Benzine perikelen

 
 
 
 
 
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 238
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Benzine perikelen

 · 
Posted: 29.02.2020 - 18:45  ·  #16
Quote door ohz274

Wat precies heb je in luxemburg dan getankt?
En voor de tijd had je er nooit last van?
En hoe lang heb je met het probleem doorgereden?
Ik snap je verhaal niet helemaal.


E10...
Er van uitgaande dat onze oerbetrouwbare zweden daar wel tegen konden...
Maar achteraf is het de koe in de kont kijken, en is het altijd makkelijk, maar probeer het nog een keer wat duidelijker dan
Voor mensen die via Luxemburg naar frankrijk rijden, na de afslag Metz is een groot Aral station, en daar is rechts de mogelijkheid te tanken voor LPG, dus daar rijd ik dan naar toe....En met de tank op het laatste streepje voor benzine dacht ik och 1,21 euro ik gooi hem ook gelijk vol...
Warm starten was nooit een probleem, dus daar en verder onderweg bij een stop geen enkel startprobleem...
Nou was ik gewend bij het starten warm of koud 2 slagen en perfect lopen zonder fout, zonder onregelmatig, gewoon mooi lopen, zoals mijn 850ers en V70 altijd hadden gedaan..
Maar de eerst keer starten in Fr na een nacht staan was een vreemde gewaarwording, net niet helemaal mooi rondlopen, en de neiging om af te slaan...je merkt iets maar je kon de vinger er niet op leggen...de verdere dag geen enkel probleem ( we hebben het over september...
De hele tijd in Fr was het (zeer)warm dus ook niet zo heel erg met dat starten, en een keer het gas intrappen was al voldoende, en dan was het weg..
Eind september terug in NL, en toen werd het eigenlijk erger, starten werd een steeds groter probleem, maar helemaal geen connectie met de benzine gelegd...
Op een gegeven moment werd het zo erg , dat ik tijdens het starten het gaspedaal al in moest trappen, en de auto even op toeren houden , anders sloeg hij direct weer af, geen foutmeldingen, geen MMlampje, gewoon bar slechte koude start meteen hoop rook, en eigenlijk begon ik hem al langzaam te knijpen..
Dus op onderzoek uit...lezen, op de fora hier, op Motortalk in Dld, op Matthews volvo site, op Youtube, overal , en de enige conclusie die ik kon trekken de temperatuursensor , ja ook injectors, lek in vacuum, maar eigenlijk wees het op de koelwater temperatuursensor ( zou ook kunnen , die geeft bij verkeerde waarde een verkeerde hoeveelheid inspuitng)
Dus die vervangen, maar motor was niet echt koud, dus wachten op de volgende ochtend
"s morgens vingers gekruisd...Oeps was het niet...ergens gelezen dat de laatste temperaturen opgeslagen werden, dus bij Dennis na laten kijken helaas was het niet....maar ook daar weer warme auto, geen enkel probleem..
Dus verder zoeken..injectors...zou het??? Naar Boy van Geenacker, injectorrail opgehaald, gemonteerd volgende morgen Oeps Oeps Oeps...nou weet ik het ook niet meer..
In de tussentijd natuurlijk alles wat kon doorgemeten..spanning op de injectors, sensoren alles echt alles was in orde..
November moest ik naar MIra in Italie, ik mag vliegen, maar wie kan een ritje over de autobahn, fernpas, brennerpas weerstaan als je ook nog een 30Ct de kilometer krijgt...Eigen muziek, eigen tempo, ...
Dus vertrokken en voorbij monchengladbach over op benzine ( heb een keer een klep op gas verbrand bij de 850) en ff lekker richting de 200-240 kmh....en lekker de tank leeggereden, had er lol in , en op een gegeven moment naar een autohof, gas en benzine vol ( dit keer ron98) en weer door naar Brenner..
De volgende morgen lag de auto onder een laag sneeuw, dus had een beetje de kriebels of hij wel zou starten, en is stap in, draai de sleutel op , en in een KEER LOPEN EN PRACHTIG STATIONAIRE..
Op dat moment nog niets in de gaten, was alleen maar opgelucht, dus naar Mira, daar een 4 daags congres, en na vier dagen toch weer met knikkende knieen naar de auto..en ja hoor starten lopen geen enkel probleem...
Uiteindelijk was er voor mij maar een conclusie mogelijk ..de benzine e10 uit luxemburg...daarna geen enkel startprobleem meer gehad, nog geen twijfel ..
Aangezien ik filters, injectoren vervangen heb, sluit ik zelf vervuiling helemaal uit, ook al omdat er geen enkele storingscode te zien was, geen misfire NIETS.....

misschien is het zo duidelijker voor je..
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Benzine perikelen

 · 
Posted: 29.02.2020 - 18:58  ·  #17
wat voor benzine tank je in NL dan altijd?
Uit je verhaal opmakende geen e10? Maar waarom in Lux dan wel e10? Het is daar al zo goedkoop, dan zou ik gewoon voor de ron102 van Aral gaan of de v-power van shell. Vooral omdat je op lpg rijd en de benzine langere tijd in je tank zit.
En idd, om de zoveel tijd even het gas erop doet meer goed dan kwaad voor je auto.
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 238
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Benzine perikelen

 · 
Posted: 29.02.2020 - 19:16  ·  #18
Quote door ohz274

wat voor benzine tank je in NL dan altijd?
Uit je verhaal opmakende geen e10? Maar waarom in Lux dan wel e10? Het is daar al zo goedkoop, dan zou ik gewoon voor de ron102 van Aral gaan of de v-power van shell. Vooral omdat je op lpg rijd en de benzine langere tijd in je tank zit.
En idd, om de zoveel tijd even het gas erop doet meer goed dan kwaad voor je auto.


had mijn auto aan de LPG hangen, en daar kun je nog de benzine op automatische afslag zetten, en die kon ik er vanaf dezelfde plaats inhangen...
Het vreemde vind ik..ik heb jaren een XJ900 en sinds een paar jaar een XJ1200 motor in Frankrijk staan, en daar gooi ik va alles in wat bij de supermarche te tanken is, en nog nooit een keer een probleem gehad, staat gewoon 4 maanden stil, kraan open, choke open , accu er in en starten lopen, dus had altijd het gevoel dat het geen zak uit zou maken wat je in die oerdegelijke volvo's gooit
HaaVee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 56
Berichten: 186
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Benzine perikelen

 · 
Posted: 01.03.2020 - 15:50  ·  #19
Quote door trabbit

En geen e10 benzine tanken als je op Lpg rijdt, voor die ene keer dat je tankt gewoon een premium brandstof tanken met geen of zo min mogelijk ethanol. Houdbaarheid van e10 is slecht. Ik tank om deze reden ook geen e10 (ook lpg).
Dat advies kreeg ik ook van mijn garage. Omdat ik elke week meerdere keren in België ben, tank ik eigenlijk altijd daar, maar wél 98.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0