bekeuring driften....

wie weet hoe duur ?

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 15.07.2013 - 00:31  ·  #106
Helemaal mee eens.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 15.07.2013 - 00:42  ·  #107
Aldus geschiedde! ;)
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 15.07.2013 - 01:17  ·  #108
Driften is kei gaaf om te doen.

Probeer het eens in een Volvo 360GLE. Is verslavend!

Natuurlijk moet je niet het overige verkeer of jezelf in gevaar brengen.

Doe het een keer en oordeel dan nog eens.
Driften bij lage snelheid is niet gevaarlijk.
Als het maar gecontroleerd gebeurd.
Zodra er sneeuw ligt zijn de parkeerplaatsen geregeld bezet met mensen die leren hoe een auto te besturen in drift.
Erg leerzaam is dit en een prima aanvulling op je rijvaardigheden.

Driften met die achterwielaandrijvers!

Mijn V70n heeft anti-SKID. Dit werkt echt verbluffend goed. Maar leuk is het niet.
Gelukkig kan je het ook uit zetten.

Gassen mannen! Hahahahahaha
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 15.07.2013 - 01:22  ·  #109
Hahahahaaa tuurlijk is het leuk Roland maar inderdaad wel op een vrij terrein. Wanneer de buurt er last van heeft is het een mooie stoeptegel door de ramen om maar eens een voorbeeld te noemen. :D Je ziet helaas maar al te vaak dat er ook niets vermoedende mensen betrokken zijn bij zo een feestje. Dat is dan wel weer wat minder! ;) Hoe is het met jouw D5 gesteld nu?
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 15.07.2013 - 05:51  ·  #110
Echt een record, laatste 1,5 jaar in totaal al 6 maanden in de garage! Heb hem nog niet terug. Verwacht hem toch deze week wel. hahahaha

6 Maanden in de garage, niet normaal. 3 Maanden bij de Volvo dealer. Vervangwagen V70 T5 2007. Is eigenlijk het zelfde als mijn D5, alleen bij de benzinepomp merk je het verschil.
Nu is de 3de maand ingegaan bij het revisiebedrijf. Vervangwagens... Opel Vivaro, MG F, Fiat 500c cabrio en nu Twing cabrio.

Straks moet ie toch een keer goed zijn. Hahahaha. Zo doe je nog eens ervaring op met andere merken. De MG F met 1800 middenmotor is een leuk apparaat. Fijn motortje, elctrische stuurbekrachtiging die snelheid afhankelijk is. Tja, misschien komt er ooit nog een MG TF naast de V70 te staan. Voor mijn dochters dan natuurlijk. Hahaha. Een Kawa groene. Over acht jaar wordt de oudste 18...... Kan de MG netjes naast de Rover 114 GSI Variomatic van mijn vrouw staan.

MG TF, middenmotor en achterwiel aandrijving.... DRIFTEN!!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 15.07.2013 - 17:56  ·  #111
Nou, na al dat geouwehoer mag je ook wel eens lol hebben toch ?
En driften zit al bij de prijs in. ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 16.07.2013 - 01:16  ·  #112
Dat zeker! Als ik deze ellende had gehad, had ik hem op kale velgen daar voor de deur gezet! :D Dat zweer ik je, Leuk verhaal trouwens en je dochter mag trots op jou zijn Roland! :D :love:
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 04.08.2013 - 12:35  ·  #113
Quote door Arie 2.5T

Ff een tipje van mij: als iemand weer 'ontboden' wordt op het bureau om een verklaring af te leggen: NIKS verklaren. Die agent heeft jouw AUTO gezien, maar was jij het wel? En heeft ie het wel goéd gezien? Dat soort twijfels....


Welke twijfels..? Allereerst heeft elke diender in NL een eed afgelegd en die weegt dusdanig zwaar in een rechtszaal dat het door de rechter als wettelijk en overtuigend bewijs wordt gezien. Zelfs al is het vier tegen één. De bewijslast dat de diender mijneed pleegt ligt dan bij de eiser.

Dan de vraag of de tenaamgestelde al dan niet zelf de auto bestuurde op het moment van overtreding?
De wetgeving in NL zit zo in elkaar dat de tenaamgestelde verantwoordelijk is. Na constateren van een overtreding, is hij verplicht kenbaar te maken wie de bestuurder is. Doet hij dit niet, wordt hij zelf verantwoordelijk gehouden en mag hij ook zelf de gevolgen dragen.

Heeft hij het wel goed gezien? Als hij in staat is om je kenteken te lezen, stond hij dicht genoeg bij en heeft hij het echt goed gezien.

