Benzinefilter vervangen.

 
 
 
 
 
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Benzinefilter vervangen.

 · 
Posted: 08.09.2019 - 11:01  ·  #16
Quote door ohz274

Quote door yes996

Quote door ikbat

Steek je hooft eens onder de auto bij het rechter achter portier, als het goed is zie je hem zo zitten 😉

Zit daar niet. Wanneer je op Vida kijkt is er ook in de tank geen filter te vinden. Denk er aan een filter ergens onder de motorkap te plaatsen. Kijken of er plaats voor is.


Er moet toch wel ergens een vervangbaar filter zitten.

Dat dacht ik ook. Vandaar dat ik het item weer aan kaart.
Aan de reacties die ik kreeg was dan ook duidelijk te merken dat ik eerder over dit item was begonnen.
Ik denk net als jij er toch ergens een filter moet zitten. Temeer omdat ik het filter voor mijn (kenteken) auto gewoon kon bestellen.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Benzinefilter vervangen.

 · 
Posted: 08.09.2019 - 11:08  ·  #17
[quote="V70R^2"]
Ik zou het zeker niet onder de kap doen, Volvo heeft niet voor niets na 1997 alleen nog maar harde benzine leidingen daar.

Een flitser plaatsen zal je waarschijnlijk iets met slangen en slangklemmen gebruiken? Benzine en die enorme hitte onder de kap doen zo'n slang geen goed, vele Volvo's zijn daarom uitgebrand. (De benzine slangen bij oude volvo's dus periodiek preventief vervangen).

Kan mij ook niet voorstellen dat er helemaal geen filter is, dan zouden je injectoren na een jaar al helemaal vies en verstopt moeten zijn.

In de tank zelf.is iets wat bij latere auto's veel voorkomt, vervangen is vaak de hele tank demonteren... Iets wat volgens de fabrikant dan weer nooit zou hoeven..
[/q
Ik redeneer nog een beetje over de tijd dat ik onder de motorkap er gewoon makkelijk een filter tussen kon zetten. Slangetje doorknippen, filter en 2 slang klemmetjes klaar.
Maar je hebt helemaal gelijk. Veel te heet en moeilijk te plaatsen tegenwoordig, zeker bij onze auto's.
Wat betreft een filter in de tank daar kon je bij de V70N wel eenvoudig bij. Achterbank eruit en van boven kon je er bij.
Bij deze NN heb ik geen idee maar denk dat het wel hetzelfde zal zijn.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Benzinefilter vervangen.

 · 
Posted: 08.09.2019 - 11:10  ·  #18
Quote door ohz274

Quote door yes996

Quote door ikbat

Steek je hooft eens onder de auto bij het rechter achter portier, als het goed is zie je hem zo zitten 😉

Zit daar niet. Wanneer je op Vida kijkt is er ook in de tank geen filter te vinden. Denk er aan een filter ergens onder de motorkap te plaatsen. Kijken of er plaats voor is.


Er moet toch wel ergens een vervangbaar filter zitten.

Weet ik ook bijna zeker, maar waar.....?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Benzinefilter vervangen.

 · 
Posted: 08.09.2019 - 11:43  ·  #19
Die van mij zat ergens aan de onderkant vd auto tussen achteras en achterbank.
Is volgens mij ook een grote jongen, zeker geen klein rot ding.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Benzinefilter vervangen.

 · 
Posted: 08.09.2019 - 12:07  ·  #20
Ik heb even geïnformeerd en de reden zou zijn vanwege mileueisen, het filter makkelijk vervangbaar en onder de auto zou lijden tot benzinedampen in de atmosfeer, het moet tegenwoordig in een gesloten systeem (in de tank, is minder/geen kans op lekkage).

Oftewel, er zit een filtersysteem geïntegreerd in de tank met pomp e.d., maar is niet opgenomen als iets wat onderhoud nodig heeft, dus eigenlijk gewoon doorrijden tot je problemen krijgt.

Ik zou in ieder geval wat vaker een goede reiniger in de tank stoppen.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Benzinefilter vervangen.

 · 
Posted: 08.09.2019 - 12:14  ·  #21
Quote door V70R^2

Ik heb even geïnformeerd en de reden zou zijn vanwege mileueisen, het filter makkelijk vervangbaar en onder de auto zou lijden tot benzinedampen in de atmosfeer, het moet tegenwoordig in een gesloten systeem (in de tank, is minder/geen kans op lekkage).

Oftewel, er zit een filtersysteem geïntegreerd in de tank met pomp e.d., maar is niet opgenomen als iets wat onderhoud nodig heeft, dus eigenlijk gewoon doorrijden tot je problemen krijgt.

Ik zou in ieder geval wat vaker een goede reiniger in de tank stoppen.

Aaaaa....dus toch in de tank. Dank voor je speurwerk!!
Rare zaak eigenlijk. Zoek je op onderdelen en kan je gewoon het benzinefilter bestellen voor je auto die er gewoon niet in zit.
Ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan. Krijg je problemen dan heb je waarschijnlijk een duur onderdeel aan de broek.
Ik zal doen wat je zegt en regelmatig een reiniger in de tank doen.
Nogmaals dank voor je info

Gr. Rene
Topic kan sluiten aub.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Benzinefilter vervangen.

 · 
Posted: 08.09.2019 - 14:24  ·  #22
Bij deze.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0