
Quote door WillemV

Zou de asbak en het bakje in een S60 uit 2001 passen, want ik vind het beter staan als de bekerhouders met zo’n klep er overheen.

Zo ja, dan wil ik het wel overnemen.


Altijd fijn als je achteraf moet constateren dat het allemaal niet past. De ene kant van het klepje is haaks. Jammer maar helaas.
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Bekerhouders ipv asbak en bakje

 · 
Posted: 22.05.2021 - 20:16  ·  #49
Quote door motorfietsenmaker

Lijkt het alleen maar zo, of moet je de handrem wel erg ver omhoog trekken?

Normaal is volgens mij een klikje 3 a 4 al voldoende.


Scherp! En klopt helaas. Nog niet in kunnen verdiepen. Boutje naast de handrem al wel aangepast maar daarmee lijkt de handrem alleen maar strakker afgesteld te worden, ook als handrem helemaal naar beneden is.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bekerhouders ipv asbak en bakje

 · 
Posted: 22.05.2021 - 21:06  ·  #50
Even ter info, het middenconsole moet dus eerst verwijderd worden alvorens de asbak en bakje (dat is toch geen asbak trouwens, niet dat het verder uitmaakt) verwijderd kan worden en de bekerhouder erin.?

Heb de bekerhouder hier gekocht, mocht iemand er baat bij hebben: https://volvocarparts.nl/nl/mi…nsole.html
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Bekerhouders ipv asbak en bakje

 · 
Posted: 22.05.2021 - 22:06  ·  #51
Quote door joriz

Even ter info, het middenconsole moet dus eerst verwijderd worden alvorens de asbak en bakje (dat is toch geen asbak trouwens, niet dat het verder uitmaakt) verwijderd kan worden en de bekerhouder erin.?

Heb de bekerhouder hier gekocht, mocht iemand er baat bij hebben: https://volvocarparts.nl/nl/mi…nsole.html


Dat klopt. Ook omdat je niet alleen de bekerhouders moet hebben. Er zit ook een frame omheen die je moet plaatsen. Zie ook tweede foto eerdere post.

In de door jou gedeelde link zie dat frame volgens mij niet.

Bijgevoegd nog een foto van bakjes met frame van onderkant. Ik denk met onderdeel nummer?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Bekerhouders ipv asbak en bakje

 · 
Posted: 03.06.2021 - 22:59  ·  #52
Zal dit weekend eens kijken. De onderkant van deel wat ik heb gekocht ( de bekerhouders dus) heeft inderdaad niet deze onderkant.
Heb je nog een tip voor wat betreft de kap vd middenconsole verwijderen? Op een bepaalde plek beginnen, onderdeeltje die makkelijk afbreken als je de verkeerde kant op trekt, zeg maar wat ;-) voor die dingen geldt toch vaak dat als je het eenmaal gedaan hebt, het de tweede keer een stuk makkelijker gaat.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0