NIKS verklaren? Het afleggen van een verklaring is een recht dat je hebt, met de bedoeling om jouw kant van het verhaal te belichten. Het dient niet als bewijs, een verdachte mag in NL namelijk niet slechts op zijn eigen verklaring worden veroordeeld. Daarvoor is aanvullend en overtuigend bewijs vereist. Het niet afleggen van een verklaring is feitelijk ook niets anders als het jezelf ontzeggen van de kans om jouw kant van de zaak te belichten. Als de diender in kwestie een ambtsedig Proces-verbaal opmaakt met daarin zijn bevindingen, is dit wettelijk en overtuigend bewijs, daar doet het wel of niet toevoegen van een verklaring niets aan af.

Heb ook nog nooit gehoord dat iemand er mee weg kwam door simpel te zeggen; 'Ja, is mijn auto, maar ik reed niet zelf'.

Dus volgens mij heb je geen punt.
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 04.08.2013 - 14:45  ·  #114
Gewoon pakken en knippen&scheren die stakkers, en anders de "horkenlijn" bellen dit gedrag hoort niet op de openbare weg thuis en mi. zeker niet bij Volvo rijders...meer voor jochies met petjes :police: Als ik na > 25 jaar brandweer werkzaamheden in de repressieve dienst eens ga tellen hoe vaak wij de restanten van, (mede) dit soort gedrag van de bomen, vangrails of andere weggebruikers hebben af staan knippen en persen denk ik wel eens, kom maar een paar weken met mij mee op onze voertuigen en dan piep je wel anders.
Het ergste is nog dat andere, onschuldige weggebruikers de pisang kunnen worden, bovendien zal mijn verzekeringspremie weer stijgen door dit soort brokken piloten....en nu niet zeggen: dat gebeurt mij niet want ik kan goed rijden want dat heb ik al vaker gehoord. Kom maar even mee naar de baan van het PVI bij Lelystad mag jij driften en ik gewoon veilig en hard mijn rondjes draaien zullen wij wel zien wie dit het langst vol houdt zonder te crashen driften is zinloos en goed voor de bandenboer :D
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: bekeuring driften....

 · 
Posted: 12.08.2013 - 12:19  ·  #115
Quote door V70 2.4T

Quote door Arie 2.5T

Ff een tipje van mij: als iemand weer 'ontboden' wordt op het bureau om een verklaring af te leggen: NIKS verklaren. Die agent heeft jouw AUTO gezien, maar was jij het wel? En heeft ie het wel goéd gezien? Dat soort twijfels....


Welke twijfels..? Allereerst heeft elke diender in NL een eed afgelegd en die weegt dusdanig zwaar in een rechtszaal dat het door de rechter als wettelijk en overtuigend bewijs wordt gezien. Zelfs al is het vier tegen één. De bewijslast dat de diender mijneed pleegt ligt dan bij de eiser.

Dan de vraag of de tenaamgestelde al dan niet zelf de auto bestuurde op het moment van overtreding?
De wetgeving in NL zit zo in elkaar dat de tenaamgestelde verantwoordelijk is. Na constateren van een overtreding, is hij verplicht kenbaar te maken wie de bestuurder is. Doet hij dit niet, wordt hij zelf verantwoordelijk gehouden en mag hij ook zelf de gevolgen dragen.

Heeft hij het wel goed gezien? Als hij in staat is om je kenteken te lezen, stond hij dicht genoeg bij en heeft hij het echt goed gezien.

NIKS verklaren? Het afleggen van een verklaring is een recht dat je hebt, met de bedoeling om jouw kant van het verhaal te belichten. Het dient niet als bewijs, een verdachte mag in NL namelijk niet slechts op zijn eigen verklaring worden veroordeeld. Daarvoor is aanvullend en overtuigend bewijs vereist. Het niet afleggen van een verklaring is feitelijk ook niets anders als het jezelf ontzeggen van de kans om jouw kant van de zaak te belichten. Als de diender in kwestie een ambtsedig Proces-verbaal opmaakt met daarin zijn bevindingen, is dit wettelijk en overtuigend bewijs, daar doet het wel of niet toevoegen van een verklaring niets aan af.

Heb ook nog nooit gehoord dat iemand er mee weg kwam door simpel te zeggen; 'Ja, is mijn auto, maar ik reed niet zelf'.

Dus volgens mij heb je geen punt.


Als kentekenhouder kun je 'gevorderd'worden de bestuurder bekend te maken bij verkeersmisdrijven. Hier niet aan voldoen is een strafbaar feit op zich.

Je verklaring kan wel degelijk als bewijs opgevoerd worden. Alleen mag je je verklaring wijzigen bij de rechter, maar of dat erg overtuigend overkomt.... daar zullen ze niet intrappen.

En niet kenbaar maken wie de bestuurder was...ook als je dat zelf was....heeft in zoverre nut dat de kentekenhouder dan inderdaad alsnog de boete op naam zal krijgen, maar een eventuele rijontzegging en EMA kan echter alleen opgelegd worden aan een bestuurder. Daar zou je dan dus inderdaad onderuit kunnen komen en dat is meestal het zwaarste van het geheel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0